"האנימציה היא איפה שהקסם קורה", אומר בן מולינה, אנימטור ישראלי שמתארח בפרק החדש של הפודקאסט "אבק פיות". לדבריו, שוק האנימציה הישראלי, שהחל כבר בשנות ה-70 של המאה הקודמת עם עליית הסרט "בעל החלומות" של יורם גרוס, עבר אבולוציה בשנים האחרונות. "מחלום אמורפי על אנימציה הגענו למצב שיש פה תעשייה שלמה - זה מקצוע שאפשר להתפרנס ממנו".
2 צפייה בגלריה
מתוך "ואלס עם באשיר"
מתוך "ואלס עם באשיר"
מתוך "ואלס עם באשיר"
הסרט שעורר את תעשיית האנימטורים בישראל הוא "ואלס עם באשיר", דוקו מאויר שיצר ארי פולמן ב-2008, ולדברי מולינה הוא "הכי רחוק מדיסני שאפשר". מאז עברה התעשייה הישראלית כברת דרך כשאיגוד מקצועות האנימציה הוקם לפני כעשור על ידי קבוצת אנימטורים שעבדו על הסרט עם פולמן. הם היו הראשונים לזהות שהאנימציה היא כבר לא נישה, אלא מדיום בפני עצמו. כיום האיגוד מונה למעלה מ-400 חברות וחברים - כולם מאיירים, מציירים ומדמיינים אנימציה. "היה גיל ששאלתי את עצמי 'מתי אני אפסיק לראות ערוץ הילדים?', וזה לא קרה. גם החלומות שלי לפעמים מצוירים".
אבק פיות
האם ישראל יכולה להיות מעצמת אנימציה שתקרא תיגר על חברת דיסני העולמית, שיצרה דמויות אייקוניות שכל איש מכיר? כיצד מתכננים האנימטורים הישראלים את המשך דרכם, והאם היא כוללת את החלום הגדול - לעבוד באולפנים בקליפורניה? כל התשובות בפרק החדש של "אבק פיות".
2 צפייה בגלריה
בן מולינה
בן מולינה
"האנימציה היא איפה שהקסם קורה". בן מולינה