החנייה היקרה בארץ: טסלה החלה לחייב היום (ד') נהגים שלא מפנים את רכבם מעמדת הטעינה המהירה מייד עם סיומה, ובכך מונעים מנהגים אחרים לטעון. העלות: 2 שקלים לכל דקת חנייה ללא טעינה כשמתחם הטעינה נמצא בעומס של יותר מ-50%, ועד 4 שקלים לדקה כאשר תפוסת העמדות מלאה. החיוב יתחיל 5 דקות לאחר סיום הטעינה.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
בעיית אי-פינוי עמדת טעינה מייד עם סיומה היא תלונה נפוצה של בעלי חשמליות, ובעיקר בקרב בעלי טסלה שהקימה את רשת מתחמי הטעינה המהירה שלה בעיקר בחניונים של קניונים ומרכזים מסחריים.
בעלי טסלה משאירים את רכבם לטעינה שנמשכת בדרך כלל לא יותר מחצי שעה, ולא ממהרים לחזור למרות שהם מקבלים התרעות לקראת ועם סיום הטעינה לנייד באמצעות האפליקציה של החברה. הדבר כבר הוביל לעימותים קולניים, ואף פיזיים בין בעלי המכוניות, בעיקר במתחם העמוס בקניון עזריאלי בתל אביב.
גם בעולם מחייבת טסלה את בעלי החשמליות שלה על תפיסת חנייה שלא לצורך, אולם בישראל יהיה התשלום גבוה יותר. בארה"ב ובקנדה מחייבת טסלה את החונים ב-50 סנט לדקה בעומס חלקי, ובדולר אחד בעומס מלא. באירופה נע החיוב בין 50 יורו סנט, ליורו אחד.
החיוב על תפיסת חנייה מגיע במקביל לתחילת חיוב הלקוחות על הטעינה, שהייתה בחינם, עד כה. הרשת ממשיכה להיות פתוחה רק לבעלי טסלה, שישלמו 1.25 שקלים לקוט"ש, מחיר זול יחסית לרוב חברות הטעינה, אך עדיין יקר משל ג'ינרג'י שגובה 75 אגורות עד שקל לקוט"ש.