בעידן של החלקות ימינה ושמאלה, מחפשת האהבה באפליקציות נתקלת בפרופילים של מאות גברים יפים, מכוערים, רזים או שמנמנים, טבעונים או קרניבורים, כאלה שלא יכולים לוותר על הים או על הכלב, אוהבים לטייל, והכי חשוב: "מחפשים בחורה ספונטנית". כולם מנסים לשווק את עצמם בדרך למאצ' המיוחל, זה שיצעיד אותם קדימה אל עבר הזוגיות (או הסטוץ הקרוב לביתם).
העניין הוא שהדרך לשם עמוסה בעליות ובמורדות. יום אחד את באטרף על הדייט השווה והמתקרב שלך, לילה לאחר מכן נמאס לך להחליק ונמאס לך מהחיים. את מביטה מעלה, אל השמיים (או לרצפה של השכנים שכבר מצאו את המאצ' שלהם לפי הרעשים), ואומרת: למה? למה מגיע לי כל "הטוב" הזה?
ואז, רגע לפני שאת מוחקת את האפליקציות ואומרת שלום לטינדר ולאוקיי ולבאמבל ולכל הגברים בעולם, ומחליטה שאת נרשמת לסדנת שתיקה והתנזרות ממין בסיניי, את מגוללת את הפיד ולפתע מוצאת את הקבוצה הכי טובה שנתקלת בה בזמן האחרון – 'מחליקות שמאלה' שמה.

"חצי שעה אני אצלך. אם יזרום - נרד לאילת"

את 'מחליקות שמאלה' מצאתי לפני שנה, בשיא הייאוש שלי מאפליקציות היכרויות למיניהן. היא הוקמה באוגוסט 2020 על ידי שלי זוהר ("מרגישה שהוטל עליי עול להיות רווקה לנצח"), בלוגרית טיולים בת 27 מרמת-גן, שהיה לה "קצת משעמם".

7 צפייה בגלריה
שלי זוהר
שלי זוהר
שלי זוהר. השעמום עודד אותה להקים את הקבוצה
(צילום: שלי זוהר)

הקבוצה היא מרחב בטוח לנשים כדי לדבר, לשתף, להתייעץ ולצחוק על היכרויות כושלות באפליקציות. בחודשים שחלפו מאז הקמתה, הקהילה גדלה וכיום היא מונה מעל עשרת אלפים נשים, שחולקות חוויה משותפת, משאלות הזויות, הטרדות מיניות, סיפורים על דייטים שכשלו, ואפילו סיפורי הצלחה שהתחילו בטינדר והפכו לחתונה + שלושה ילדים וכלב.

7 צפייה בגלריה
צילום מסך
צילום מסך
חייב להגיד לך משהו דחוף. אבל הוא יחכה אחרי הפגישה
(צילום: מתוך "מחליקות שמאלה")

7 צפייה בגלריה
צילום מסך
צילום מסך
"את בטח מה זה סאחית"
(צילום: מתוך "מחליקות שמאלה")


7 צפייה בגלריה
צילום מסך
צילום מסך
"דברי אליי בהתאם"
(צילום: מתוך "מחליקות שמאלה")

חברות "מחליקות שמאלה" משתפות בהכול. הן מקבלות תמיכה, ביקורת, שיח טוב מנשים זרות ובעיקר נושמות לרווחה את ההבנה שהן לא לבד. "לא האמנתי שזה יגדל כל כך מהר", מודה זוהר. "חשבתי שזה יהיה קליל. אחרי כמה מאות בנות, פניתי לחברת ילדות שלי, שני מזור, ושאלתי אותה אם היא רוצה להצטרף לניהול העמוד. היא זרמה".
הקבוצה נחלה הצלחה, וחיש מהר השתיים מצאו עצמן עם הראש במסך, קוראות פוסטים של נשים באפליקציות, ונדהמות עד כמה שונה החוויה המגדרית בין הציפייה הגברית למפגש ("זורמת לכוס יין ופייסל אצלי?") לבין החוויה הנשית ("עוד לא החלפנו שני משפטים, ואתה כבר חושב שאתן לך את המספר שלי?").
פוסט שגרף תשומת לב בתחילת הדרך, עוסק בגבר שעל ההודעה הראשונה כתב למישהי, "חצי שעה אני אצלך. אם יזרום – נרד לאילת". "נראה לי שהיא החליקה שמאלה" צוחקת שני. ומה הוא שיא השיאים שמדגדג להן את הזיכרון? "מישהי כתבה לבחור שהיא אלמנה כבר חודש או חודשיים, והוא הגיב לה, 'ואוו, איך את מסתדרת כל כך הרבה זמן בלי סקס?'".
אתן מעלות גם פוסטים שקרו לכן? או שאתן נותנות רק לנשים זרות לפתוח את הבוידעם של המבוכה מגברים?
שלי: "אני לא מעלה דברים אישיים מדי, אולי דברים מצחיקים יותר. גברים כבר מכירים את הקבוצה, ומנסים להצטרף כדי להבין מה קורה שם. יש לנו סינון קפדני בגלל שיש מלא פייק. אנחנו מתארות לעצמנו שמדובר בגברים. ידיד שלי פעם השתחל לקבוצה וזה עצבן אותי. אחרי המקרה הזה, עברנו על כל העוקבות שלנו כדי לחפש את המזויפים. ממש לאחרונה יצא לי לשוחח עם גבר. בהתחלה הוא נראה לי די מאוהב, אבל כשהוא שמע שאני מנהלת את העמוד הזה, הוא תקף אותי: 'השם של הקבוצה שלילי, את מובילה קנוניה נגד גברים'. הייתי בהלם".
שני: "כשגברים אומרים לי דברים מהסוג הזה, אני פותחת את הטינדר שלי ומראה להם. הם מסתכלים ועונים, 'אה, את צודקת'. מה לעשות שיש גברים הזויים?".
מה הם עונים כשאתן מעמתות אותם עם המציאות באפליקציות? אני שואלת בסקרנות. "הם עונים שיש גם בנות שמזייפות את איך שהן נראות, ומעלות תמונות שהן לא בהכרח כמו שהן נראות במציאות", אומרת שלי.

7 צפייה בגלריה
צילום מסך
צילום מסך
"לא משנה לי גרושה"
(צילום: מתוך "מחליקות שמאלה")

פחות אהבה, יותר סקס

יש שיח שכמעט אף אחד לא מדבר עליו באפליקציות היכרויות, אבל נוכח מאוד ב"מחליקות שמאלה" - הפער בין מערכת יחסים רצינית לסטוץ מזדמן. בשורה התחתונה: את יכולה למצוא סקס בקלות דרך האפליקציות, אהבה את אולי תמצאי, אך רק אם תעבדי בזה.
"דווקא כשהגיעה הקורונה חשבנו שגברים יצאו מהתבנית המשעממת הזאת של 'בואי נשב אצלי'. די. זה לא עובד. זה נורא", מספרת שני. ובכל זאת, אני תוהה האם הנשים בקבוצה איבדו לגמרי את התקווה שימצאו אהבה. "רוב הבנות בקבוצה נחלו אכזבה בנוגע לזה. היו כאלה שכן מצאו, אבל הן מעטות", אומרת שני.
שלי מוסיפה: "אני כן חושבת שאפשר לצאת עם מישהו, אבל לא יודעת לגבי אהבה גדולה או חתונה, שזה קונספט שהוא גם ככה קשה בימינו. זאת כן פלטפורמת היכרות לכל דבר. גם גברים תופסים את זה ככה. איך שאני רואה את זה? לפעמים יש בנות שהן פחות הסגנון שלהם, אז הם אומרים 'נשכב איתה, עשיתי לה כבר לייק'".

7 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
טינדר. הסיכוי שתמצאו שם אהבה נמוך
(צילום: Shutterstock)

אחד המצבים הגרועים שחוזרים על עצמם אצל נשים רבות, הוא גבר ששולח לך הודעה ממש מפורטת ורומנטית, אך כזאת שמתחילה עם פנייה לשם של מישהי אחרת! כן, האיש עשה קופי-פייסט ושכפל את אותה הודעת פתיחה! "המשפטים האלה פתטיים. אם עד עכשיו רק חשבנו שהם אומרים אותם לכולן, הודות לקבוצה אנחנו יודעות שזה נכון!" שני ושלי צוחקות.
"מה שכן, גם הגברים מתוסכלים כי הם מקשיבים למורי דרך מטומטמים שכביכול מלמדים אותם איך להתחיל עם בנות באפליקציות. יש קורסים ודברים הזויים. חברים – זה לא עובד", שלי מדגישה.
מהם הסיפורים הכי הזויים שחוזרים על עצמם בקבוצה?
שני: "אנשים שזורקים הודעה ראשונה הזויה על הפטישים המוזרים שלהם. כאילו, גם לנו יש, אבל אחי, תן רגע".
הקבוצה הזאת, שחגגה לאחרונה את חגיגות ה-10K שלה, כבר הפכה מזמן ללא-וירטואלית. לפני כמה חודשים מישהי יזמה מפגש, וכמה מהבנות (מינוס שלי, המתגוררת בחו"ל) נפגשו מחוץ למסך כדי להכיר ולרכל.

7 צפייה בגלריה
שני מזור
שני מזור
שני מזור. גם לנו יש פטישים אבל מה הקטע לחשוף אותם על תחילת ההיכרות?
(צילום: נוי טאקו)

חשבתן פעם לחשוף גבר בגלל שיח מוגזם?
"אני בכוונה מטשטשת פנים ושמות כדי לא לעשות שיימינג", משתפת שלי. "לי ולשני הייתה שיחה על זה והגענו למסקנה שזה לא התפקיד שלנו. אנחנו לא באות לחשוף בחורים. הקמנו את הקבוצה בשביל ההומור. אחר כך הגיעו השיתופים, התמיכה והקהילה הנשית. את הרי לא יודעת מה באמת קרה ביניהם, מה הייתה השתלשלות האירועים לפני הפוסט. אולי היא בכלל נקמנית על משהו שקרה עם האקס? זה תחום אפור שבחרנו לא להיכנס אליו".
לסיום, אני סקרנית לדעת קצת עליהן. בכל זאת, רווקות בנות 27 שחיות ונושמות אפליקציות, אם לא דרך הפרופיל שלהן, אז דרך הפרופיל של עשרת אלפים נשים אחרות. מצאתן זוגיות דרך האפליקציות? "לא", הן עונות בצורה חד-משמעית. שני מרחיבה: "גג שלושה דייטים".
כמוני, גם הן ביחסי אהבה-שנאה עם האפליקציות, והקבוצה שהקימו לא תרמה למצב. "אני מרגישה שאני מכירה את רוב הגברים. רואה את אותם פרצופים", מספרת שלי. "הקבוצה רק אישרה עבורי משהו – שיש יאוש. היא חיזקה את מה שחשבתי וגילתה לי שאת כל מה שאני עוברת, גם נשים אחרות עוברות. זה קורה לכולן, כולל דברים שלא חשבתי שיקרו לאחרות".
סיפור מצחיק שקרה לכן?
"פעם יצאנו עם אותו הגבר. לא במקביל, אלא בהפרש של כמה שנים. זה היה לפני שחזרנו להיות חברות טובות", הן מספרות.
משהו לסיום?
"יש לנו אחים קטנים, נחנך אותם לא להיות קקות. יש לנו בשבילם מלא צילומי מסך שיבהירו להם איך לא להתנהג לנשים".