"אני שחקנית פורנו ישראלית לכל דבר ועניין. אני עושה את הפורנו החדש": דנה מור (26) מנהלת חיים כפולים. בגרסה אחת שלה, היא צעירה נורמטיבית מבית טוב ושופע בכסף, מתכנתת, לא שותה ולא מעשנת. כמעט חנונית. אבל כשנדלקת המצלמה, מור מפעילה בכוחות עצמה בית הפקות פורנו של אישה אחת. מור היא רק דוגמה אחת לאופן שבו פועלת בשנים האחרונות תעשיית הפורנו הישראלית - במנעד הרחב שבין הפקות ביתיות וסרטוני מחתרת, לבין הכסף הגדול שמחכה מעבר לפינה. כתבת +ynet, מור שמעוני, צללה אל אחורי הקלעים של התעשייה שפועלת במחשכים, וסיפרה על כך באולפן ynet.
"תעשייה זו מילה גדולה, אבל יש דבר כזה פורנו ישראלי", מספרת שמעוני. "מה שחדש בסיפור הזה ובאמת צבר תאוצה בעקבות הקורונה, זה הסיפור של נשים שפותחות מצלמה ביתית, נשים שלקחו את העניין הזה לידיים שלהן ופתחו מעין חברת הפקה עצמאית".
תעשיית הפורנו ידועה בנצלנות שלה, ואנחנו יודעים מה קורה בעולם. איך זה בישראל? "לעובדה שנשים עושות את זה מהבית יש יתרונות וחסרונות. היתרון זה באמת העובדה שהן נמצאות בבית ולא צריכות לצאת ולהסתכן, רובן גם בוחרות שלא להיפגש עם הצרכנים. אבל, ויש כאן אבל גדול, הגיוס הפך הרבה יותר קל, הפיתוי גדול יותר עבור נשים שאולי לא היו בוחרות במסלול הזה, וגם לצערנו יש כאלה שמידרדרות משם, כפי שתוכלו לקרוא בכתבה".
1 צפייה בגלריה
"נשים לקחו את העניין הזה לידיים". תעשיית הפורנו
"נשים לקחו את העניין הזה לידיים". תעשיית הפורנו
"נשים לקחו את העניין הזה לידיים". תעשיית הפורנו
(צילום: shutterstock)
שמעוני מציינת כי ההיבט של פורנו בקרב בגירים הוא חוקי בישראל, מה שלא חוקי הוא הפצה של סרטונים ותמונות באפליקציות דוגמת טלגרם - שהפכה פלטפורמה פופולרית במיוחד לנושא, ללא הסכמת המצולמים. "זה קורה המון בטלגרם", מספרת שמעוני, "כבר הוגשו כתבי אישום בנושא ואנשים נשלחו לכלא, אבל התופעה הזאת עדיין נמשכת".
התחקיר המלא על תעשיית הפורנו הישראלית יתפרסם מחר (ו') - בלעדי למנויי +ynet.
פורסם לראשונה: 14:43, 22.07.21