רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערבייה" דיווחה הבוקר (חמישי) כי ביום ראשון האחרון תקפה ישראל יחידה אווירית של חיזבאללה הממוקמת בנמל התעופה הסורי אל-קסיר שבמחוז חומס. היחידה, שנקראת 127, אחראית על ייצור מל"טים ללבנון. התקיפה אירעה חודש בדיוק לאחר התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה. נמל אל-קסיר הפך בשנים האחרונות למרכז מחקר ופיתוח של מל"טים איראניים.
בנוסף דווח ב"אל-ערבייה" כי בתקיפה יום לאחר מכן תקפה ישראל מפקדה איראנית בבירת סוריה דמשק. איראן, כידוע, משתמשת בתשתיות ובאתרי מגורים בדמשק כדי לחדש את פעילותה באזור. הטלוויזיה הסורית דיווחה על התקיפה בשני, מעט לפני חצות. דווח אז כי פיצוצים נשמעו באזור, ומערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו.
2 צפייה בגלריה
תצ"א של שדה התעופה אל-קסיר בסוריה
תצ"א של שדה התעופה אל-קסיר בסוריה
תצלום אווירי של שדה התעופה אל-קסיר בסוריה
2 צפייה בגלריה
תצ"א של שדה התעופה אל-קסיר בסוריה
תצ"א של שדה התעופה אל-קסיר בסוריה
מל"ט איראני בסוריה, כפי שתועד מהאוויר
לפי הדיווחים אחד האזורים שהותקפו היה א-סיידה זיינב, דרומית לדמשק, שבו ישנה נוכחות רבה של כוחות חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות. גורמי אופוזיציה למשטר הסורי דיווחו מצדם כי היעדים שהותקפו קשורים לאיראן.
במרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בלונדון, דיווחו כי ישראל תקפה מספר "אתרים איראניים" בפרברי דמשק וכי נהרגו שלושה בני אדם, שלושתם אינם אזרחים סורים. עוד דווח כי ישראל השמידה מחסן של חיזבאללה באזור א-סיידה זיינב, שאוחסנו בו אמצעי לחימה וציוד לוגיסטי נוסף.
על פי הדיווח, לפחות ארבעה טילים שוגרו ממטוסי קרב לעבר יעדים בסביבת שדה התעופה הבינלאומי של דמשק ומספר חוות באזור א-סיידה זיינב. סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" עדכנה אז כי שני אנשי צבא נפצעו ו"נגרם נזק".

לפי מרכז המעקב הסורי, מתחילת השנה תקפה ישראל על אדמת סוריה יותר מ-30 פעמים. בחודש נובמבר נטען כי ישראל תקפה יעדים במישור החוף הסורי ובמרכז המדינה בשעה חריגה יחסית, בסביבות 6:30 בבוקר. בדמשק אמרו אז כי ישראל תקפה משמי הים התיכון. לפי הסורים, ארבעה אנשי צבא נהרגו בתקיפה ואחד נפצע. הם ציינו כי נגרם נזק באותה תקיפה..
בשבוע שעבר הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר, בהודאה נדירה יחסית, כי ישראל הייתה אחראית למתקפה קודמת בסוריה, בגבול עם דמשק, בה נפגעה שיירה שנועדה להבריח נשק איראני. כוכבי, שהשתתף בכנס באוניברסיטת רייכמן, דיבר על יכולותיו המתקדמות של צה"ל - ואז אמר: "יכולנו לא לדעת לפני כמה שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה. יכולנו לא לדעת מה יש בה ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות, זו המשאית. משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח", אמר אז.
כוכבי ציין שגם לאחר זיהוי המשאית, "צריך לשלוח לשם את הטייסים, הם צריכים לדעת להתחמק מטילי הקרקע-אוויר. אל תטעו יש מבצעים שיורים עליהם 30 או 40 טילי קרקע-אוויר, בשיא היה 70. הם צריכים לתקוף, הם צריכים לפגוע ולחזור. הם צריכים גם בחלק מהתקיפות לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות".
התקיפה שעליה דיבר הרמטכ"ל התרחשה ב-8 בנובמבר, ולפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", היא התרחשה אחרי שהשיירה חצתה את הגבול מעיראק. בדיווח צוין כי בתקיפה נהרגו לפחות 10 בני אדם, בהם כמה איראנים שמספרם לא ברור, מידע שהוכחש בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנא". גורמים רשמיים בעיראק אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי השיירה הובילה דלק מאיראן ללבנון, אולם לפי האנשים ששוחחו עם העיתון האמריקני - כמה מכלי הרכב בשיירה הובילו תחמושת וטילים בנוסף לדלק.