בקצרה:
  • ארבע שנים לאחר שהוצג, רנו ארקנה מגיע ארצה
  • את הבסיס מעניק קפצ'ור, הממדים גדולים בהרבה
  • המחיר לדגם ההיברידי: 145-160 אלף שקלים
כמו X4, רק בזול: בעוד מספר שבועות צפויים אולמות התצוגה של רנו לפנות מקום לארקנה, רכב פנאי "כמו-קופה" שיתמודד מול טויוטה C-HR המאוד מצליח8
הארקנה ינחת כאן ארבע שנים לאחר שהוצג לראשונה. השיווק וגם הייצור החלו ברוסיה, במפעל החברה במוסקבה שנסגר בינתיים בעקבות המלחמה באוקראינה והסנקציות מצד המערב. לפני כשנתיים הודיעה רנו כי תשווק אותו גם באירופה, ולשם (וגם אלינו) הוא יגיע מהמפעל המשותף ליצרנית הצרפתית ולסמסונג בדרום קוריאה.
כמו קופה: הארקנה מתבסס על פלטפורמה CMF-B משותפת לקפצ'ור, אבל הוא גדול ממנו משמעותית. ארוך ב-34 ס"מ (457 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (272 ס"מ). תא המטען מכיל - בהתאם לגרסה - בין 518 ל-480 ליטר.
סביבת הנהג דומה לרכב הפנאי הקטן, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10), מסך מגע ענק ("9.3) בקונסולה המרכזית וג'ויסטיק כבורר הילוכים. מערכות הבטיחות הן המוכרות של היצרנית לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
היצע המנועים כולל יחידת בנזין מוגדשת עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.3 ליטר, בתוספת מערכת היברידית קלה (12V). הוא ישווק בשתי רמות הספק (140 או 160 כ"ס) ויוצמד לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד.
הארקנה יהיה דגם ראשון שמשווקת רנו בישראל עם מנוע היברידי, אותו יקבלו בעתיד גם המגאן והקפצ'ור. במקרה של הארקנה ישולב מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם שני מנועים חשמליים שמייצרים 145 כ"ס.
מה אנחנו חושבים: הארקנה יהיה תוספת חשובה לאולם התצוגה של רנו, הסובל כיום מהיצע דגמים מוגבל, בעיקר ללא נוכחות בקטגוריית פנאי קומפקטי מאז הופסק ייצור הקדג'אר. האסטרל שצפוי להחליף אותו ינחת כאן רק לקראת סוף השנה.
יתרונו העיקרי יהיה שילוב בין עיצוב פנאי "כמו-קופה" שעד כה היה מצוי רק בדגמי יוקרה כמו ב.מ.וו X4 ומרצדס GLC קופה, עם תג מחיר נמוך משמעותית, כמו גם מערכת הנעה היברידית מתקדמת. עם תג מחיר מתאים הוא בהחלט צפוי להצליח, ויעיד על כך טויוטה C-HR הלא זול.