הציירת מרגרט קין, שהתפרסמה בזכות דמויותיה בעלות העיניים הגדולות, הלכה לעולמה בגיל 94.
3 צפייה בגלריה
מרגרט קין
מרגרט קין
מרגרט קין
(AP)
קין, ילידת נאשוויל, התחתנה ב-1955 עם בעלה השני, וולטר - אשר במשך שנים, וללא ידיעתה, הציג את ציוריה כשלו ומכר אותם בשמו. הציורים זכו לפופולריות רבה והפכו איקוניים עם השנים, אולם גם לאחר שגילתה על התרמית של בן זוגה, שמרה קין על הסוד.
3 צפייה בגלריה
מציוריה של מרגרט קין
מציוריה של מרגרט קין
מציוריה של מרגרט קין
ב-1970 הצהירה לבסוף קין כי היא מי שאחראית לציורים שהתפרסמו בשמו של בעלה וולטר, בעוד הוא המשיך להכחיש. כשעיתון בסן פרנסיסקו ארגן תחרות ציור מול קהל חי בין בני הזוג, וולטר קין מיאן להגיע. ב-1986 תבעה מרגרט קין את וולטר ואת המגזין USA Today, לאחר שהתפרסמה כתבה המאששת את היותו של וולטר האמן מאחורי הציורים. במהלך המשפט, השופט הורה לבני הזוג לצייר את אחד מהציורים האיקוניים, אולם וולטר טען שכאבים בזרוע מונעים ממנו לעשות כך. מרגרט קין השלימה את ציורה ב-53 דקות. המשפט הוכרע לטובתה, ועל הנתבעים נגזר לפצותה ב-4 מיליון דולר. ב-1990 בית המשפט הפדרלי לערעורים ביטל את הפיצויים, אולם אישר את זהותה של מרגרט קין כאמנית שמאחורי הציורים המפורסמים.
ב-2014 זכה סיפור חייה של קין לעיבוד קולנועי בידי הבמאי טים ברטון, שהעריץ אותה ואף הזמין ממנה שנים קודם לכן דיוקן של זוגתו דאז, ליסה מארי. בסרט, שזכה לשם "עיניים גדולות", גילמה את קין השחקנית איימי אדמס, בעוד שאת וולטר קין גילם השחקן כריסטוף וולץ.
3 צפייה בגלריה
מרגרט קין
מרגרט קין
מרגרט קין יחד עם טים ברטון, איימי אדמס וכריסטוף וולץ
(AP)