שבוע לאחר חשיפת כלכליסט כי יצרניות ויבואניות האלכוהול מעלות מחירים, לכלכליסט נודע כי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, יצרנית קוקה-קולה ישראל, מצטרפת למהלך ותייקר את מותגי האלכוהול שהיא מייבאת בשיעור של עד 28%.
חברות IBBLS ומבשלות בירה ישראל, שבבעלות החברה המרכזית, הודיעו כעת ללקוחותיה כי בשל עליית המחירים של יצרני האלכוהול, הבירה והיין ברחבי העולם, ייקור שרשרת האספקה, ובהתאם להנחיית רשות המיסים, על עדכון מס הקניה על משקאות ואלכוהול, הן מעדכנות את מחירון המוצרים המיובאים שלהן.
1 צפייה בגלריה
בקבוקי אלכוהול
בקבוקי אלכוהול
בקבוקי אלכוהול. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עדכון עליית המחיר עומד בממוצע על 4.8%, אך חלק מהמוצרים המובילים יתייקרו בשיעור חד יותר: מחירו של סירופ מונין יעלה בשיעור של 11%-28%, וויסקי ג'וני ווקר בלאק ב-2.5%-6%, וודקה סמירנוף אדום 700 מ"ל ב-1.5%-8.1%, בירה מרטנס ב-16%, וודקה בלוודר יעלה ב-1.5%-4.1%, פרו שפריץ ב-2.8%, יין מבעבע יבש צינזנו ב-4.5% ופרנג'ליקו ליקר אגוזים איטלקי 700 מ"ל ב-4.3%.
בשבוע שעבר, כאמור נחשף בכלכליסט כי יבואני אלכוהול ויצרני יין ישראלים, נערכים להעלות מחירים בעוד כשבועיים בשיעור של עד 25%. זאת בטענה להתייקרות במחירי חומרי גלם שהובילה לכך. בין החברות שהודיעו על עליית מחירים: הכרם, אקרמן, טפרברג, כרמל ועוד.
סיטונאי המשקאות, זועמים על היבואנים המבקשים לטענתם לנצל את אווירת ההתייקרויות לטובת שיפור רווחיות. "זאת חזירות לשמה. אין הצדקה עם עוצמת השקל להעלות מחירי מוצרים.