חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) תקף הבוקר (חמישי) פעם נוספת את הממשלה, את חברי מרצ שמחו על ביקורו המסתמן של נשיא המדינה במערת המכפלה - ואת ההסכמות על חוק החשמל בין איילת שקד לרע"מ.
על אף שמפלגות הקואליציה מצליחות להסתדר ביניהן עד כה, בן גביר מתעקש שבכירי הממשלה "מוכרים לעבאס את הכול". לדבריו, "הוא מקבל מה שהוא רוצה, מרים קול בחוק החשמל - ישר איילת שקד מתקפלת. מרים קול בעניין הכסף ואומרים 'אין בעיה, אתה מקבל מיליארדים'. אז הכול שקט ועל פניו נחמד, אבל מאבדים את ישראל. בצפון ובדרום. נכון שעשו הצגות אתמול, מבצע של 1,000 שוטרים שתפסו שני כלי נשק, אבל הדרום מופקר, דם יהודי נשפך ולחיילי צה"ל לא נותנים גב. אם זה שקט, זה שקט תעשייתי". בנוסף, טען כי שכר החיילים הועלה אך ורק כי באופוזיציה הגישו הצעת חוק דומה שהביכה את הקואליציה.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet
איתמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet
איתמר בן גביר
(צילום: הדר יואביאן)
בן גביר התייחס למחאתם של חברי מרצ על החלטתו של נשיא המדינה להדליק נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון, ואמר: "התפלאתי שמכניסים פוליטיקה לעניין. זה שהוא מבקר בכפר קאסם זה בסדר? אנשי מרצ שכחו מה זה להיות יהודים. הם לא זוכרים שמערת המכפלה היא שלנו, קנינו אותה בכסף. זאת ההיסטוריה שלנו". כשנשאל על קידום חוק החשמל לגלג בן גביר ואמר: "ממש מסכנים, אין להם חשמל. מדובר בחבורת גזלנים שתפסו אדמות פרטיות, טמטום כזה. איזו מדינה בעולם תתן למי שפלש, גנב ופשע?".
חבר הכנסת ציין כי במקביל למפקד שבצלאל סמוטריץ' עושה לתומכי מפלגתו, גם בעוצמה יהודית יצאו במהלך דומה. "אני מניח שמפקד של עוצמה יהודית יפקוד עשרות אלפים. אני לא יכול להסתובב בלי חיבוקים, אהדה וסלפי. שיתוף הפעולה עם סמוטריץ' מוכיח את עצמו, ואני מעריך שאם נלך מחר לבחירות נכפיל את כוחנו". בן גביר התייחס גם לסערה סביב המתקפה של ח"כ דודי אמסלם בטוויטר, ואמר שהוא שותף מלא לביקורת שלו. "היועצים המשפטיים מנהלים את ישראל", טען. "אתה נבחר להיות שר ובסוף אתה פיון שצריך לשאול את היועמ"ש מה לעשות".