"טוויטר מחויבת להשלמת העסקה", כך הבהיר אמש (ד') יו"ר טוויטר והמנכ"ל המשותף של סיילספורס, ברט טיילור, במסגרת ראיון עם עיתונאית CNBC, קארן צו, בכנס הטכנולוגיה ויוה טק (Viva Tech) בפריז. צו הזכירה את ההתפתחויות האחרונות בסאגת מאסק-טוויטר, שבמסגרתן טען מאסק כי טוויטר מסרבת לתת לו נתונים חשובים הנוגעים לחשבונות מזויפים. לאחר מכן הסכימה החברה להעביר לו מידע והמיליארדר צפוי להצטרף היום למפגש וירטואלי שבמהלכו יענה לשאלות של עובדי החברה.
2 צפייה בגלריה
ברט טיילור
ברט טיילור
ברט טיילור. המציא את כפתור הלייק בפייסבוק
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

העיתונאית שאלה את טיילור אם מדובר בסימן להתקדמות עסקת הרכישה. יו"ר טוויטר סירב להתייחס באופן ישיר לשאלה, אך אמר כי "טוויטר מעולם לא הייתה רלוונטית יותר. זו פלטפורמה לשיחות על סוגיות גיאו-פוליטיות, תרבות וטכנולוגיה, וזה רלוונטי מתמיד". כשנשאל מה יקרה אם מאסק יסרב להשלים את העסקה, ואם ייתכן כי שני הצדדים ייגררו לבית משפט, הוא שוב רק חזר על כך ש"טוויטר מחויבת להשלמת העסקה", כפי שהדירקטוריון כבר הצהיר בעבר.
טיילור עבד בעברו גם בפייסבוק ואף המציא את כפתור הלייק. צו התייחסה לרקע שלו ברשתות חברתיות, כששאלה על תכניותיו של מאסק להעביר את האלגוריתם של טוויטר למודל של קוד פתוח ושאלה אם הדבר יעזור לאמון בפלטפורמה. גם לשאלה זו טיילור נמנע מלהתייחס ישירות, והשיב כי "בעשור האחרון טכנולוגיה דיגיטלית הפכה לחיונית לחיינו, והיום יש שיחות חדשות - על המטאברס, Web3, רובלוקס ועולם וירטואלי. מה האחריות של הפלטפורמות האלה לגבי אמון? ואיך בונים באופן מובנה את העובדה שהפלטפורמות יהיו בטוחות? חשוב מאוד שערך האמון יוביל את הפלטפורמות". בעניין הדיסאינפורמציה הרבה בטוויטר, בין היתר בנושא המלחמה באוקראינה, אמר טיילור כי "האמון חשוב לכל מה שאנחנו עושים".
טיילור התייחס בדבריו גם לעולם העבודה של היום, ולעובדה שמעסיקים רבים מעוניינים להחזיר את העובדים למשרד. הוא חזה כי "עובדי צאוורון לבן לא יחזרו למשרד לחמישה ימים, אחרי שחווינו את היתרונות בעבודה מהבית - הזמן עם המשפחה ושאין צורך להתמודד עם התנועה בדרך למשרד. החברות שמתעקשות על זה יאבדו עובדים, כי כולנו מתחרים על כישרון". לדבריו, אופן המחשבה צריך להשתנות: "השאלה היא למה אנחנו הולכים למשרד מלכתחילה? היום זה כדי להתחבר. אף אחד לא רוצה סביבה לגמרי דיגיטלית. עובדים עושים את העבודה מרחוק אבל עדיין צריכים להתחבר לתרבות. השאלה היא לא איך לגרום להם לבוא, אלא למה הם באים".
2 צפייה בגלריה
ברט טיילור
ברט טיילור
"חברות רוצות להביא את המותג שלהן למטאברס". טיילור וצו
(צילום: אושרית גן-אל)
השיחה נגעה גם בכמה ממילות הבאזז החמות בעולם הטכנולוגיה היום, כמו המטאברס ו-NFT, לאחר שסיילספורס, שמתמקדת במוצרי שירות כתוכנה לעסקים, השיקה לאחרונה פיילוט של מוצר NFT לענן לחברות גדולות. על החזון של מארק צוקרברג למטאברס אמר טיילור: "עבדתי עם מארק שנים. יש לו ראייה עתידית שלמעטים יש. אני חושב שלמטאברס הרבה משמעויות שונות. NFT מאפשר מונטיזציה, יש את עולם המציאות המדומה (VR) ומכשירים כמו אוקולוס ריפט שקניתי לילדים שלי, יש פלטפורמות כמו רובלוקס, יש הרבה התנסות עכשיו".
"אנחנו רוצים לעזור לחברות שהן לקוחות סיילספורס להיות חלק מזה בלי שהם מומחים בטכנולוגיות האלה", הוסיף טיילור, "כי חברות רוצות להיות איפה שהצרכנים נמצאים, ויש צרכנים במקומות האלה. כמו שעזרנו להם להגיע לרשת, ולפתח מסחר מקוון בתקופת הקורונה. אנשים היום משקיעים הרבה בזהות הדיגיטלית שלהם, ולכן חברות רוצות להביא את המותג שלהן למטאברס. הרבה לקוחות שרוצים להתנסות בווב 3 למעשה חוששים מהתנודתיות של הקריפטו, מהונאות, ומכך ששימוש בארנק קריפטו זה מאוד מורכב. האתגר שלנו הוא לעזור להם באופן שהמותג שלהם לא יוכתם".
טיילור התייחס גם לטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) ואמר כי באמצעותן ניתן להציע חוויות לקוח טובות יותר, אך מנגד עשויה להיות למערכות הללו הטיה. לדבריו, "אתיקה, בדומה לאבטחה, היא חלק מעיצוב המוצר אצלנו. למשל, כשחברות רוצות להכניס את מספר המיקוד של לקוחות כחלק מהמודל במוצר ה-AI שלנו איינשטיין, הוא מתריע למשתמש כי הדבר עלול להוביל להחלטות מוטות".
טיילור התייחס גם למצב הפיננסי בעולם והחשש ממיתון ואמר כי "סיילספורס נולדה כשהתפוצצה בועת הדוט-קום. העסק שלנו עמד גם במגפה והוא עמיד. טכנולוגיה דיגיטלית למעשה יותר רלוונטית בזמנים כאלו כי היא עוסקת ביעילות. היום, משקיעים ממוקדים יותר מתמיד ברווחיות. לנו מאוד חשוב להתמקד בזה ולא רק בצמיחה. את הסטארטאפ הראשון שלי הקמתי ב-2007 ואז הגיע המשבר הכלכלי. העצה שלי למייסדים היא להתמקד בלשמור על המזומן. החברות החזקות ביותר נוטות לשרוד גם בזמן משבר. תתמקדו בערכים שלכם, באמון ובלקוחות. כל השאר זה סתם רעש סביבכם".