ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (שלישי) בחלק הסגור של ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת למתיחות סביב הר הבית, שליוותה את חודש הרמדאן ואת יום ירושלים. "לא ייתכן שבמשך חודש בשנה מדינה שלמה תלך על קצות אצבעותיה מחשש שקבוצת קיצונים יציתו את כל המזרח התיכון", הוא אמר. "עתה, יש 10 חודשים לבחון כיצד מגיעים לשנה הבאה במצב של יציבות".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"לא ייתכן שמדינה שלמה תלך על קצות האצבעות". בנט בדיון, הבוקר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
יהודים בהר הבית ביום ירושלים
יהודים בהר הבית ביום ירושלים
יהודים בהר הבית ביום ירושלים
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
עיד אל פיטר בירושלים
עיד אל פיטר בירושלים
כרזת חמאס בהר בעיד אל-פיטר
(צילום: AFP)
בנט הוסיף בדבריו מול חברי הוועדה בחלק הסגור של הישיבה כי מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים היא אפס הכלה כלפי אלימות וטרור, לצד נדיבות בתחומי איכות החיים והכלכלה, "ככל האפשר וככל שמאפשרים שיקולי הביטחון", כלשונו. בנט ציין כי אין פתרון לסוגייה הפלסטינית, ובהיעדר פתרון נוטה ישראל לשפר את מה שאפשר לשפר כמו תשתיות או מספר המעברים, ש"אולי גם יקטינו את מספר השוהים הבלתי חוקיים", כלשונו.
בנט גם ציין כי הנחה להגדיל את מספר הפועלים שיורשו להיכנס מרצועת עזה לעבוד בישראל ל-15 אלף. כיום יכולים להיכנס לישראל 12 אלף פועלים, ובמערכת הביטחון קיימת תוכנית מדורגת להגדלת המספר ל-20 אלף. הצהרתו של בנט היא למעשה מימוש של המדרגה הבאה בתוכנית.
ראש הממשלה הציג בחלקה הסגור של ישיבת הוועדה את היעדים שניתן לדעתו לשנות בהסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, מה שיוכל לדבריו להפוך את ההסכם לטוב. "חסרונותיו של ההסכם המוצע כיום עולים על יתרונותיו, בדגש על הכסף הרב שהסרת הסנקציות תזרים לארגוני הטרור הנתמכים בידי איראן", אמר בנט. בחלק הפתוח של הישיבה, הודה בנט כי ישראל שינתה אסטרטגיה מול איראן כשברקע מקרי המוות בקרב בכירים ברפובליקה האיסלאמית
5 צפייה בגלריה
פועלים פלסטינים חוצים מרצועת עזה לישראל במעבר ארז
פועלים פלסטינים חוצים מרצועת עזה לישראל במעבר ארז
פועלים פלסטינים בדרכם למעבר ארז. מ-12 אלף, ל-15 אלף
(צילום: AFP)
בהודעת ועדת החוץ והביטחון נמסר כי בנט ציין שישראל ממשיכה בעבודה אינטנסיבית לחיזוק הקשרים עם שכנותיה, ברמה הכלכלית, וביצירת קבוצת מדינות כקואליציה להתמודדות מול קנאות האיסלאם הקיצוני. "מדינות האזור רואות בישראל עוגן של יציבות ואחריות, שינסה לעצב את האזור, והן פוגשות את אותה רוח טובה אשר קיימת היום בתוך הממשלה, כשהיא מופנית החוצה", אמר בנט לפי ההודעה.
בנט התבקש להתייחס גם למדיניות ישראל ומהלכיה בכל הנוגע למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ואמר כי שני הצדדים מעריכים את אפשרות התיווך שקיימת באמצעות ישראל. "אין כיום הרבה מתווכים שיכולים לדבר עם שני הצדדים בסכסוך בצורה כנה ולהעביר ביניהם מסרים", הוא אמר.
לקראת סיכום הדיון ציין ראש הממשלה כי הנושא ש"מדיר שינה מעיניו" הוא השסעים בתוך החברה בישראל, עד כדי כך ש"נשרוף את המדינה על עצמנו". ראש הממשלה אף אמר כי כיום יש שילוב בין חדשות כזב והסתה שקשה לטפל בה בשל חופש הביטוי, לבין האלגוריתמים של הרשתות החברתיות, שיוצרים חיזוק לשבטיות. בנט ציין כי זו בעיה בדמוקרטיות רבות ואמר שהוא בשיח עם מנהיגים אחרים בנושא".