סוללה מלאה בתוך 15 דקות בלבד: חברת אופו (Oppo) הסינית חשפה אמש (ב') במסגרת כנס הטכנולוגיה MWC 2022 המתקיים בימים אלה בברצלונה תקן טעינה מהירה חדש, שיספק יכולות הטענה מהירה בהספק מרשים של 150 וואט. התקן יאפשר להטעין סוללה בנפח של 4,500 מיליאמפר-שעה במלואה בתוך 15 דקות, ו-50% מהסוללה בתוך 5 דקות בלבד. כמה שעות לאחר מכן הציגה החברה את יכולות הטעינה של העתיד - טעינה מלאה בתוך תשע דקות בלבד בהספק של לא פחות מ-240 וואט.
1 צפייה בגלריה
סוללה מלאה ברבע שעה
סוללה מלאה ברבע שעה
סוללה מלאה ברבע שעה
(צילום: Oppo)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

תקן הטעינה 150W SuperVOOC יגיע לשוק כבר השנה על גבי מכשיר של חברת וואן פלוס (שתי החברות נמצאות בבעלותו של התאגיד הסיני BBK Electronics), שצפוי להגיע לשוק במהלך הרבעון השני של השנה. וואן פלוס טרם חשפה פרטים על המכשיר שאמור לשלב את תקן הטעינה החדש, כך שלא ברור האם יהיה מדובר במכשיר דגל חדש או במכשיר המשתייך לסדרת מכשירי הביניים שלה.
כאמור, תקן הטעינה שהוצג הציע ביצועי טעינה מהירים ומרשימים למדי, כשהוא מצליח לטעון סוללה בנפח של 4,500 מיליאמפר-שעה מ-1% ל-100% בתוך 15 דקות בלבד, ומ-1% ל-50% בתוך 5 דקות. אופו היא לא היחידה שהציגה תקן טעינה חדש, כשבמקביל הציגה חברת רילמי (עוד יצרנית סינית בבעלות BBK Electronics) תקן טעינה חדש בשם UltraDart Charge, שיציע גם הוא טעינה מהירה בהספק של 150 וואט. רילמי הכריזה שהתקן החדש שלה יגיע לשוק יחד עם המכשיר החדש שלה, ה-GT Neo 3, שיוכרז בקרוב.
חשוב לציין שטעינה בהספק של 150 וואט היא כמעט הכפלה של הספקי הטעינה המהירה שאנחנו רגילים לראות. וואן פלוס 10 פרו, שהושק בחודש שעבר, מציע למשל טעינה חוטית מהירה בהספק של 80 וואט. כמו כן, חשוב לזכור שטעינה מהירה היא טכנולוגיה שצריכה להיות תחת פיקוח כבד, על מנת למנוע התחממות יתר של הסוללות במקרה הטוב, והתלקחות שלהן במקרה הרע.
נראה ש-150 וואט לא מספיקים לאופו, שחשפה בטוויטר כמה שעות אחרי ההכרזה בכנס תקן טעינה מהירה נוסף המציע טעינה מהירה חוטית בהספק של לא פחות מ-240 וואט, שעל פי החברה יוכל להטעין סוללה במלואה בתוך תשע דקות בלבד, ו-50% ממנה בתוך 3.5 דקות. חשוב לציין שכאן הכל הרבה יותר מעורפל היות ואופו לא חשפה שום פירוט על תנאי הטעינה (נפח הסוללה, המכשיר שעליו בוצעה הבדיקה וכו'), כך שכרגע מדובר בעיקר בניסיון להראות עליונות על יצרניות אחרות יותר מהכל, ולא בתקן שנראה בפועל בעתיד הקרוב.