אימונים אינטנסיביים, תזונה קפדנית ולוחצת, שעות של הכנות וויתורים בלתי אפשריים: מחמוד עגלוני רק בן 22 וכבר למד על בשרו היטב מה נדרש כדי להיות אלוף הארץ בפיתוח גוף. הדרך לשם לא הייתה קלה בלשון המעטה.
כתבות נוספות:
בחודש האחרון הצעיר הירושלמי זכה בתואר אלוף האלופים בשתי תחרויות פיתוח גוף של איגוד NABBA ואיגוד MBC, ואם כל זה לא מספיק, לפני כשבועיים הוא הוכתר בשלישית כאלוף האלופים בתחרות פיתוח הגוף של איגוד WNBF – איגוד אשר חרט על דגלו פיתוח גוף טבעי ללא שימוש בחומרים אסורים.
תחום פיתוח הגוף נחשב עדיין כקוריוז למרבית תושבי ישראל, או לפחות לאלו אשר פיתוח גוף הוא לא ממעייניהם העיקריים. על אף שענף זה מוכר כענף ספורטיבי, העקשנים ודאי יגידו שאין זה נכון, שכן מדובר בספורט הנמדד לפי מראה ולא לפי ביצועים. העקשנים עוד יותר יטענו שלא מדובר בענף ספורטיבי בשל הסיבה שאין דרך אחת להעריך את יכולותיהם של המתמודדים – שלא כמו בהרמת משקולות, ריצה למרחק, או מקצועות ספורט רבים אחרים.
אמנם, הנה לכם נקודה מעניינת למחשבה: גם ספורט כמו התעמלות אומנותית אינו נמדד לפי מדדים מדויקים, אלא נשפט לפי ביצועי המתחרים ביחס לחבריהם. בפיתוח גוף נמדדים המתחרים השונים על פי קריטריונים ספציפיים בהתאם לקטגוריה שבה הם מתחרים, וזאת הם עושים על ידי הצגת גופם לראווה במגוון תנוחות שונות. כל קטגוריה והמאפיינים והפרמטרים שלה – מסת שריר, סימטריה נכונה, גוף חטוב וכד'. ולכן – הרי לכם התשובה.
3 צפייה בגלריה
מחמוד עגלוני
מחמוד עגלוני
זכה בשלוש תחרויות פיתוח גוף בחודש אחד. מחמוד עגלוני

מרוץ נגד הזמן

בחזרה לעגלוני. מה גורם לבחור צעיר בן 22, במיוחד בתקופה בחיים שבה החופש קורץ מכל עבר והאפשרויות הן בלתי מוגבלות – ללכת ולהקדיש את חייו לתחום כל כך תובעני?
"כבר מגיל קטן אהבתי ספורט ושיחקתי פוטבול, כדורגל, כדורסל", הוא אומר. "בגיל 14 כבר החלטתי להתחיל להתאמן בחדר כושר ולהתקדם בתחום. כבר 4 שנים שאני מאמן כושר בירושלים: יש לי תואר ראשון, תעודה בתזונה ולקחתי הרבה קורסים בתחום הזה. למעשה כל החיים שלי נמצאים בתחום הספורט".
זה לא סוד שבענף פיתוח הגוף – ואין מדובר כמובן רק על ענף פיתוח הגוף בארץ – מתבצעים שימושים בחומרים אסורים כמו סטרואידים וממריצים אשר נועדו לשפר ביצועים, או אם תרצו – לקצר את הדרך למטרה. ההחלטה של עגלוני להתחרות נבעה מהרצון שלו להוכיח לעצמו ולאחרים שאפשר גם אחרת.
"אני מתאמן כבר 8 שנים בלי סטרואידים וחיפשתי תחרות לאנשים שהם טבעיים", הוא מסביר. "ואז שמעתי על איגוד WNBF. כבר הייתי ברמה גבוהה וחבר עודד אותי לעשות את הצעד. הוא אמר שיש לי גנטיקה טובה וסיכוי טוב לקחת את המקום הראשון. החלטתי ללכת על זה".
הזמן דחק. לרשות עגלוני היו חודשיים בסה"כ להתכונן לתחרות. "בתחרויות פיתוח גוף מתחילים להתכונן כ-3 או 4 חודשים מראש ולי לא היה יותר מדי זמן", הוא מרחיב. "זו גם הייתה הפעם הראשונה שהתחריתי בחיים שלי. התחלתי לעבוד עם המאמן שלי ובסופו של דבר זה השתלם.
"באותו החודש הגעתי למקום הראשון ב-3 תחרויות של 3 איגודים שונים. אגב, בשתי התחרויות הראשונות התחריתי בקטגוריה של מתחרים טבעיים ובסופו של דבר זכיתי בקטגוריית אלוף האלופים של כל התחרות. כלומר הצלחתי לנצח אנשים שמשתמשים בחומרים וזה הביא לי סיפוק גדול"
3 צפייה בגלריה
מחמוד עגלוני בתחרות פיתוח הגוף של איגוד WNBF
מחמוד עגלוני בתחרות פיתוח הגוף של איגוד WNBF
"מגיל קטן אהבתי ספורט". עגלוני בתחרות פיתוח הגוף של איגוד NABA. צילום: Ramsey Spencer

"לאנשים אין סבלנות אז הם פונים לסטרואידים"

כעת כשהחודשיים האינטנסיביים בחייו כבר מאחוריו וגביעי התחרות מוצגים לראווה בביתו, מתפנה עגלוני להרהר בשלבי ההכנה הקשים שעבר בדרך למטרה שהציב לעצמו.
"היה לי ממש קשה, גם מבחינת האוכל וגם מבחינת האימונים", הוא נזכר, "הייתי מתאמן פעמיים ביום – אימון אירובי ואימון כוח. התפריט שלי היה מסודר באופן קפדני: הייתי קם מוקדם בבוקר בשביל להכין את כל הארוחות שלי מהבוקר עד הערב ולוקח איתי לכל מקום את המשקל של האוכל כדי שאוכל לדייק. זו הייתה תקופה באמת קשה, במיוחד למי שמתחרה פעם ראשונה בחיים. גם בגלל שהשתתפתי בשלוש תחרויות באותו החודש זה היה ממש קשה לגוף. זה לא משהו קל גם מנטלית, אבל נתתי את המקסימום שלי וזה השתלם".
מה אתה חושב על שימוש בחומרים אסורים? "אני באופן אישי לא ממליץ. אנחנו נמצאים בזמן שבו כל האנשים משתמשים בסטרואידים. אני חושב שאפשר להגיע לתוצאות גם בלי, פשוט צריך סבלנות. הבעיה היא שלאנשים אין סבלנות. כולם רוצים להגיע לגוף בתקופה קצרה. צריך לתת לזה זמן, סבלנות, אוכל טוב ואימונים טובים, וזהו".
אילו תגובות אתה מקבל? "המשפחה והחברים שלי ממש שמחו על הזכייה שלי. אנשים אחרים טוענים שאני לא טבעי, שאף אחד לא יכול להגיע למצב שלי ללא שימוש בסטרואידים, כנראה כי זו הייתה הפעם הראשונה שהתחריתי. אני תמיד עונה להם שאני מוכן לעשות את כל הבדיקות. גם לפני התחרויות באיגוד עשיתי בדיקת פוליגרף ובנוסף אחרי התחרות בדיקת שתן. הכול היה לפי הבדיקות.
ומה הלאה מפה? "עכשיו אני עומד על 70 ק"ג. המטרה שלי בשנה הקרובה היא לעלות נקי ל-80 ק"ג כדי שאוכל להתחרות בסטנדרטים של חו"ל, הרי שם הרמה ממש גבוהה. אני והמאמן שלי כבר התחלנו לעבוד על זה ובעזרת השם גם שם ננצח. אני רוצה להודות למאמן שלי קובי יפרח שהיה איתי בכל התקופה האחרונה, עזר לי ולימד אותי המון, לבעלי איגוד WNBF על האירוע המדהים, ולמשפחה ולחברים שלי. בזכותכם כל זה הפך לאפשרי".

צפו ברגע הזכייה של עגלוני: