ה-ASUS Studiobook Pro 16 OLED כולל את כל מה שיוצרי התוכן יכולים לבקש במחשב נייד: מסך מרשים, מפרט מתקדם וחוגה אחת קטנה שעושה את ההבדל. אחרי מחשב נייד עם שני מסכים מובנים, הכירו את הגימיק החדש של אסוס שנועד לעשות ליוצרי התוכן חיים קלים יותר.
5 צפייה בגלריה
ASUS ProArt Studiobook 16 OLED
ASUS ProArt Studiobook 16 OLED
ASUS ProArt Studiobook Pro 16 OLED
(צילום: ASUS)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אסוס הציגה את סדרת ProArt לראשונה בשנת 2019, במטרה לענות על הצורך והביקוש האדיר של המשתמשים למוצרים מתקדמים ויעודיים ליוצר תוכן מקצועיים. עד כה הציעה הסדרה בעיקר מסכי מחשב, אך היא גם כוללת מגוון רחב של מוצרים אחרים כגון לוחות אם, ציוד הקיפי, מחשבים נייחים ואפילו מקרנים. ה-Studiobook Pro 16 OLED הוא המחשב הנייד הראשון שמציעה הסדרה. זו כמובן סיבה למסיבה ועל כן אסוס מציגה פיצ'ר חדש המגיע עם המחשב - חוגה פיזית המסוגלת להתממשק עם שלל תוכנות העריכה של ימינו, במטרה להקל על הליך העבודה של יוצרי התוכן ולספק להם ממד שליטה נוסף על התוצרים שלהם. איך כל זה עובד בפועל והאם זה שווה את המחיר? בואו נעשה לכם סדר.

עיצוב

אין ספק שאסוס יודעת מה היא עושה כשזה נוגע לעיצוב המחשבים שלה. גם במקרה הזה מדובר במחשב עם נוכחות מרשימה אך סולידית, כזו ששומרת על מראה מקצועי אך לא מתפשרת על הדברים החשובים ביותר.
מסך המחשב מגיע בגודל של 16 אינץ' ברזולוציית 4K (3840x2400 פיקסלים) הכולל פאנל OLED איכותי בעל קצב רענון של 60 הרץ ביחס צפייה של 16:10. יש כאן תמיכה בכל תקן שתוכלו לחשוב עליו - תמיכה ב-HDR, כיסוי של 100% מסולם הצבעים DCI-P3, תמיכה בתו התקן של PANTONE, בהירות מקסימלית של 550 ניט (מבדיקה שערכתי מגיע גם ל-617 ניט), תקן SGS להגנה על העיניים, תמיכה ב-1.07 מיליארד צבעים ויחס ניגודיות של 1,000,000:1. אם לא היה ברור עד כה, המסך הזה איכותי מאוד והוא מתאים במיוחד ליוצרי תוכן העוסקים בכיול צבעים ובעיצוב גרפי. מעל המסך ממוקמת מצלמת רשת באיכות HD הכוללת תמיכה באינפרא-אדום וב-Windows Hello המוגנת באמצעות תריס פרטיות.
5 צפייה בגלריה
מסך אולד גדול ומרשים
מסך אולד גדול ומרשים
מסך אולד גדול ומרשים
(צילום: ASUS)
בחלקו התחתון של המחשב נמצאת מקלדת מלאה (כזו שכוללת גם לוח מקשי מספרים בצידה הימני). המקלדת הזו מרגישה טוב מאוד ופידבק ההקלדה מספק למדי. כמו כן, היא כוללת תאורה אחורית מלאה, שורת מקשי פקודות מובנית ועשירה בפונקציות (הגברת בהירות, שליטה בווליום, השתקה וכיבוי של מצלמת הרשת והמיקרופון ועוד). יש כאן אפילו כפתור CTRL בגודל מלא - פיצ'ר שיוצרי תוכן רבים ודאי ישמחו לקבל. ואם זה לא מספיק, קחו גם כפתור מאקרו ייעודי הניתן לתכנות, כי למה לא בעצם?
אסור כמובן לשכוח את משטח המגע של המחשב, הכולל שטח מגע רחב ונוח לשימוש וכן שלושה כפתורים שונים המספקים חוויית שימוש הזהה לזו של עכבר סטנדרטי (קליק ימני, שמאלי וכפתור להפעלת גלגלת העכבר). מעל המקלדת ממוקם הרמקול של המחשב. איכות הסאונד לא בשמיים והייתי שמח לקבל קצת יותר בס.
בגזרת החיבורים מקבלים לשמחתי לא מעט - זוג חיבורי USB-A, חיבור USB-C התומך בתקן Power Delivery, חיבור Thunderbolt 4, כניסת HDMI 2.1 בגודל מלא, שקע לחיבור רשת קווית, קורא כרטיסי SD ושקע משולב לאוזניות ומיקרופון. המחשב מגיע במשקל של 2.4 קילוגרם, והוא כולל את מערכת ההפעלה ווינדוס 11 פרו מותקנת היישר מהקופסא - לא רע בכלל.
5 צפייה בגלריה
מקלדת מלאה, משטח מגע גדול וחוגה אחת ומיוחדת
מקלדת מלאה, משטח מגע גדול וחוגה אחת ומיוחדת
מקלדת מלאה, משטח מגע גדול וחוגה אחת ומיוחדת
(צילום: ASUS)

החוגה

כל אלה לא מחדשים יותר מידי בנוף, עד שמבחינים בתוספת החדשה של אסוס - החוגה. במבט ראשון היא לא נראית מרשימה במיוחד, אבל ברגע שתתחילו לסובב אותה וללחוץ עליה, תגלו עולם חדש של אפשרויות שימוש מעניינות. החוגה ממוקמת במיקום המושלם - מתחת לצידה השמאלי של המקלדת ובמרחק נגיעה מהאגודל. ניתן לתכנת אותה בקלות באמצעות תוכנת ProArt Creator Hub הייעודית. התוכנה כוללת מגוון רחב של פיצ'רים שימושיים, בהם לוח בקרה בעל מגוון רחב של פרטי מידע ואת מסך התכנות הייעודי, המאפשר לנו לשלוט באלמנטים של החוגה וכן באלמנטים אחרים של המחשב (זוכרים את מקש המאקרו? התכנות שלו נעשה מכאן).
נוכל להקצות לחוגה שלל פעולות שונות: שליטה בווליום, גלילה של המסך או שליטה בבהירות ועד לפעולות מתקדמות בהרבה. כמו כן התוכנה מגיעה עם מספר פרופילים ייעודיים לשימוש בתוכנות העריכה של Adobe ובתוכנות העבודה של Office, אפשר להוסיף תוכנות ואפליקציות נוספות בלחיצת כפתור ולהגדיר לחוגה פעולות ייעודיות כאשר הן בשימוש.
בפועל, השימוש של החוגה פשוט מאוד: סיבוב או לחיצה על החוגה מקפיצים תפריט ויזואלי ייעודי על המסך, ממנו ניתן לבחור את הפונקציה הרצויה בה נרצה להשתמש. החוגה מחלקת את הפקודות לתפריטים נוחים, כך שניתן לעבור בין פונקציות שונות בחוגה בקלות ובמהירות.
5 צפייה בגלריה
לוח בקרה עשיר במידע
לוח בקרה עשיר במידע
לוח בקרה עשיר במידע
(צילום מסך, Ynet)
בסופו של דבר, החוגה כאן כדי לייעל את הליך העבודה שלנו, בין אם אנחנו יוצרי תוכן מקצועיים או משתמשים פשוטים שרק רוצים דרך נוחה לגולל את הפיד שלנו בפייסבוק. הביצוע של אסוס כאן מרשים בהחלט ואני בטוח שכל משתמש ימצא לחוגה שימוש כזה או אחר ברגע שיתחיל להשתמש בה. תוסיפו לזה את היכולות המאוד מרשימות ונוחות לשימוש של ווינדוס 11 בכל הקשור לריבוי משימות וחלוקת חלונות וקיבלתם חתיכת מערך עבודה מרשים - אהבתי.
5 צפייה בגלריה
חוגה אחת, אינספור אפשרויות
חוגה אחת, אינספור אפשרויות
חוגה אחת, אינספור אפשרויות
(צילום מסך, Ynet)

מפרט וביצועים

לצד החוגה והמסך המרשים יש לנו כמובן מפרט איכותי המותאם ליוצרי תוכן. הדגם שהגיע לידינו הינו המאובזר ביותר, והוא כולל מעבד Core i7-11800H של אינטל, 64 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM), זיכרון אחסון בנפח 2 טרה-בייט וכרטיס מסך ייעודי ליוצרי תוכן מסוג RTX A5000 של אנבידיה. ניתן לרכוש את המחשב במגוון רחב של דגמים, הכוללים בין היתר מעבד Xeon של אינטל, כרטיס מסך RTX A3000, הרבה פחות זיכרון עבודה וכן אופציות שונות לנפח האחסון.
מדובר במפרט מרשים לכל הדעות והביצועים שהוא מספק בהתאם. בין אם מדובר בגלישה קלילה ברשת, שימוש אינטנסיבי ב-Premiere Pro ואפילו גיימינג בשעות הפנאי, המחשב עמד בכל המשימות הללו בגבורה. חשוב כמובן לציין שכרטיס המסך הזה לא נועד למשחקים, בייחוד ברזולוציית 4K, אבל במידה ותשחקו ברזולוציה נמוכה יותר, חוויית המשחק נהדרת, רק חבל שהמסך מוגבל לקצב רענון של 60 הרץ בלבד (לא משהו שחיבור למסך חיצוני לא יכול לפתור ותודה לחיבור ה-HDMI).

השורה התחתונה

עם מסך מרשים ואיכותי, מפרט מתקדם וחוגה אחת שעושה את ההבדל, אי אפשר לטעות כשזה נוגע ל-ProArt Studiobook Pro 16 OLED. המחיר לא נמוך - 18.5 אלף שקלים לדגם שבדקנו, אבל אם תסכימו להתפשר על המפרט תוכלו לבחור בדגם הבסיס שמחירו עומד על 12.3 אלף שקלים ואולי יהיה אטרקטיבי יותר עבורכם.