מנזקי הקורונה: סקלרט ג'והנסון, כוכבת "האלמנה השחורה", הגישה היום (ה') תביעה נגד תאגיד דיסני. לטענתה החברה הפרה את החוזה שלה כשהוציאה את הסרט לשירות הסטרימינג דיסני פלוס במקביל ליציאתו בבתי הקולנוע. לפי ג'והנסון ההחלטה היוותה פגיעה ישירה בהכנסות שלה, משום שהיא מקבלת אחוזים מרווחי הסרט באולמות הקולנוע.
לפי כתב התביעה, בחוזה של ג'והנסון הובטח כי הסרט היה אמור לצאת אך ורק בבתי הקולנוע ושהמשכורת שלה הייתה תלויה בהכנסות הקופתיות של הסרט. מקור המקורב לתביעה טען כי ההחלטה גרמה לג'והנסון הפסדים בגובה של 50 מיליון דולר. עד כה, הסרט הכניס בקופות בארצות הברית ובעולם 318 מיליון דולר. בנוסף דיסני פרסמו לראשונה את נתוני ההכנסות משירות הסטרימינג שלהם - שם הסרט גרף 60 מיליון דולר. בסופו של דבר מדובר על הכנסה צנועה יחסית לסרט של מארוול.
בהתחלה, מדיסני נמסר כי אין בסיס לאישומים וכי הם פעלו בהתאם לחוזה. עם זאת, בהמשך בחרו לתקוף את השחקנית: "אין שום תועלת להגשת הבקשה הזו. מדובר בתביעה עצובה ומדאיגה מאוד בהתעלמותה מההשפעות הגלובליות הנוראיות והממושכות של מגפת הקורונה". בהמשך, דיסני ציינו כי הכוכבת כבר קיבלה 20 מיליון דולר על עבודתה, וכי "הפצתו של 'האלמנה השחורה' בדיסני פלוס לבעלי ה-Premier Access הגדילה משמעותית את יכולתה של ג'והנסון להרוויח פיצויים נוספים בנוסף ל-20 מיליון הדולר שכבר קיבלה".
1 צפייה בגלריה
מתוך "האלמנה השחורה"
מתוך "האלמנה השחורה"
מתוך "האלמנה השחורה"
מדובר על תביעה ראשונה מסוגה בעת האחרונה, אך כזאת שעלולה לייצר גל דומה של תביעות בהוליווד. בשנה וחצי האחרונות אולפנים רבים הוציאו את סרטיהם ישירות לשירותי הסטרימינג (לעיתים במקביל ליציאה בבתי הקולנוע) בעקבות מגיפת הקורונה. עם זאת, בעוד שהפתרון קסם לחלק גדול מהצופים, ובוודאי שלתאגדי תקשורות שרצו לקדם את שירותי הסטרימינג שלהם, היוצרים והשחקנים לא היו מרוצים מחוקי המשחק שהשתנו לפתע. הבמאי דני וילנב למשל, כתב על כך טור נוקב כאשר גילה כי סרטו "חולית" מיועד לצאת גם ב-HBO מקס, דבר שהוא לא היה חותם עליו מלכתחילה.
במקרים אחרים, האולפנים הקדימו תרופה למכה, כמו במקרה של "וונדר וומן: 1984" שיצא בסוף דצמבר ב-HBO מקס. במקרה הזה אולפני וורנר שילמו לכוכבת הסרט גל גדות ולבמאית פטי ג'נקינס עשרה מיליון דולר כל אחת כדי שיתמכו במהלך באופן פומבי וכדי למזער את הפגיעה בהכנסות שלהן.