יותר ויותר מאיתנו לא רוצים לשתות חלב ומחפשים לו תחליפים. עד לא מזמן, משקאות הסויה הובילו את שוק משקאות תחליפי החלב באופן בולט, אבל לאחרונה משקאות שיבולת השועל הפכו למוצר הצומח ביותר בקטגוריה, והוא מאיים על ההגמוניה של משקאות הסויה, שנתח השוק שלהם דווקא יורד. על פי מחקרים שערכה תנובה – השחקנית הגדולה ביותר בשוק משקאות תחליפי החלב – חיפוש תזונה בריאה יותר הוא שמניע את רוב צרכני המשקאות האלה. לפי סקרי החברה, כ־5% מצרכני המשקאות החלופיים עושים זאת מטעמי צמחונות או טבעונות, 10% מטעמי כשרות, ו־85% עושים זאת מטעמים בריאותיים ותזונתיים ומשוכנעים שהתחליפים בריאים יותר מהחלב.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
אלא שמי שמחפש בריאות במשקאות שיבולת השועל, מחפש במקום הלא נכון. אם לשפוט על פי שבעת המשקאות שבדקנו, בסיוע טועמים והדיאטן הקליני צחי כנען, הם אומנם לא מזיקים לבריאות, אבל גם אינם משמעותיים במיוחד לבריאות, כי הם יותר מים מאשר שיבולת שועל. כמות מיצוי שיבולת השועל במשקאות השונים מגיעה ל־8.7% עד 16% בלבד.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
גם המחשבה שאנחנו מקבלים במשקה את כל הערכים התזונתיים של שיבולת השועל היא טעות. "כשאנחנו צורכים שיבולת שועל כדייסה, או בהסמכת מרק, אנחנו מקבלים את כל יתרונותיה - הויטמינים, המינרלים, הסיבים. לעומת זאת, משקאות שיבולת השועל מכילים רק מיצוי. בתהליך המיצוי אנחנו נפרדים מרוב האלמנטים הבריאים - הסיבים, האשלגן", מסביר הדיאטן כנען ומוסיף: "אחד היתרונות הבריאותיים של החלב הוא החלבון. ב־100 מ"ל חלב (חצי כוס) יש 3 גרם חלבון, שמדורג - כמו חלבון הסויה וחלבון הביצה – כחלבון מהאיכות הגבוהה ביותר. לעומתו, איכות חלבון שיבולת השועל נמוכה במחצית, ובנוסף הצרכן מקבל עם כוס הקפה רסיסים ממנו בלבד".
משקאות שיבולת השועל הם הכוכב הגדול והצומח של שוק תחליפי החלב בארץ ובעולם. "אלטרנטיב", המשקה של תנובה, נחשב היום למוצר מספר 12 בהיקפי המכירות שלו בין כלל המותגים שבמקרר החלב בחנויות המזון. סיור בין המדפים של הסופרים וחנויות הטבע מגלה מגוון עצום של משקאות שיבולת שועל. בסניף של חצי חינם ספרנו השבוע 12. בסניף לא גדול של ניצת הדובדבן בתל אביב - יותר משישה.
שוק תחליפי משקאות החלב כולו נמצא בצמיחה. הוא עדיין תופס רק 5.5% ממקרר החלב, אבל אם ב־2021 גלגל השוק הזה 340 מיליון שקל, את השנה הזאת הוא צפוי לסיים עם 380 מיליון שקל. הגידול הזה ניכר לא רק בחנויות, אלא גם בבתי הקפה. שטראוס, יבואנית תחליפי החלב של אלפרו הבלגית, מוכרת אותם בלא פחות מ־500 בתי קפה בישראל. יניב לוזון, שף מלון "פורט" של רשת ישרוטל, שהשתתף בבדיקה שלנו, טוען כי 20% ממבקרי בתי הקפה בתל אביב מבקשים קפה עם תחליפי חלב, לעומת פחות מ־10% בשנה שעברה.
9 צפייה בגלריה
חלב שיבולת שועל
חלב שיבולת שועל
חלב שיבולת שועל
(צילום: Shutterstock)
בתוך שוק תחליפי החלב, ב־2019 שיבולת השועל היוותה עדיין 3% בלבד, לעומת הסויה שתפסה 64%. ב־2021 היא כבר תפסה 21%, ובחמשת החודשים של 2022 זינקה ל־34%. הסויה, לעומת זאת, הצטמצמה ל־42% (לעומת 50% ב־2021). מבחינת משקאות שיבולת השועל מדובר בצמיחה של 88% בחמישה חודשים, כשכל הקטגוריות האחרות של תחליפי החלב — משקאות סויה, שקדים ואורז - ירדו ברמות שבין 3.1% ל־9.6%. לא מפתיע לכן שבמפעל החדש לתחליפי חלב שמקימה שטראוס - בתקציב של יותר מ־150 מיליוני שקלים – היא מייחדת פסי ייצור משמעותיים לשיבולת השועל.
אלא שמאחורי המוצר העולה עם ההילה הבריאותית מסתתרת כאמור אשליה, הן בגלל העובדה שמדובר במיצוי בלבד שבו כמות שיבולת השועל מועטה ומדוללת ממרכיביה, והן מפני שהחלבון נחות יותר באיכותו מחלבון הסויה או החלב. בימים הקרובים תשיק תנובה עוד מוצר: שישיית בקבוקוני משקה דמוי אקטימל בשם "אלטרנטיב ביו", שמכילה 5% שיבולת שועל ו־1.5% שקדים טחונים. גם במקרה הזה אי–אפשר להשוות את התועלות הבריאותיות לעומת אלה של בקבוקוני אקטימל הקלסיים, נטולי הסוכר, של דנונה.
חיסרון נוסף של משקאות שיבולת השועל הוא שרובם הם אולטרה מעובדים, כלומר מכילים מספר רכיבים גדול שנועד להשיג את המרקם והטעם הדומים לחלב. כנען: "אנחנו כידוע ממליצים לצרוך מוצרים עם כמות רכיבים קטנה ככל האפשר". העובדה הזאת לא מפריעה ליצרני ומשווקי המוצרים להעתיר על אריזותיהם הבטחות בריאותיות כמו "אורגני", תואר לא משמעותי במוצרים ש־85% ומעלה מהם מים, או "תוספות ויטמינים", שלא תמיד הם בכמויות משמעותיות במוצר.
גם אופן השיווק יוצר לעתים טעות אופטית. למשל, משקה שיבולת השועל "נוט מילק" של אלפרו ביבוא שטראוס - שהושק בארץ לפני כשנה אחרי חמש שנות פיתוח בשאיפה להגיע לתוצאה הקרובה ביותר לחלב – הוא מוצר עמיד, כמו הרוב המכריע של המוצרים בקטגוריה. כלומר, הוא אינו מצריך שהייה במקרר של הסופר. רק "אלטרנטיב" של תנובה הוא טרי ומצריך קירור. למרות זאת, בסופר מצאתי להפתעתי את נוט מילק במקרר בסמוך לאלטרנטיב. "זו החלטה שיווקית", מודה אבי לאופר, מנהל שיווק מחלבות שטראוס, "הבנו שצרכנים יעדיפו לקנות מוצר שנראה להם הכי קרוב לחלב". המוצר, שאותו קניתי בסוף מאי, יוצר במארס ועמיד עד דצמבר. אין מוצר חלב אמיתי עם חיי מדף ארוכים כל כך. בחו"ל, אגב, המדיניות משתנה. בחלק מהמקומות מציגים את המשקאות הללו במקרר, ובחלק על מדף רגיל.
עוד נקודה ראויה לציון שמצאנו במסע הקניות שלנו לצורך הבדיקה: בשוק ישנו משקה שיבולת שועל של "הרדוף" - שבסופו של דבר לא כללנו אותו בבדיקה כי התברר שמדובר בתאום הסיאמי, זהה לחלוטין ברכיבים וביצרן, של המשקה "גרין" מהמותג הפרטי של שופרסל.
למה בכל אופן זוכים משקאות שיבולת השועל להצלחה? "בגלל הטעם הניטרלי יחסית", מסביר לאופר. "הצריכה העיקרית שלהם היא בקפה, וצרכני קפה מבקשים טעם שלא ישפיע על הקפה. על כך אפשר להוסיף את המתיקות האופיינית שמקורה בשיבולת השועל ואיננה בסויה". לאופר מוסיף עוד גורם שמשפיע חזק מאוד בעולם ובארץ פחות, אבל זה הולך ומשתנה גם כאן: הדאגה לסביבה. "תפיסת הקיימות של שיבולת השועל גבוהה בהשוואה לסויה, היא צורכת פחות מים לגידולה ופולטת פחות גזי חממה".
צריך גם לזכור את האינטרס של היצרנים, היבואנים והרשתות לדחוף קדימה את המוצרים האלה, שהרווחים עליהם גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לחלב המפוקח. למרות שמחיריהם יורדים מאוד בשנים האחרונות, הם עדיין יקרים פי שניים או שניים וחצי מחלב, שעולה 5.94 לליטר. לטובת הצרכנים משחקת העובדה שהרוב המכריע של משקאות שיבולת השועל הנמכרים בישראל הם כאמור עמידים, עם אורך חיים של שנה ויותר. לכן ניתן לחכות ולתזמן את הקניות למבצעים ולהצטייד בכמות גדולה במחירים נמוכים משמעותית, אפילו בחנויות טבע. שלושה מחמשת המוצרים שרכשנו בניצת הדובדבן נמכרו בהנחה של 27%. גם שניים מבין השלושה שרכשנו בשופרסל היו בהנחה.
רכשנו שבעה משקאות שיבולת שועל והבאנו אותם למלון "פורט" החדש של רשת ישרוטל בתל אביב, שם הצטרפה לטעימה נבחרת של בכירי המלון, שמכירים כולם את עולם המשקאות החלופיים לחלב: יניב לוזון, שף המלון, שעבר לאחרונה לשתות תחליפי חלב, עומר יוז, סגן מנהל הקבלה במלון, ששותה כמעט אך ורק תחליפי חלב, לירון מורן, מנהל מזון ומשקאות שנאמן לחלב, וגל פינקלשטיין, מתאמת משאבי אנוש, ששותה קפה עם חלב רגיל או נטול לקטוז אבל מכירה את עולם התחליפים מעבודתה הקודמת כבריסטה.
9 צפייה בגלריה
צוות הטועמים: לירון מורן, יניב לוזון, גל פינקלשטיין ועומר יוז
צוות הטועמים: לירון מורן, יניב לוזון, גל פינקלשטיין ועומר יוז
צוות הטועמים: לירון מורן, יניב לוזון, גל פינקלשטיין ועומר יוז
(צילום: דנה קופל)
לטועמים הוכנו ספלי קפה נמס עם משקה שיבולת שועל במקום חלב וכל טועם התרשם ממראה המשקה ומטעמו. גם הוגשה להם כוס עם משקה בלבד כדי שיתרשמו מצבעו, המרקם שלו וטעמו. בנוסף, בדקנו את תפקוד המשקאות (איכות ההקצפה, המרקם, הצבע וההשתלבות בקפה) בקפה הפוך שהוכן במלון על ידי בריסטה במכונה מקצועית וגם בקפה הפוך שהוכן במכונת נספרסו עם מקצפת נספרסו.
ההרכב התזונתי, רשימת הרכיבים וההבטחות הבריאותיות על אריזות המשקאות הוגשו לחוות דעתו המקצועית של הדיאטן הקליני צחי כנען.
הציון הסופי לכל משקה מהווה שקלול כל הפרמטרים שנבדקו, כולל המחיר.
תכולת כל האריזות שנבדקו היא 1 ליטר, והמחירים נכונים למקומות הקנייה — שופרסל דיל ביכין סנטר בפתח–תקוה, רמי לוי ברחוב הסיבים בפתח–תקוה וניצת הדובדבן ברחוב אבן גבירול בתל–אביב. בכל המוצרים המכילים סוכר מצוין כי מקור הסוכר בשיבולת השועל.
מבחן הקפה הנמס: 8.8 • מבחן הקפה ההפוך: 9 • טעם, מרקם וצבע: 8.7 • מבחן הדיאטן: 6.7 • כמה שיבולת שועל: 10% • עוד רכיבים: מים, שמן קנולה, סיבים תזונתיים (אינולין), תוסף תזונה סידן (קלציום קרבונט, טרי קלציום פוספט, מתוכם סידן 0.1%), מווסת חומציות דיפוטסיום פוספט, מלח, מייצב ג'לן גאם, ויטמינים E, די ובי־12 • ערכים תזונתיים ל־100 מ"ל: קלוריות- 56, סך שומנים - 3 גרם, נתרן - 40 מ"ג, סך הפחמימות - 5 גרם, מתוכם סוכרים - 3 גרם, 0.75 כפית סוכר, סיבים תזונתיים - 1.5 גרם, חלבונים - 1.4 גרם, סידן - 120 מ"ג, ויטמין E ־ 1.8 מ"ג, די - 0.75 מיקרוגרם, בי־12 - 0.4 מק"ג.
מה אמרו השפים: הכי מזכיר חלב מכל המשקאות שנבדקו, בצבע הקפה, במרקם, בטעם ובסמיכות. "אולי מעט מתוק מדי" (יוז).
דבר הדיאטן: משקה אולטרה מעובד, עם הרבה רכיבים וזה חיסרון. ההבטחה על האריזה, "תוספת סידן וויטמינים, מפוסטר על", לא משמעותית. כמויות הסידן וויטמינים די ובי־12 יפות - 15% מהצריכה היומית, וחשובות בעיקר לצמחונים. לעומת זאת, לויטמין E אין משמעות, כי טבעונים וצמחונים צורכים ממנו כמויות גבוהות יחסית.
שורה תחתונה: קיבל את הציון הגבוה ביותר בזכות הטעם, המראה והתפקוד ולא בזכות תרומה לבריאות.
9 צפייה בגלריה
Alternative Barista
Alternative Barista
Alternative Barista
(צילום: דנה קופל)

מבחן הקפה הנמס: 9 • מבחן הקפה ההפוך: 7 • טעם, מרקם וצבע: 8.6 • מבחן הדיאטן: 6 • כמה שיבולת שועל: 8.7% • עוד רכיבים: מים, שמן חמניות, סיבים תזונתיים - אינולין, חלבון אפונה, סידן (קלציום קרבונט), מווסת חומציות (פוטסיום פוספט), חומרי טעם וריח, מלח, מייצב (ג'לן גאם), ויטמינים (די־2, בי־12) • ערכים תזונתיים ל־100 מ"ל: קלוריות- 59, שומנים - 3.5 גרם, נתרן - 50 מ"ג, פחמימות - 5.7 גרם, מתוכם סוכר - 0, סיבים תזונתיים - 1 גרם, חלבונים - 0.7 גרם, ויטמינים די - 0.75 מק"ג, סידן - 120 מ"ג.
מה אמרו השפים: טעם, מרקם ומראה טובים. יוז: "מזכיר מאוד טעם של חלב וכצרכן של תחליפי שיבולת שועל נדמה לי שאני מזהה אותו". מורן: "סמיך, לא הייתי שותה אותו בנפרד, אבל מרשים בקפה נמס ובקפה הפוך". נראה פער בביצועי הקפה ההפוך בין מכונת הקפה המקצועית במלון לבין נספרסו - לרעת השנייה. הקצף היה בכמות דלה יחסית.
דבר הדיאטן: מוצר אולטרה מעובד, עם תוספת שומן לשיפור המרקם, אך לא בכמות מזיקה. חבל שבחרו בשמן חמניות עתיר אומגה 6, שנחשבת סוג גרוע של חומצת שומן. הוסיפו אומנם חלבון חיצוני, אך הכמות בכוס אחת מזערית וכמות הסיבים נמוכה. מכיל הכי פחות שיבולת שועל מכל המשקאות. כמות הויטמין די נמוכה, כמות הסידן משמעותית. שיבולת שועל במהותה מכילה סוכר, לכן לא ברור איך נטען על האריזה שאין כלל סוכר.
תגובת שטראוס: "בתחליפי החלב של Alpro, גם משקאות נוט מילק וגם בשיבולת שועל 'ללא סוכר' — אין סוכר מוסף. שיבולת השועל מוגדרת כפחמימה וככזו היא מכילה כ־3% סוכר. אחוז הסוכר כפול אחוז שיבולת השועל במשקה, שווה לפחות מ־0.5% ולכן רושמים 0 בסוכרים. כמות הסוכרים בפועל זניחה ולכן גם מבחינת הרגולציה הישראלית אין צורך לציינה".
שורה תחתונה: למי שמחפש טעם קרוב לטעם החלב ולא בוער לו האספקט הבריאותי.
9 צפייה בגלריה
Shhh... This is Not Milk
Shhh... This is Not Milk
Shhh... This is Not Milk
(צילום: דנה קופל)

מבחן הקפה הנמס: 8.4 • מבחן הקפה ההפוך: 7.5 • טעם, מרקם וצבע: 8.2 • מבחן הדיאטן: 6.5 • כמה שיבולת שועל: 12% • עוד רכיבים: מים, שמן חמניות, מלח • ערכים תזונתיים ל־100 מ"ל: קלוריות- 51, סך שומנים - 1.4 גרם, נתרן - 32 מ"ג, סך הפחמימות - 8.5 גרם, מתוכם סוכרים - 3.9 גרם, כפיות סוכר - 1, סיבים תזונתיים - 0.5 גרם, חלבונים - 0.8 גרם.
מה אמרו השפים: גפינקלשטיין: "מראה דומה לחלב, הטעם טוב". לוזון: "מאוד מימי, לא מזכיר לי חלב ומתפרק לגרגרים בקפה. גם הרגיש לי מתוק ברמה שאני לא בטוח שכל אחד יאהב". יוז: "אמנם התפרק מעט בקפה אבל הטעם נהדר וקרוב לחלב, אם כי מעט דליל".
דבר הדיאטן: אמנם מכיל ארבעה רכיבים בלבד, בלי הרבה תוספים, אבל למעשה מדובר במים עם זיכרון של שיבולת שועל ורסיסי חלבון וסיבים תזונתיים.
שורה תחתונה: מפתיע - מותג פרטי שמקבל ציון קרוב למדי לזה של השחקנים המרכזיים, תנובה ואלפרו.
9 צפייה בגלריה
משקה שיבולת שועל רמי לוי
משקה שיבולת שועל רמי לוי
משקה שיבולת שועל רמי לוי
(צילום: דנה קופל)

מבחן הקפה הנמס: 8.1 • מבחן הקפה ההפוך: 7.5 • טעם, מרקם וצבע: 7.4 • מבחן הדיאטן: 7 • כמה שיבולת שועל: 14% • עוד רכיבים: מי מעיין, שמן חמניות ושמן חריע אורגניים, מלח • ערכים תזונתיים ל־100 מ"ל: קלוריות - 54, סך השומנים - 1.7 גרם, נתרן - 32 מ"ג, סך הפחמימות - 8.7 גרם, מתוכן סוכרים - 6.2 גרם, 1.5 כפיות סוכר, חלבונים - 0.6 גרם.
מה אמרו השפים: לוזון: "מראה נהדר, מרקם עמוק ועשיר, אבל יש סוג של טעם לוואי". פינקלשטיין: "הרגשתי קצת טעם לוואי של שיבולת שועל בשלוק הראשון, אני מניחה שמתרגלים". מורן: "הרגשתי טעם של תחליף, מתקתק יותר מחלב, הצבע טוב". יוז: "טוב, סמיך ומתוק בשיעורים הנכונים".
דבר הדיאטן: עתיר הבטחות בלתי משמעותיות - ביו, רכיבים אורגניים - כשהרוב הגדול הוא מים, מי מעיין מההרים. נושא מדבקה אדומה בגלל כמות הסוכר. מצד שני, לא מעובד מדי.
שורה תחתונה: בא בחשבון, בהתחשב במחיר הזול ביותר.
9 צפייה בגלריה
The Bridge Bio Organic Oat Drink
The Bridge Bio Organic Oat Drink
The Bridge Bio Organic Oat Drink
(צילום: דנה קופל)

מבחן הקפה הנמס: 7.4 • מבחן הקפה ההפוך: 6 • טעם, מרקם וצבע: 8.6 • מבחן הדיאטן: 6.5 • כמה שיבולת שועל: 12% • עוד רכיבים: מים, שמן חמניות, מלח ים • ערכים תזונתיים ל־100 מ"ל: קלוריות- 46, סך השומנים - 1.2 גרם, נתרן - 40 מ"ג, סך הפחמימות - 8 גרם, מתוכם סוכרים - 4.9 גרם, כפיות סוכר - 1.25, סיבים תזונתיים - 0.8 גרם, חלבונים - 0.5 גרם.
מה אמרו השפים: איכזב בקפה ההפוך, במיוחד במכונת הנספרסו, אבל גם לא הרשים בהכנה על ידי הבריסטה. פינקלשטיין: "פער גדול בטעם בהשוואה לחלב". לוזון: "חסר עומק בטעמים וסמיכות. בולט במיוחד בקפה, משתפר כששותים בנפרד". מורן: "יותר טוב כשהוא בנפרד. בשילוב עם קפה הוא מעט דליל ומרירות הקפה משתלטת. צהבהב מדי". יוז: "מאד טעים".
דבר הדיאטן: 0.1 גרם סוכר מפרידים בינו ובין תווית אדומה. לאורגניות אין משמעות בריאותית במוצר עתיר מים ושיבולת שועל, שבה ממילא לא משתמשים בדרך כלל בחומרי הדברה. מה גם שלא מצוין אם שמן החמניות הוא אורגני. כמות החלבון נמוכה. משקה שלא מזיק אבל גם לא מוסיף בריאות.
שורה תחתונה: משקה מים בבסיסו, עם יומרות אורגניות מיותרות.
9 צפייה בגלריה
Primavena Bio Organic
Primavena Bio Organic
Primavena Bio Organic
(צילום: דנה קופל)

מבחן הקפה הנמס: 5.5 • מבחן הקפה ההפוך: 5.5 • טעם, מרקם וצבע: 6.1 • מבחן הדיאטן: 7 • כמה שיבולת שועל: 16% • עוד רכיבים: מים, סיבים תזונתיים אורגניים (איטלין) - 1%, שמן חמניות אורגני, מלח • ערכים תזונתיים ל־100 מ"ל: קלוריות- 56, סך השומנים - 1.2 גרם, נתרן - 52 מ"ג, סך הפחמימות - 9.7 גרם, מתוכם סוכרים - 4 גרם, 1 כפית, סיבים תזונתיים - 1.3 גרם, חלבונים - 0.9 גרם.
מה אמרו השפים: מורן: "לא מצליח להתמזג יפה עם הקפה, כולל עיגולי שומן בחלק העליון. בעצימת עיניים הייתי נותן לו ציון גבוה יותר". לוזון: "עכירות במראה, בטעימה חשתי גרגרים, אם כי הטעם עצמו סביר". פינקלשטיין: "דליל מאוד, הטעם מריר, מקצין את מרירות הקפה". יוז: "לא טעים, סיומת חמוצה". לא הצליח להכין קפה הפוך ראוי.
דבר הדיאטן: מכיל את הכמות הגדולה ביותר של שיבולת שועל מאלה שבדקנו ומספר רכיבים קטן יחסית, אם כי לעובדת האורגניות אין משקל וכמויות החלבונים והסיבים נמוכות.
שורה תחתונה: הבריסטה יתאכזב, וידרוש שיפור במרקם ובטעם.
9 צפייה בגלריה
Isola Bio Oat Barista
Isola Bio Oat Barista
Isola Bio Oat Barista
(צילום: דנה קופל)

מבחן הקפה הנמס: 4.5 • מבחן הקפה ההפוך: 6.8 • טעם, מרקם וצבע: 4.5 • מבחן הדיאטן: 8 • כמה שיבולת שועל: 14% • עוד רכיבים: מים • ערכים תזונתיים ל־100 מ"ל: קלוריות - 48, סך השומנים - 0.9 גרם, נתרן - 16 מ"ג, סך הפחמימות - 8.4 גרם, מתוכם סוכרים - 5.5 גרם, 1.25 כפיות סוכר, סיבים תזונתיים - 0.5 גרם, חלבונים - 1.2 גרם.
מה אמרו השפים: קטלו אותו קולקטיבית. מורן: "לא טעים, צבע לא מזמין, מרירות לא נעימה במוצר הבסיסי שהופכת לקטסטרופה עם הקפה". פינקלשטיין: "בקפה הוא מוציא שומניות, מרירות וטעם לוואי, מראה נורא כאילו מתפרק". לוזון: "מימי מאוד ולא מתחיל להזכיר חלב, אולי משהו מתפרק בו בחום". יוז: "התקשיתי לטעום, לא נראה מזמין ולא מזכיר לי חלב". הצליח לייצר קצף, אבל מאוד בועתי ולא מזמין.
דבר הדיאטן: מי שרוצה משקה שיבולת שועל זה המוצר שלו, כי הוא הכי פחות מעובד ומכיל רק מים בנוסף. אחוז שיבולת השועל הוא מהגבוהים, אם כי גם הוא דל בסיבים תזונתיים ובחלבונים.
שורה תחתונה: לנוכח הפרופיל התזונתי הטוב יחסית, חבל שהטעם, המראה והמרקם כל כך בעייתיים.
9 צפייה בגלריה
green משקה שיבולת שועל אורגני
green משקה שיבולת שועל אורגני
green משקה שיבולת שועל אורגני
(צילום: דנה קופל)
פורסם לראשונה: 06:51, 10.06.22