אם צמד המילם "לונה פארק" או פארק שעשועים מעלה בכם אסוציאציה של תורים ארוכים בשמש הקופחת אחר המתקן המבוקש - כדאי שתעשו ריפרש. בתחילת השבוע הקרוב ייפתח בתל אביב מתחם חדש בשם Xspace - המכונה גם "הלונה פארק הדיגיטלי של העתיד". אז רכבות הרים וגלגל ענק אומנם לא תמצאו כאן אבל כן תוכלו להכניס את הילדים שלכם והילדים שבכם לאטרקציה מסוג אחר ומאוד עתידני כשהכל במתחם אחד גדול וממוזג.
המקום למעשה מדמה מה שחווים באטרקציות שמצריכות משקפות VR - מציאות מדומה, שכמו לוקחות אתכם לחוויות כאילו הייתן בהן ממש. רק שכאן אין צורך במשקפות המיוחדות כי הכול מוקרן על מסכים בתלת-ממד והמקום מביא את העולמות הוירטואליים למציאו הפיזית של המבקרים.
5 צפייה בגלריה
XSPACE
XSPACE
מתחם חדש וראשון מסוגו בארץ - XSPACE
(צילום: דור קדמי)
5 צפייה בגלריה
XSPACE
XSPACE
לקפוץ על טרמפולינה בסוג של מציאות מדומה
(צילום: דור קדמי)
5 צפייה בגלריה
XSPACE
XSPACE
מקבלים צמיד חכם בכניסה ודמות אווטאר משלנו
(צילום: דור קדמי)
כל זה קורה במספר חללים שונים שמציגים משחקים ואטרקציות שונות. החל מלקפוץ על טרמפולינה ועד כאלה עם אנימציות מושקעות ועולמות וירטואליים.

איך זה עובד?

עם הכניסה למתחם מקבלים צמיד חכם שנשאר גם למזכרת. לאחר מכן כל מבקר נסרק והופך לאווטאר של עצמו, שמלווה אותו במסע ב-XSPACE. מכאן כל אחד יכול ליצור את הסיפור שלו, לנווט בין דמויות שונות ועולמות אקזוטיים, לקפוץ על טרמפולינה אינטראקטיבית, לצייר ולראות את היצירה הופכת לתלת-ממדית ויגלה איך נראית הדמות שלו בגרסה מונפשת.
5 צפייה בגלריה
XSPACE
XSPACE
האם ככה ילדים יחוו פארקי שעשועים בעתיד?
(צילום: מיכאלה חזני)
5 צפייה בגלריה
XSPACE
XSPACE
חללים, דמויות והרבה דמיון. אקס ספייס בתל אביב
(צילום: דור קדמי)
מדובר למעשה בפיתוח ישראלי חדש ופורץ דרך, לדברי מנהלי המקום גם הראשון בארץ ובעולם, שמאפשר מצד אחד בילוי תרבותי וטכנולוגי ומצד שני יציאה לחוויה של מציאות מדומה עם גבולות מטושטשים בין העולמות של כאן ועכשיו למה שרואים במסכים, כשהמבקרים הופכים לחלק מחוויה דיגיטלית שיתופית עם חברים ומשפחה.

למי זה מתאים?

האטרקציה מתאימה כמעט לכל המשפחה, מאחר שמדובר במתחם שמצריך מחשבה ולעיתים אף טכניקה - ההמלצה היא לגיל 6 ומעלה.
איפה ומתי? המקום נמצא במתחם Expo גני התערוכה, תל אביב. פתוח בימים ראשון עד חמישי ושבת, מ-09:00 עד 21:00, יום שישי מ-09:00 עד 16:00.
מחיר: עלות כרטיס היא 119 שקלים או בהנחה במועדונים וכרטיסי האשראי.