לאחר הגמר ההיסטורי של אנסטסיה גורבנקו ב-100 מטר גב, שהפך אותה לישראלית הראשונה במעמד זה באולימפיאדה, הגיע חצי הגמר במשחה החזק שלה, 200 מ' מעורב, שבו היא סיימה עשירית בסך הכול ולא העפילה לגמר.
לגורבנקו עדיין מצפים משחי ה-200 מטר חזה (מחר, רביעי) ושליחים מיקס מעורב (חמישי). על חלקה בתחרות עד כה אמרה: "זאת חוויה מאוד מרגשת להיות במשחקים הראשונים שלי, כיף להיות עם דגל ישראל עלי. יש לנו נבחרת מדהימה ואני מחכה בקוצר רוח להמשך התחרות".
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)
על הסמיכות בין שני המשחים החשובים היום (שלישי), שהתקיימו בהפרש של כשעה זה מזה, אמרה השחיינית בת ה-17: "זאת היתה חוויה שעוד לא חוויתי. זה היה מרגש, כיף ומאתגר נורא, ואני מקווה שזה לא הפעם אחרונה. זה דאבל שאני מקווה עוד לעשות בהמשך ואני די מרוצה ממנו. לא שמרתי כוחות, כן נתתי את המיטב בשני המשחים וזה לא הצליח. בכל זאת הייתי קרובה לשיא שלי. הופעה ראשונה בגמר, למרות הלחץ שהופעל עליי ניסתי לתת את המירב שלי. המתחרות מאוד חזקות, בכל זאת מדובר במשחקים אולימפיים ובפעם הבאה אני מקווה שכן אעשה את זה. 200 מעורב זה המשחה העיקרי שלי וכיף שיש לי עוד משחה שאני משתפרת בו, אני שוחה את כל הסגנונות וכיף שמצליחה להשתפר גם באחרים וזה לא מפריע לי שאת ההישג הכי גדול השגתי ב-100 גב, ככה שיש לי עוד מה להשתפר".
על המשחה ל-200 מטר חזה שעוד לפניה: "המטרה היא לעלות כמה שיותר שלבים ולשבור את השיא שלי בבמה הכי גדולה שיש. 200 חזה זה משחה שאנחנו עדיין עובדים עליו, כן הייתי מאוכזבת מ-200 מעורב, יש לנו עוד להתחרות ולהשתפר, אבל אני כן שמחה עם ההישגים שלי עד כה. בכל זאת זה משהו שאף שחיינית לא עשתה".
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)
אוהד סגל מאמן נבחרת ישראל, אמר: "שלושה ימים של תחרויות והייתה לנו העפלה ראשונה. זו הייתה חוויה לכולנו, אנחנו רק באמצע התחרות, מחפשים איך להשתפר, יש עוד תחרות שלמה להתכונן אליה". על השילוב המשחים של השחיינים וספציפית של גורבנקו: "אנחנו מנסים להיות הכי טובים בלי תירוצים. המטרה הייתה להצליח בשניהם, נעשה את זה במשחים רבים אצל שחיינים שונים. הולכים על הכי טוב שאפשר. מתכוננים לזה ורק נלך ונשתפר. לרוב השחיינים יש עוד אולימפיאדה ורק נלמד מזה. כמובן שרצינו יותר טוב, היא בכל זאת היתה השחיינית הראשונה בגמר אולימפי, רק נלך ונלמד מזה ונהיה יותר טובים".