בשיתוף און לייף
התפתחותם של הטיפולים בסרטן השד בשנים האחרונות שינו את דרך ההתמודדות הפיזית עם המחלה והם מאפשרים חיים לצד המחלה. אולם הפן הפיזי של המחלה הוא נדבך אחד בלבד, שכן בכל מחלה קיימת גם ההתמודדות הנפשית. בצד ההשלכות הבריאותיות, צריכות נשים רבות להתמודד עם הניסיון להמשיך בשגרה - הרצון להמשיך להיות חלק ממעגל חברתי, להמשיך לעבוד, בין אם כדי להרגיש שהכל "נורמלי" ובין אם משום שהנטל הכלכלי מחייב משכורת נוספת או כאם יחידנית, משכורת שתחזיק את המשפחה. בעוד התמיכה הרפואית היא מובנת מאליו, התמיכה הנפשית לעיתים לוקה בחסר.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בסקר מיוחד שנערך באתר onlife בקרב נשים שמתמודדות עם סרטן שד, נמצא כי 40 אחוז מהנשים מדווחות על תמיכה בינונית ומטה מצד מקומות העבודה, ונתון גבוה אף יותר מזה, כ-50 אחוזים, מספרות על חברים שמתרחקים, בעקבות גילוי המחלה.

"אלה הרגעים בהם נמדדת החברות והאנושיות שלנו"

בעקבות המידע, הוחלט לצאת בקמפיין מיוחד תחת הכותרת #תנו_להן_גב. לקמפיין המיוחד הצטרפו מנהלות ומנהלים בכירים, שהתגייסו להעלאת המודעות לשינוי הגישה, הטיפול, ההכלה והקבלה של הנשים בארגונים והחברות השונים: על ההלם והאתגר בו נשים אלה נמצאות, הדרך הנכונה לאפשר להן להחלים ולשמור על שגרה, הבושה לעתים שמקשה על השיתוף במקום העבודה והצורך לאפשר להן לחזור בזמן הנכון להן ולארגון עצמו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"גם אם עובדת תגיד לי שהיא חצי שנה לא תהיה - זה לא יפגע בה או בקידום שלה או כשהיא תחזור", מדגישה עו"ד מיכל כהן, הממונה על התחרות, ומספרת על החשיבות של המקום אליו העובדת חוזרת: "זה יהיה לגמרי מקובל על העמיתים שלה שהיא חוזרת לאותו מקום". גם יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי הצטרפה לקמפיין וציינה כי "לפעמים לא נעים לך לגשת ולא נעים לשאול, אבל אלה הרגעים בהם נמדדת החברות והאנושיות שלנו. ברגע שכל הוודאות בחיים שלך מתערערת, את הופכת להיות זו שצריכה עזרה ותמיכה - ופה המקום של המשפחה, החברות והחברים ובטח של מקום העבודה להיות עוגן אמיתי בזמן הזה".
עוד נמצא בסקר כי מעל ל-60 אחוז הרגישו לחץ ממקום העבודה לחזור לשגרה עם סיום הטיפולים, כ-50 אחוזים מהן הרגישו שהסביבה (חברים, משפחה, מקום העבודה) מרחמים עליהן ו-40 אחוז סיפרו שהסביבה נותנת משקל גדול יותר למחלה שלהן ולא אליהן כאל נשים. על פי הסקר, המשפחה ובני/בנות הזוג היו הגורמים המחזקים המשמעותיים לאורך תקופת ההתמודדות עם המחלה, והאתגרים הגדולים במהלך המחלה היו בתחום הזוגיות וההורות.

עוד הצטרפו לקמפיין טוני כהן, מנכ"לית מכבידנט שאומרת "אחד הדברים שאני עושה במקרים כאלה יפתיע אתכם - כי רובנו נוטים להתרחק - אני דווקא שואלת 'עד כמה את צריכה שאני אהיה פה ואיפה' ועו"ד אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים מסכימה ש"קשה לראות אדם קרוב אלייך סובל, בעיקר כשבוחרים לא להסיט את המבט הצידה. קל במערכת לפספס אנשים במשבר, והיכולת במקומות גבוהים בפירמידה לדעת מה קורה למטה - לא תמיד טובה".
עוד מצטרפים לקמפיין: ראדה זועבי , מייסדת ומנכ”לית קבוצת בוקרא תקשורת, אבנר סטפק, מבעלי חברת ההשקעות "מיטב דש", אשת התקשורת שרון כידון, יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים ותמר אלרם, מנהלת ביה"ח הר הצופים.
*מוגש כשירות לציבור מטעם חברת MSD ללא מעורבות בתכנים
בשיתוף און לייף