בעקבות פרסום הלידה הנדירה השבוע בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד, שבה נולדה תינוקת עם עובר מת בבטנה, אומר באולפן ynet, ד"ר ודים קפולר, מנהל מחלקת כירורגיית ילדים כי מדובר ללא ספק באירוע מאוד נדיר. "כירורגיית ילדים הוא מקצוע מאוד מאוד מיוחד. אפשר לעבוד בו 30 שנה ועדיין לראות משהו שאתה רואה פעם ראשונה בקריירה שלך, בדיוק כמו המקרה הזה".
לדבריו, היה מידע טרום לידתי שלעובר יש משהו בבטן. "זו הסיבה שדבר ראשון שעושים לאחר הלידה, זה לחזור על האולטרא סאונד וברוב המקרים מגלים שזה שום דבר. כאן התינוקת נולדה עם בטן תפוחה ועם גוש שממששים בדופן מאוד רכה, זה ממצא שאין אצל תינוק בריא".
1 צפייה בגלריה
תינוקת נולדה עם תינוק בבטן
תינוקת נולדה עם תינוק בבטן
לא היה כל ספק שמדובר בתופעה הזו
(צילום: גדי קבלו)
עובר בתוך הבטן, זה לא הדבר הראשון שחשבת עליו. "ממש לא, לא חשבתי על זה בכלל וגם אם היו אומרים לי "אולי זה זה", הייתי סקפטי. אז עשו לתינוקת צילום בטן, והרדיולוג התקשר אליי כדי לספר לי את מה שהוא ראה. הוא אמר "יש לי אבחנה", ואז הוא הראה לי, "תסתכל, זה עצם הירך, זה גולגולת".
זה מטורף, לשמוע דבר כזה. "ללא ספק. הגעתי אליו למשרד והסתכלנו ביחד על הממצאים, הסתכלנו בספרות, הסתכלנו באתרים מקצועיים של רנטגן, וזה היה זה".
איך מבשרים דבר כזה למשפחה? "אנחנו מתורגלים מאוד, יודעים איך לדבר עם המשפחות. מתחילים עם הדברים הטובים ואז ממשיכים. אמרתי להם שהילדה בסדר, אבל יש בבטן שלה גוף זר שצריך להוציא בניתוח. מרגע שהסברתי להם את המצב, לא היו שום חילוקי דעות".
אז איך דבר כזה בכלל יכול לקרות? "פשוט בשלב מסוים של החיים העובריים אצל תינוק רגיל ובריא, דופן הבטן לא קיימת. מעי שוחה במי שפיר, אחר כך הוא נכנס לחלל הבטן, מסתובב, מתקבע, ורק לאחר מכן דופן המעי נסגרת. כנראה שבאותו שלב שדופן המעי נאלץ להיסגר, העובר השני שלדעתי היה פגום מאוד ולא מפותח, היה קרוב מדי לתוך חלל הבטן והדופן נסגרה עליו".
עדכנת כבר רופאים מסביב לעולם במקרה? "אני אפרסם את זה כמובן במאמר מסודר, כי אנשים צריכים לדעת שזה קיים. ובכל מקרה, הכל עבר בשלום והתינוקת בריאה ושלמה ואפילו לא תצטרך כל מעקב רפואי בגלל האירוע הזה".