ההסתדרות מעמידה לאל על סיוע נוסף בסך 10 מיליון שקל, באמצעות הקרן לסיוע עסקים שבבעלות הסתדרות. אבי אדרי, האמון על תיק התחבורה והתעופה בהסתדרות, הודה בשיחה עם ynet כי מדובר בסיוע נדיר בהיקפו. לדבריו: "יש מפעלים שפונים לסיוע ואנחנו מוצאים שהם יכולים לשרוד בלעדינו - אז הם לא מקבלים סיוע, אבל זה לא המצב עם אל על. אם לא היינו תומכים בחברה, היא הייתה נסגרת. מדובר בחברה שנפגעה הכי קשה במשק".
את ההחלטה לסייע לענף התעופה קיבל יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, כאשר הסכום הנוכחי מצטרף למענק בסך 10 מיליון שקל שהעניקה ההסתדרות לאל על לפני למעלה משנה, בגל הפיטורים הגדול בחברה שבמסגרתו פוטרו 2,000 עובדים. אל על דיווחה על הסיוע החדש של ההסתדרות בדיווח שמסרה הערב (יום א') לבורסה בנוגע למתווה הסיוע שחתמה עם המדינה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
מטוסים של אל על
(צילום: EPA)
מהמדינה תקבל אל על 37 מיליון דולר בגין נזקי האומיקרון. הסכום מורכב מהלוואות לשלוש שנים ללא ריבית ותשלום עבור הוצאות עתידיות של דלק. במסגרת ההסכם, בעל השליטה התחייב להזרים עוד 30 מיליון דולר, בהדרגה. עד המתווה הנוכחי העמידה המדינה סיוע בסך 240 מיליון דולר לחברה.
בנוסף אמורה אל על למכור חלק ממועדון הנוסעים שלה ולגייס עוד 100 מיליון דולר, כאשר ההסתדרות כאמור מעבירה כעת 10 מיליון שקל לחברה, שמוגדרים כהלוואה - אבל ללא מועד פירעון או ריבית. אדרי הסביר כי הסכום מיועד בין היתר להבטחת 200% פיצויים ל-300 הפורשים מרצון, עליהם הודיעה אל על לפני כשלושה חודשים.
בהודעה שפרסמה הערב אל על נכתב: "לאחר משא ומתן מואץ, שנוהל ברוח טובה ומתוך הכרה בחשיבותה האסטרטגית של חברת אל על לביטחון הלאומי, ובהמשך להחלטת הממשלה בדבר סיוע לחברות התעופה - נחתם היום הסכם הסיוע וזאת על רקע המשבר שנגרם בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון".
יושב ראש אל על, עמיקם בן צבי, מסר: "אני מבקש להודות לראש הממשלה, לשרת התחבורה, לשר האוצר ולשר התיירות, על התמיכה. תודה מיוחדת לבעלת השליטה (קני רוזנברג נ.ז.) על העמידה לצד החברה באחת משעותיה הקשות ועל כך שהזרימה עד עתה סכום של כ-800 מיליון שקל. אני משוכנע שאנו ניצבים בפני תקופה חדשה שתאפשר לחברת אל על להמריא מחדש לצמוח ולהצליח דבר שיוביל גם לשגשוג ורווחה למשק הישראלי".
מנכ"ל אל על, אביגל שורק, הודה להסתדרות: "תודה מיוחדת לארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות החדשה, על הסיוע והדאגה הכנה לעובדים והבטחת מקום הפרנסה שלהם".