פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר הולכת ומתקרבת בצעדי ענק, אך בשלב זה לא ברור אם היא אכן תיפתח. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס התייחס למשבר במערכת החינוך, ואמר הבוקר (רביעי) לאולפן ynet: "אני חושב שכישלון ממשלות ישראל בשנים האחרונות הביא למצב הקשה ביותר שידעה המערכת - מה שקורה בשנה האחרונה זה פשוט ביזיון".
לדבריו, "הנפגעים הישירים מכך הם קודם כל התלמידים וההורים, המשלמים את המחיר המתמשך של הפגיעה במערכת החינוך. אנחנו מגיעים ל-1 בספטמבר כשמתחילים לקצץ ימים או להפוך להיות כמו איזו מדינה במזרח אירופה - שלומדים בה רק ארבעה ימים בשבוע". הוא הוסיף כי "אני חושב שיש פה כישלון חרוץ של משרד החינוך, וללא ספק משרד האוצר הוא חלק אינטגרלי ממנו".
1 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
"משרד החינוך מבזבז יותר ממיליארד שקלים מיותרים". חיים ביבס
(צילום: יריב כץ)
אתה חושב ששרת החינוך לא נרתמת מספיק? "בנושא הסייעות ובניית כיתות הלימוד, אני אומר בצורה ברורה - הכישלון הוא על ראשו של האוצר. המשרד לא מבין שהמשאב שאולי חשוב יותר מכל אחרי המורות והגננות הוא תומכות ההוראה".
מה דעתך על ההתנהלות של שר האוצר? "אני חושב שמשרד האוצר, ובעיקר הפקידים שבו, מנצלים בציניות את העובדה שהם חתמו על הסכם עם יו"ר ההסתדרות הכללית ארנון בר דוד, שלפיו עד ינואר 2023 אין דיונים לפתיחת תקציב".
ביבס ביקר גם את משרד החינוך, ואמר כי הוא "גוף ארכאי ומיושן, שמבזבז יותר ממיליארד שקלים מיותרים שאפשר היה להשקיע אותם בתוספת שכר לסייעות". לדבריו, "יש במשרד הזה משהו מנוון שמצריך רפורמה משמעותית. אם הפתרון שלו הוא לבטל ימים - זה מראה שמישהו במערכת נכשל כישלון חרוץ".
הוא הוסיף: "אני קורא לראש הממשלה, שר האוצר, שרת החינוך ושרת הפנים למצוא פתרון אמיתי. אנחנו לא רק במדרון חלקלק - אלא בהתדרדרות שתביא את מערכת החינוך שלנו למקומות של מדינות עולם שלישי".