אחרי שאמר לפני מספר שבועות כי חוסר הוודאות הכלכלית עלול להשפיע על טסלה, האיש העשיר בעולם ובעלי החברה, אילון מאסק, החליט על קיצוץ בכוח האדם, כך על פי דיווח באתר Business Insider.
טסלה כבר פיטרה עובדים חדשים שהחלו לעבוד אצלה לפני מספר חודשים, ואפילו שבועות, ובמקביל חזרה בה מהצעות שהגישה למועמדים לגיוס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילומים: AFP, רויטרס)
עובד שהחל לעבוד בטסלה בתחילת שנת 2022 - ופוטר, אמר: "הייתי בהלם מוחלט כשאמרו לי שמפטרים אותי. הייתי מנהל בחברה, והייתי בטוח שהמשרה שלי בטוחה".
עוד אמר העובד: "הם טענו שהפיטורים מבוססים על ביקורת ביצועים, אבל זה לא נכון כי הייתי בטסלה רק כמה חודשים וטרם הוגדרו לי יעדי ביצוע לביקורת. שאלתי מדוע החליטו לפטר דווקא אותי? אבל הם סירבו לענות לי. התהליך בהחלט לא היה הוגן כי מעולם לא קיבלתי את הצוות שביקשתי".
איאן אבשייר, שעבד במחלקת גיוס העובדים של החברה, פרסם פוסט בלינקדאין, בו מתח ביקורת נוקבת על טסלה: "לעזאזל, ספגתי חתיכת אגרוף לבטן. ביום שישי אחר הצהריים נכללתי ברשימת הפיטורים של טסלה, שבועיים בלבד אחרי שהתחלתי לעבוד בחברה".
רוברט בלודובסקי כבר התקבל לעבוד בטסלה כמהנדס פיתוח בקרת ייצור, אבל החברה עדכנה אותו כי ההסכם איתו מבוטל: "העיתוי מצער כי הייתי אמור להתחיל לעבוד כבר בתחילת חודש אוגוסט".
3 צפייה בגלריה
פוסט הפיטורים של איאן אבשייר
פוסט הפיטורים של איאן אבשייר
פוסט הפיטורים של איאן אבשייר
(צילום מסך מתוך לינקדאין)
במקביל, שני עובדים לשעבר תובעים את טסלה בטענה שהחברה הפרה את החוק הפדרלי בכך שפיטרה מאות עובדים בהתראה קצרה. ג'ון לינץ' וקסטון הארטספילד, שהגישו את התביעה, טוענים שלפחות 500 מעמיתיהם במפעל של טסלה בנבדה פוטרו.
כזכור, בתחילת יוני אמר מאסק למנהלי טסלה להשהות את גיוסי העובדים כי יש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה, וצריך לקצץ גם 10% מכוח העבודה של החברה.
3 צפייה בגלריה
הפוסט של רוברט בלודובסקי
הפוסט של רוברט בלודובסקי
הפוסט של רוברט בלודובסקי
(צילום מסך מתוך לינקדאין)
מי שענה למאסק על התייחסותו למצב הכלכלי בארה"ב הוא הנשיא ג'ו ביידן. "בעוד שמאסק מדבר על החששות שלו בנוגע לכלכלה, פורד מגדילה את ההשקעה שלה ברכבים חשמליים", אמר ביידן, וציין עוד מספר השקעות אחרות, בין השאר של יצרניות רכבים חשמליים, כדי לדחות את האזהרות של מאסק. "אז אתה יודע, שיהיה לו הרבה בהצלחה בטיול שלו לירח", הוסיף.
מאסק כמובן לא נשאר חייב והגיב תוך דקות בציוץ בטוויטר, הרשת החברתית שאותה הוא מבקש לרכוש. "תודה אדוני הנשיא!", כתב, בצירוף קישור להצהרה של נאס"א על חתימת העסקה עם SpaceX של מאסק.