בקצרה:
  • במחיר של 105 אלף שקל, מיניוואן עם שבעה מקומות
  • תיאלצו להסתפק בתיבה ידנית ומנוע בנפח ליטר
  • לדגם הבסיסי חלונות אחוריים ומראות צד עם תפעול ידני
הכי זול לשבעה: הג'וגר הוא דגם חדש באולם התצוגה של דאצ'יה, ומיועד להחליף לא פחות משלושה דגמים: את לוגאן MCV (סטיישן משפחתי), לודג'י (מיניוואן עם 7 מושבים) ודוקר (גרסה מסחרית). הוא מבוסס על פלטפורמת CMF-B המודרנית של רנו-ניסאן, ולכן ניתן לשלב בו - בניגוד לעבר בדאצ'יה - גם מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית - דגם ראשון באולם התצוגה המקומי של המותג להציע זאת.
בהשוואה ללודג'י היוצא הוא ארוך ב-4.5 ס"מ (454.5 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (178.5 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים ארוך ב-9 ס"מ (290 ס"מ). נפח תא המטען כשכל המושבים בשימוש עומד על 160 ליטר בלבד, 565 ליטר לאחר קיפול השורה השלישית או 696 ליטר לאחר הסרתה.
יש לציין כי נתונים אלה הם של היצרנית ועל פי תקן VDA המקובל בתעשייה. עם זאת, יבואנית המותג בחרה לפרסם נתוני נפח מטען מרביים (212 ו-631 ליטר בהתאמה), בשונה מהמקובל בשוק הרכב, כמו גם דגמים אחרים שאותם היא משווקת כאן.
רק בידני: הג'וגר יוצע בתחילה רק עם מנוע בנזין מוגדש, בנפח ליטר עם שלושה צילינדרים (110 כ"ס) המוכר של רנו, אך רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית. הביצועים זהים ללודג'י בנזין – 11.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-183 קמ"ש מרביים. בהמשך יהיה הג'וגר ראשון מבית דאצ'יה עם מנוע היברידי של רנו המשלב 1.6 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים עם 140 כ"ס.
העיצוב החיצוני מאמץ את הקו העדכני של היצרנית, עם אלמנטים של רכב פנאי כמו פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון מסיביים. אבזור גרסת הבסיס צנוע, עם פתיחה ידנית לחלונות האחוריים וכיוון ידני למראות הצד. הרשימה כוללת גם מסך מגע צנוע ("8) ומצלמת נסיעה לאחור. גרסת הביניים (ב-115 אלף שקל) מוסיפה בקרת אקלים דיגיטלית, בעוד הגרסה הבכירה (120 אלף שקל) כוללת גם מפתח חכם, חישוקים קלים והתרעה על שטח מת.
מה אנחנו חושבים: מיניוואנים לשבעה נוסעים כמעט שלא קיימים יותר בשוק הרכב המקומי, שכן מרביתם פינו מקום לרכבי פנאי גדולים ויקרים מהם. הג'וגר נכנס אם כך לקטגוריה מעניינת, שבה הוא די בודד במערכה. ועם תג מחיר נמוך הוא עשוי לקסום לרבים. נותר רק לבדוק כמה בעלי משפחות גדולות בישראל מוכנים לחזור ולהפעיל מצמד ברגל ולהעביר הילוכים ביד בפקקים המאיימים. יהיה מעניין.