3 צפייה בגלריה
סטודנטים באוניברסיטה העברית
סטודנטים באוניברסיטה העברית
סטודנטים באוניברסיטה העברית
(צילום: אוהד צויגנברג)
הלוחמים המשוחררים יכולים לנשום לרווחה, אחרי שבאישון לילה (בין שני לשלישי), אחרי חילופי דברים קשים בין הקואליציה לאופוזיציה, אושרה סופית ההצעה למימון לימודים עבור חיילים משוחררים - שניתנת בשיתוף האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון.
מהי מלגת "ממדים ללימודים"? "ממדים ללימודים" היא מלגה המיועדת ללוחמים משוחררים ואוכלוסיות ייחודיות משוחררות.
מה המלגה מעניקה? המלגה מעניקה סיוע של 75% משכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר ראשון או לתואר שני.

מי נותן את המלגה? המלגה בשיתוף האגף והקרן לחיילים משוחררים, צה"ל ,"יחד למען החייל" וקרן אדמונד דה רוטשילד.
מי זכאי למלגה? הזכאות להיכלל במלגה נקבעת על ידי צה"ל בתום שירות החובה וכוללת לוחמים ולוחמות משוחררים, ששירתו שירות מלא ותקין והינם בעלי תעודת שחרור בכבוד זהב. כמו כן, היא מיועדת גם לחיילים וחיילות משוחררים השייכים לאחת מהאוכלוסיות הבאות: חיילים בודדים משוחררים, זכאי תשמ"ש, עולים חדשים כהגדרת צה"ל ובני מיעוטים, ששירתו שירות מלא ותקין והם בעלי תעודת שחרור בכבוד. המלגה מיועדת לחיילות ולחיילים משוחררים שהתגייסו החל מ-1 ביולי 2013.
כיצד נרשמים למלגה? יש להירשם למוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, לאחר מכן, להירשם באתר "ממדים ללימודים". אם אתם זכאים להיכלל במלגת "ממדים ללימודים" תופיע המלגה "ממדים ללימודים" באיזור האישי בלשונית הטבות / מלגות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אוהד צויגנברג)
מהם תנאי המלגה? המלגה היא לכל שנת לימודים לתואר וסך הכול עבור שלוש שנות לימוד בלבד, למעט לימודי הנדסה ורפואה אשר ימומנו עבור ארבע שנות לימוד. בעבר נדרשו מקבלי המלגה למספר מסוים של ימי מילואים או להתנדבות, אך דרישה זו כבר אינה תקפה.
המלגה כוללת גם תואר שני? משוחררים בעלי תואר ראשון העומדים בתנאי הזכאות למלגה, יהיו זכאים למימון תואר שני עבור שתי שנות לימוד בלבד.
עד מתי הזכאות למלגה נשארת? הזכאות היא למשך שלוש שנים מיום השחרור משירות החובה ועד לסוף השנה הקלנדרית (31 בדצמבר) השלישית מהשחרור, בתנאי שסיום הלימודים לתואר יושלם תוך חמש שנים מתחילת הלימודים.
האם הזכאות של משרתי קבע תישמר? זכאים שחתמו קבע לפחות לשנה ומעלה - זכאותם תוארך בתקופה נוספת בהתאם לתקופה שחתמו ועד שנתיים נוספות מהשחרור משירות חובה, ובכפוף לכך שבמועד תחילת הלימודים, יהיו עדיין חיילים משוחררים לפי הקבוע בחוק (חמש שנים מסיום שירות החובה).
האם יש להירשם למלגה בכל שנה? ההרשמה למלגה נדרשת בכל שנה אקדמית מחדש.
3 צפייה בגלריה
בניין גילמן באוניברסיטת תל אביב
בניין גילמן באוניברסיטת תל אביב
המדשאה באוניברסיטת תל אביב
(צילום: רונן טופלברג)
אם נמצאתי זכאי למלגה, אך כבר התחלתי ללמוד לתואר ראשון או שני ושילמתי את שכר הלימוד לא מכספי הפיקדון האישי, מה עליי לעשות? אם תימצא זכאי לקבלת המלגה, עליך לבצע את תהליך ההרשמה למלגה במועדים בהם היא פתוחה ותתבקש בהמשך לשלוח גיליון תשלומים.
האם המלגה כוללת לימודי תואר בחו"ל? לא. המלגה מיועדת רק ללימודים במוסדות לימוד המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.
איך התשלום למלגה מתבצע בפועל? התשלום בפועל בגין המלגה יינתן רק בכפוף לשליחת גיליון התשלומים או תשלום מלוא שכר הלימוד מכספי הפיקדון האישי בכפוף להצגת אישור התשלום אשר הועבר לצוות "ממדים ללימודים" ולעמידה בשאר תנאי המלגה.
מהי מדיניות כפל המלגות? מלגות אשר כרוכות בהתנדבות כולל מלגות הצטיינות עד 5,200 שקל לא יקוזזו ממלגת "ממדים ללימודים". מעל 5,200 שקל - יקוזז סכום ההפרש באופן יחסי משכר הלימוד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, או התשלום בפועל (הנמוך מבניהם) ותזוכו ב-75% מיתרת סכום זה.
מה בנוגע למלגות אשר אינן כרוכות בהתנדבות? כל מלגה אחרת שאינה כרוכה בהתנדבות תקוזז באופן מלא מגובה שכר הלימוד או התשלום בפועל (הנמוך מביניהם) ותזוכו ב-75% מיתרת סכום זה. אם תימצאו זכאים בשנה הראשונה למלגת פריפריה מטעם האגף והקרן ותלמדו במוסדות המוכרים, המימון לשנה ראשונה יינתן במסגרת מלגת הפריפריה ואין צורך להירשם למלגת "ממדים ללימודים" לשנה זו. המימון לשתי שנות הלימודים הבאות יינתן ממלגת "ממדים ללימודים" וללומדים לימודי הנדסה או רפואה לשלוש שנים.