סימון ביילס חתומה עד כה על ה-סיפור של המשחקים האולימפיים - ההחלטה שלה לפרוש היום (שלישי) מגמר ההתעמלות הקבוצתי כבר לאחר התרגיל הראשון בסוס הקפיצות אחרי נחיתה לא מספיק טובה.
ביילס, הכוכבת הכי גדולה בטוקיו - אלופה אולימפית (שש מדליות כולל הכסף עם הנבחרת היום), אלופת העולם הקבועה ומי שנחשבת כבר עתה למתעמלת הגדולה אי פעם - הייתה אמורה להוביל את האמריקאיות לזהב קליל, אך ירדה במהירות לחדר ההלבשה ולאחר כמה דקות שבה, עלתה על האימונית, ומאז לא התחרתה.
4 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
"לא נפצעתי". סימון ביילס
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
הנחיתה הרעה של ביילס בתחילת היום
(צילום: getty images)
מי שעלתה במקומה להתחרות היא ג'ורדן צ'יילס, וזה עלה לארה"ב ביוקר - הן סיימו רק במקום השני אחרי הרוסיות, שעשו דבר שהיה נראה בלתי אפשרי לפני המשחקים.
הדיווחים הראשונים טענו לפציעה בעקבות הנחיתה, גם ההודעה הרשמית של איגוד ההתעמלות האמריקאית על בעיה רפואית (שלא פורטה), אך לא הרבה לאחר מכן החלו לעלות דיווחים שדווקא תלו את הסיבה לפרישה בבעיה מנטלית.
בסיום יום התחרויות, התייצבה ביילס מול המצלמות והפתיעה בפתיחות יוצאת דופן, כשהיא מאשרת את כל הדיווחים. "אחרי ההופעה שלי, אני פשוט לא רציתי להמשיך יותר", היא טענה. "לא נפצעתי, רק פציעה קטנה לגאווה שלי".
4 צפייה בגלריה
סימון ביילס ובנות נבחרת ארה"ב על הפודיום עם הכסף
סימון ביילס ובנות נבחרת ארה"ב על הפודיום עם הכסף
סימון ביילס ובנות נבחרת ארה"ב על הפודיום עם הכסף
(צילום: getty images)
האמריקאית הוסיפה: "אנחנו הולכים לקחת את זה לאט לאט, ונראה מה יקרה. נראה מה יהיה ביום חמישי. "אני צריכה להתמקד בבריאות הנפשית שלי".
ביילס המשיכה: "אנחנו חייבים להגן על הראש והגוף שלנו ולא רק לעשות את מה שהעולם רוצה שנעשה. אני חושבת שבריאות נפשית הרבה יותר רלוונטית לספורט עכשיו".
4 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
"נראה מה יהיה ביום חמישי"
(צילום: רויטרס)
אתמול בפוסט שהעלתה באינסטגרם, כתבה: "זה לא היה יום קל או היום הטוב ביותר שלי. אני מרגישה בכנות שהמשקל של העולם נמצא לי על הכתפיים לפעמים. אני יודעת שאני מצליחה לגרום לכך להיראות כאילו הלחץ לא משפיע עליי, אבל לעזאזל, לפעמים זה קשה. האולימפיאדה היא לא בדיחה, אבל אני שמחה שהמשפחה שלי הצליחה להיות יחד איתי באופן וירטואלי. הם הדבר הכי חשוב לי בעולם".
חשוב לציין שלמתעמלת הנפלאה מצפות עוד מספר תחרויות בטוקיו, בראשן גמר הקרב-רב ביום חמישי. מעבר לכך, היא עלתה לכל הגמרים במכשירים האישיים, כך שהיא עשויה לצאת מהמשחקים עם שש מדליות (הכסף בקבוצתי ועוד חמש באישי) - כרגע לא ברור בכלל האם היא תמשיך את דרכה בתחרות.
אגב, בשלב המוקדמות ביילס ממש לא הרשימה, סיפקה מספר נפילות ומעידות לא אופייניות ולמרות זאת סיימה במקום הראשון הכללי.