את הכיסון המטוגן הזה מצאנו במאפיית מאזאן והוא מגיע מהמטבח הצ'רקסי של משפחת שובש. הבטחה שלנו - הביס יהיה ממכר ובלתי נשכח. מדובר בכיס בצק דק ממולא גבינה צ'רקסית מתקתקה ואז מטוגן.
2 צפייה בגלריה
מאפיית מאזן
מאפיית מאזן
(צילום: באדיבות מאפיית מאזן)
רחוב אדיגה הוא רחוב מרכזי במועצה המקומית כפר כמא. המילה אדיגה או אדיגים משמעותה צ'רקסים, ושפתם נקראת אדיגית. אדיגה הוא רחוב נעים, פסטורלי ושקט. אין בו תנועה ושאון עיר, ויש בו צמחייה רבה ועצי פרי שבולטים מבין בתי האבן ומקשטים את כניסות הבתים של מקומיים מאירי פנים.
ברחוב הזה מצאנו את מאפיית מזאן, שם מכינים חלוז' מדהים. בצאתכם ממאפיית מזאן ובהמשך הרחוב (שמתעקל גם הוא קצת כמו חצי סהר), תמצאו בסמטה קטנה את מחלבת אלברוס, שם תוכלו לרכוש גבינות צ'רקסיות מעולות, ומכאן גם מגיעה הגבינה של החלוז'.
2 צפייה בגלריה
מאפיית מאזן
מאפיית מאזן
(צילום: באדיבות מאפיית מאזן)
בועות אוויר קטנות מקשטות את המאפה ומעניקות לו מראה מחוספס, וכל אחת מהבועות מתפצחת בכל נגיסה ומעניקות קראנצ'יות ורעש רקע, תוספות מדהימות לחוויה. אגב מסורת, את החלוז' נוהגים לצרוך בחברה הצ'רקסית בשעת בוקר עם דבש ולצד תה.
החלוז' הזכיר לי רביולי גבינה מטוגן בתוספת דבש מהמטבח של סרדיניה, ואת כל ההיסטוריה והסיפורים המרתקים על אודות מסורות הכיסונים - מסין ועד אירופה.
במאפייה הזאת תוכלו לקנות גם חלוז'ים בקופסה לקחת הביתה, אבל חשוב גם לאכול במקום לפחות אחד בו ברגע שיצא מהטיגון. תמצאו שם גם שלל מאפים ועוגיות כמו סבנאח חלוז' (מאפה ממולא תרד בר) או ח'אקו חלוז' (מאפה גבינה ובצל) וחלג'וראן - עוגיות חמאה במילוי תמרים. המחיר: 3.5 שקלים ליחידה.

חלוז'

המצרכים:
לבצק - 1 ק"ג קמח 3 כוסות מים 1 כף מלח 1/3 כוס שמן
למילוי -
1 חבילה גבינה צ'רקסית, מפוררת
אופן ההכנה:
  1. לשים יחד את הקמח, המים, המלח והשמן עד ליצירת בצק.
  2. יוצרים כדורי בצק קטנים ומשטחים כל כדור לעיגול.
  3. מניחים במרכז הבצק גבינה, סוגרים ומהדקים.
  4. מחממים שמן בסיר לחום גבוה ומטגנים את הבצק טיגון עמוק עד שהוא מזהיב.
רחוב אדיגה, הכניסה המזרחית של כפר כמא, 052-3172828, שני-שישי 06:00-13:00, 17:00-20:00, שבת 06:00-13:00