בסיומה של עוד שנת קורונה, שבמהלכה אומנם לא נשארנו בבית אבל בהחלט השתדלנו לשמור על מרחק, אפשר כבר להגיד שהרגלי הסקס שלנו משתנים. אז מה הקשר בין עישון מריחואנה לתפקוד המיני? האם גודל איבר המין הזכרי עדיין מעסיק אותנו? ואיך ייראו יחסי המין אחרי שהעולם ייפטר סוף-סוף מהווירוס? לכל השאלות הללו ולעוד כמה מעניינות, התפרסמו בשנה החולפת תשובות מדעיות שידהימו אתכם.

פחות סטוצים, יותר הקפדה על אמצעי מניעה

תאמינו או לא, הקורונה תיגמר בסוף, אבל ההשפעות שלה על המיניות שלנו ילוו אותנו גם שנים רבות אחריה. במכון קינסי האמריקאי ראיינו כ-2,000 נשאלים מרקע מגוון, לגבי השפעת הקורונה על מערכות היחסים והפעילות המינית שלהם. מתוצאות המחקר ניתן לזהות מגמות מפתיעות בהתנהגויות המיניות בעידן הפוסט-קורונה: יותר נכונות להיכנס למערכת יחסים מחייבת, ומודעות גדולה יותר בנוגע לבריאות הפרטנרים בפעילות המינית.

4 צפייה בגלריה
סטוצים. נמצאים במגמת ירידה
סטוצים. נמצאים במגמת ירידה
סטוצים. נמצאים במגמת ירידה
(צילום: shutterstock)

החוקרים גילו כי למעלה ממחצית מהנשאלים לא יהיו מעוניינים בסטוצים אחרי הקורונה, 68% מהמשיבים סבורים שהם פחות ירצו לבגוד, 44% מרגישים שהמחויבות עצמה חשובה להם היום יותר מבעבר, ו-64% מוכנים להסתפק בפרטנר מיני אחד בלבד.
רבים מהנשאלים דיווחו שהם שינו את עמדותיהם גם לגבי המצב הבריאותי של הפרטנר לפני המפגש המיני - 53% מבני דור ה-y העידו על נכונות גבוהה יותר לבטל דייט אם הם לא מרגישים טוב, 42% הודו שבניגוד לעבר, הם בודקים היום הרבה יותר את בריאותם הפיזית של הפרטנרים לפני שהם נכנסים איתם למיטה, ו-51% דיווחו שהם מקפידים על קונדום יותר מבעבר.
בנוסף, נראה שהבידוד החברתי גרם לנו לא רק לרצות להיות זהירים ומחויבים יותר, אלא גם לשאוף ליותר התנסויות מיניות חדשות ומגוונות (אולי כפיצוי על כל מה שפספסנו כשהיינו סגורים בבית). כך, רבים מהנשאלים העידו על רצון בהתנסויות מיניות חדשות, 19% מהנשאלים אמרו שהם מעדיפים להיות בקשר פתוח אחרי הקורונה ושליש מהנשים דיווחו שהתנסו לראשונה ב'סקסטינג' במהלך הסגרים.

רווקים פחות חושקים במין מזדמן

לפי סקר שפרסם השנה אתר ההיכרויות Match, נגמרו הזמנים שבהם גברים רוצים רק סקס ונשים מחפשות מחויבות, עם 81% מהגברים הרווקים שהודו שסקס תופס פחות חשיבות אצלם לעומת התקופה שקדמה לקורונה.
החוקרים מייחסים את הנתון הזה למגוון סיבות ביולוגיות וחברתיות שהתעוררו בעקבות המגפה. "אי אפשר לסגור את העולם ולצפות שהפיזיולוגיה של האנשים תישאר זהה", הסבירה החוקרת הראשית. "אנו יודעים שכשאדם מקיים פחות יחסים, גם החשק המיני שלו קטן. רווקים חוו בשנתיים האחרונות מתח קיצוני וסגרים שהקטינו את יכולתם לקיים יחסים. השילוב של הגורמים האלה הפחית משמעותית את חשיבות הסקס בחייהם ואיתו גם את החשק".

4 צפייה בגלריה
זוג במיטה אחרי סקס
זוג במיטה אחרי סקס
גברים הודו שסקס תופס אצלם חשיבות קטנה יותר מפעם
(צילום: Shutterstock)

זה לא אומר שסקס כבר לא מעניין גברים רווקים, אלא רק שהוא ירד משמעותית בסדר העדיפויות. "גברים רווקים שואפים היום למפגשים אינטימיים יותר. אנחנו רואים ששיעורי המין המזדמן ירדו, כשרק 11% מהרווקים רוצים להכיר למטרות קלילות. בנוסף, יותר אנשים חזרו ל'כלל שלושת הדייטים' ופחות ממהרים להיכנס למיטה אחרי הדייט הראשון. גברים רבים מחפשים היום זוגיות משמעותית ושותפות, והם מוכנים לקחת את הזמן כדי למצוא אותה".

אובססיית הגודל מגיעה לדור ה-Z

היינו רוצות לחשוב שבשנת 2021 בואכה 2022, דיונים על גודלו של איבר המין הזכרי כבר ייחשבו למיושנים וללא רלוונטיים, אבל מסתבר שקשה עד בלתי אפשרי לנתק את השפעת הפורנוגרפיה על דימוי הגוף הגברי, ודווקא הדורות הצעירים שאמורים להיות נאורים וחכמים מכולנו, מתקשים להשתחרר מההשפעה.
האתר הרפואי Medzino פרסם סקר שבחן את העדפותיהם המיניות של 1,003 אנשים ממבחר גילים, וחשף שלנשאלים הצעירים יש סיכוי גבוה יותר להאמין שהגודל אכן קובע. בזמן שלא פחות מ-60% מדור הבייבי-בומרז ומבני דור ה-X סבורים שגודל הפין חיוני להנאה המינית, כשזה מגיע לבני דור ה-y המספרים כבר עולים ל-75%, ואצל בני ה-20, כלומר בני דור ה-Z, המספרים אף קופצים ל-85%.

4 צפייה בגלריה
תחתונים
תחתונים
הגודל לא קובע? תלוי את מי שואלים
(צילום: shutterstock)

הסיבה לאובססיה היא כאמור הצפייה המרובה בפורנו, שהיום יודעים שהיא מתחילה בגילים צעירים מאוד, במהלכם דימוי הגוף רק מתחיל להתעצב. בנוסף, כמעט מחצית מהגברים שהשתתפו בסקר (44%) הודו שהם חווים חרדת ביצוע עקב גודל הפין שלהם.
ואם תהיתם, אז אצל הנשים התוצאות מעודדות הרבה יותר: מסתבר – ותודה לאלה על כך – שנשים הרבה פחות אובססיביות בנוגע לגודל האיבר, עם 71% מהנשאלות שציינו שאישיות והומור הם נכסים שחשובים עבורן פי כמה, ו-50% שאמרו שהמשחק המקדים הוא החלק החשוב ביותר בחוויה המינית, יותר מגודלו או מראהו של איבר כזה או אחר. אגב, אחרי המשחק המקדים הגיעו ביטחון עצמי וראש פתוח. למעשה, גודל האיבר אפילו לא התברג לחמשת המקומות הראשונים, וטוב שכך.

עישון מריחואנה משפר את חיי המין, אבל לא אצל כולם

חרף הניסיונות להעתיק מאמריקה, מריחואנה עדיין לא חוקית בישראל. למרות זאת, ככל הנראה מסתובבים בארץ למעלה ממיליון מעשנים קבועים, חלקם, רחמנא ליצלן, גם מקיימים יחסי מין.
מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Sexual Medicine, בחן את הקשר בין שימוש במריחואנה לשביעות רצון מינית. החוקרים מצאו כי גברים ונשים שמעשנים מריחואנה באופן קבוע מקיימים יותר יחסי מין, וחלקם אף מדווחים על הגברת ההנאה המינית כתוצאה מהסם.
4 צפייה בגלריה
קנאביס מריחואנה ג'וינט חשיש עישון
קנאביס מריחואנה ג'וינט חשיש עישון
נשים שמעשנות נהנות יותר
(צילום: shutterstock)

מתוך 373 נשאלים, כ-34% מהמשתתפים שהשתמשו במריחואנה לפני הסקס, חוו עלייה בדחף המיני ואורגזמה חזקה יותר. החוקרים מדגישים כי הנהנות העיקריות מהשיפור בחוויה המינית הן דווקא הנשים. במחקר נמצא כי נשים שמשתמשות באופן קבוע במריחואנה לפני הסקס מדווחות על דחף מיני גבוה יותר ואורגזמה חזקה יותר. הסיבה לכך עדיין לא ידועה, אבל החוקרים משערים כי המריחואנה מאריכה את התחושות המענגות בגוף, ומסייעת להפחתת מתח וחרדה, תכונה שמעצימה את החוויה המינית ואת היכולת ליהנות מהרגע.
אך אם נשים שמעשנות נהנות יותר, אצל הגברים הסטלנים המצב קצת פחות אידיאלי: בסקר שפורסם ב-American Journal of Men's Health וכלל 3,395 גברים, נמצא כי גברים שמעשנים קנביס באופן קבוע סובלים יותר מהפרעות בזקפה, עם 69.1% מהמעשנים לעומת 34.7% מאלו שנמנעים מצריכת הסם.

נשים יכולות לזהות פרטנר מיני פוטנציאלי לפי מבנה הפנים שלו

מכירות את זה שאתן מחליקות באפליקציית היכרויות ויש לכן תחושה שהגבר בתמונה אינו רציני? עכשיו יש לזה הסבר מדעי. שני חוקרים מאוניברסיטת Macquarie באוסטרליה גילו שנשים יכולות לשפוט את עמדותיו של גבר כלפי מין מזדמן על ידי התבוננות במבנה הפנים שלו בלבד.
מסתבר שלגברים שפתוחים יותר למין מזדמן יש תווי פנים מאופיינים ובולטים: מבנה פנים ארוך, מצח גבוה, אף ארוך ועיניים גדולות. ההשערה היא שזה עשוי להיות קשור ברמות הטסטוסטרון בגוף. "רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון קשורות לתווי פנים בעלי מראה גברי מובהק יותר, ולהתנהגות מסורתית יותר המיוחסת לגברים, כמו התעניינות בקשרים מיניים קצרי טווח", הסבירו החוקרים.

נשואים? תתחילו לתרגל מיינדפולנס. זה ישפר לכם את הסקס

כולנו רוצות ורוצים חיי מין מדהימים, ומסתבר שהדרך לשם עוברת בתרגול מיינדפולנס, המוגדר "כמודעות לא שיפוטית להווה ויכולת להתבונן פנימה". על פי מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב ופורסם ב-Archives of Sexual Behavior, מודעות וחוסר שיפוטיות במהלך הפעילות המינית תורמת לחוויה מינית טובה יותר בקרב זוגות נשואים.
1,473 זוגות הטרוסקסואליים בארה"ב השתתפו במחקר, בגיל הממוצע של 29 לנשים ו-31 לגברים. משקלול התוצאות ניכר כי הן בקרב נשים והן בקרב גברים, מודעות רבה יותר להווה וחוסר שיפוטיות במהלך הפעילות המינית נקשרות לשגשוג גדול יותר של מערכת היחסים, הרמוניה מינית וקלות רבה יותר בכל הנוגע ליכולת לחוות אורגזמה. שווה.
נתראה ב-2022!