2 צפייה בגלריה
יוסי ברודני
יוסי ברודני
יוסי ברודני
(צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל)
לקראת הבחירות הקרובות, מפלגת הבית היהודי מתוכננת לחזור למרוץ - לאחר שבבחירות האחרונות פרש הרב רפי פרץ מראשות המפלגה ובמקומו נבחרה חגית משה, סגנית ראש העיר ירושלים, אך המפלגה לא התמודדה לכנסת לאחר שלא הצליחה לגבש הסכם עם מפלגות נוספות מהזרם הציוני-דתי, ונשארה בחוץ כתומכת במפלגת ימינה שבראשה עמד ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט.
בשבוע הבא יתקיים כינוס מרכז המפלגה של הבית היהודי כדי לבחור את היו"ר החדש ואת מוסדות התנועה. המתמודד המוביל כעת לעמוד בראש הרשימה הוא יוסי ברודני, ראש העיר גבעת שמואל. ברודני, שמכהן בתפקיד ראש העיר מאז 2008, הוא מועמדה של יו"ר התנועה הנוכחית חגית משה - שלפי שעה לא תרוץ לכנסת בבחירות הקרובות ותישאר בתפקידה בעיריית ירושלים.
2 צפייה בגלריה
חגית משה, הבית היהודי
חגית משה, הבית היהודי
נשארה מחוץ לכנסת והביעה תמיכה בבנט. יו"ר הבית היהודי היוצאת חגית משה
(קרדיט: יח"צ)
ברודני כבר היה בעבר המועמד המוביל לעמוד בראש המפלגה בשנת 2019, אך המועצה הציבורית החליטה לבסוף לבחור ברב רפי פרץ. יוסי ברודני וחגית משה בחרו שלא להגיב לידיעה.
בבחירות לכנסת ה-24 שהתקיימו ב-2021 ניסה ראש הממשלה אז, בנימין נתניהו, למזג את הבית היהודי עם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, אך המהלך עלה בתוהו. מפלגת הבית היהודי הודיעה אז שלא תתמודד בבחירות, והיו"ר חגית משה הביעה תמיכה בנפתלי בנט. מימינה ומהבית היהודי נמסר אז כי "במטרה למנוע את מחיקתה של תנועת המפד"ל ההיסטורית - הבית היהודי תחבור לימינה".