כמעט שנתיים ששגיא מוקי, שהיה בן בית על הפודיום, לא חזר אליו. מתחרויות שישראל אירחה, בהן לרוב הודח בסיבוב הראשון, ועד תחרויות מטרה גדולות כמו אליפות העולם. הערב (שישי), ביום השני של גראנד סלאם ת"א, חזר מוקי בן ה-30 (81 ק"ג) סוף-סוף לעמוד על הפודיום, ולא סתם, אלא עם מדליית זהב.
בגמר הוא ניצח את ודאט אלבאיראק הטורקי עם איפון תוך 12 שניות בלבד מתחילת הקרב. מדובר במדליה הראשונה של מוקי מאז אליפות אירופה בג'ודו 2021. "זו מדליה מאוד מרגשת בשבילי", אמר מוקי אחרי הזכייה. "מול הקהל הביתי ואחרי תקופה לא פשוטה. היו המון אתגרים שלא קשורים לג'ודו. שמח שהצלחתי לבוא לידי ביטוי ולסיים את היום בזה בצורה הכי מתוקה שיש. היו כל מיני כתבות, לקחו לי את כל מה שעשיתי עד עכשיו. חשוב לי להעביר את המסר - תמשיכו להילחם על מה שאתם רוצים, תאמינו בעצמכם". המדליה שלו מצטרפת להישגים של נבחרת הנשים הישראלית מאתמול, כשתמר מלכה זכתה בכסף ותמנע נלסון לוי זכתה בארד.
5 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
סוף-סוף מדליה. מוקי
(צילום: עוז מועלם )
5 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
(צילום: עוז מועלם )
מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה אמר: "שגיא ידוע כמי שנותן הופעה והולך עם הדברים שלו עד הסוף. היינו מורגלים מעל עשור לראות אותו על הפודיום, אותנו תסכל השנתיים האחרונות שהוא לא עלה הפודיום". על רמת היריבים שתעלה ככל שאליפות העולם ביוני תתקרב: "הוא עוד רחוק מהשיא. לשגיא אין תואר או הישג שהוא לא זכה חוץ ממדליה אולימפית אישית, וזו השאיפה. הורדתי אותו לרמת גרנד פרי. כשאתה מעיר את הדוב משנתו אתה רואה משהו".
5 צפייה בגלריה
דגל ישראל מונף ראשון בגראנד סלאם ת"א
דגל ישראל מונף ראשון בגראנד סלאם ת"א
דגל ישראל מונף ראשון בגראנד סלאם ת"א
(צילום: עוז מועלם )
מוקי ניצח בקרב הראשון שלו את מוחמד קוץ' הטורקי באיפון. בשמינית הגמר פגש את חוסה מנדיולה מספרד והשיג וואזרי 53 שניות מפתיחת הקרב. 15 שניות לאחר מכן הגיע הווזארי השני, ששווה לאיפון והעלה את מוקי לרבע הגמר. בשלב רבע הגמר פגש מוקי את חואן פרננדו מפורטוגל. 2:38 דקות לסיום הקרב, מוקי ניצח באיפון ועלה לחצי הגמר. בחצי הגמר חיכה למוקי אנטוניו אספוזיטו, הקרב הלך לניקוד זהב ומוקי הפיל את יריבו באיפון.
גילי שריר (63 ק"ג) הפסידה בקרב על הארד בווזארי ללארה פאזליו מקוסובו. בחצי הגמר הפסידה בעונשים למיילין דל טורו-קווראחל מקובה. לפני כן, בשמינית הגמר רשמה שריר ניצחון על סיאקו ווטאנבי היפנית בניקוד זהב וברבע הגמר ניצחה את רנטה זאחובה הצ'כית אחרי שזו ספגה לחובתה שלושה עונשים.
"מבאס לסיים במקום החמישי", אמרה שריר אחרי ההפסד המכריע. "אני חושבת שבאמת נתתי את כל מה שהיה לי, ואין לי חרטות. יכול להיות שזה היה לי קרב ראשון מעל שמונה דקות השפיע, ראו את זה לאורך כל היום. זה דורש הרבה אנרגיות ולפעמים לוקח זמן להתאושש. מבחינה פיזית יש לכך מחיר. היום היה כמו שאר התחרויות שלי, נכנסתי להרבה גולדן סקורים. לפעמים זה עובד ולפעמים לא. זאת תקופה שאת מגיעה מתחרות לתחרות ולפעמים יש עומס מצטבר. צריך לדעת לעבוד עם העייפות ולנצח את הרגעים הקשים".
5 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
הפסידה בקרב על המדליה. שריר
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
(צילום: עוז מועלם)
מאיה גושן (70 ק"ג) ניצחה גם היא בשני הקרבות הראשונים שלה והעפילה לרבע הגמר, אך ברבע הגמר הפסידה למרים בוטקריט הגרמניה ונשרה לבית הניחומים, שם נכנעה בבריח לגבריאלה וויליאמס הבלגית וסיימה במקום השביעי. מאיה קוגן הפסידה בשמינית הגמר למרגו פינו מצרפת. שקד עמיחי וגאיה בר אור הודחו בסיבוב הראשון.
במשקל של עד 63 ק"ג, מלבד שריר נמצאת גם כרם פרימו, שנחשבת פוטנציאל גדול. בקרב לא טוב שלה, הודחה פרימו אחרי שספגה שלושה עונשים לחובתה. גם עדלינה נוביצקי סיימה את דרכה בתחרות, למרות שחזרה מפיגור ווזארי והשוותה באחד משלה, יריבתה חזרה בווזארי נוסף שסיים את הקרב.
בהיעדרו של טוהר בוטבול הפצוע במשקל של עד 73 ק"ג, קיבל עידו לוין יחד עם עוד שלושה גברים נוספים את ההזדמנות להפתיע ובסיבוב הראשון ניצח באיפון יריב קנדי, אבל הפסיד בשמינית הגמר. שגיב סהר ואורן גינר הודחו בקרב הראשון שלהם.
פורסם לראשונה: 12:05, 17.02.23