אישה בריטית נפטרה מוקדם יותר החודש במהלך טיסה מהונג קונג ללונדון, וגופתה נשארה במטוס במשך שמונה שעות לצד בני משפחתה ההמומים והשבורים. על פי דיווחים בכלי תקשורת בבריטניה, הלן רודס, מיילדת בת 46 שחיה בהונג קונג ב-15 שנים האחרונות ביחד עם משפחתה, מתה בשנתה בזמן שטסה עם בעלה ושני ילדיה.
בני משפחתה נשארו לשבת לצד גופתה במשך שמונה שעות עד שהמטוס שנחת בפרנקפורט לקראת טיסה ההמשך ללונדון. עם הנחיתה בגרמניה הורדה הגופה מהמטוס ולאחר מכן הוטסה לאנגליה.
בעמוד גיוס המונים שהוקם להנצחת זכרה נכתב כי רודס מתה כמה שעות לאחר ההמראה. "היא הפסיקה להגיב וחרף כל הניסיונות לטפל בה היא נותרה ללא הכרה", נכתב באתר, "בסופו של דבר נקבע מותה לעיני ילדיה ובעלה שהאירוע הטראומטי הותיר אותם המומים". השלושה, על פי מה שנכתב באתר, ניצלו את השעות לצד גופתה, "כדי להיפרד ממנה ולהגיד לה את כל מה שהיו רוצים שהיא תשמע".
1 צפייה בגלריה
הלן רודס, בן זוגה וילדיהם
הלן רודס, בן זוגה וילדיהם
הלן רודס, בן זוגה וילדיהם

מה עושים כשנוסע מת בטיסה?

לפי תקנות התעופה, אם נוסע הולך לעולמו במהלך הטיסה ומותו נקבע בוודאות על ידי איש צוות רפואי מוסמך, אין חובה או צורך לבצע נחיתת חירום מוקדמת, והמטוס יכול להמשיך ליעדו כמתוכנן.
הגופה תועבר לחלק האחורי של המטוס, למושבים השמורים לצוות, במידה שישנם כאלה, ואנשי הצוות ימתחו וילון שיסתיר את האזור כדי לשמור על פרטיות וכבוד המת.
אם אין אפשרות לעשות זאת, אז הגופה תועבר למושב סמוך לחלון כדי שיוכלו להשעין אותה על דופן המטוס וכדי שלא תפריע לתנועת הנוסעים במעבר. גם במקרה הזה הצוות ישאף לתחום את האזור בווילון או יכסה את הגופה בשמיכות, תוך הידוק חגורות הבטיחות ורצועות נוספות במידת הצורך, כדי לשמור על הגופה יציבה במטוס.
במקרים חריגים תישקל האפשרות לעשות שימוש בתאי המנוחה של הצוות שנמצאים במטוסים רחבי גוף כדי לאחסן את הגופה ולקשור אותה שם עד הנחיתה ביעד.