התשובה של מיקרוסופט להשקות המוצרים החדשים של אפל וסמסונג? באירוע אינטרנט הכריזה הערב (שעון ישראל) מיקרוסופט על שורה של מחשבים חדשים בסדרת סרפייס (Surface): מחשבים ניידים, טאבלטים, עט דיגיטלי והדור החדש של הסמארטפון כפול המסכים Surface Duo. כל המוצרים מותאמים למערכת Windows 11 החדשה עליה הכריזה מיקרוסופט לפני כחודש. האירוע הונחה על ידי פאנוס פאנאי, מנהל המוצרים הראשי של מיקרוסופט, ויש אומרים הגרסה שלה לטים קוק של אפל.
סמארטפון ה-Surface Duo 2 הוא התשובה של מיקרוסופט לטרנד המסכים המתקפלים של סמסונג, וואווי וחברות נוספות. מיקרוסופט שיפרה את הטלפון שהוצג לראשונה בשנה שעברה, עם שני מסכי PixelSense בגודל 8.3 אינץ', מעבד סנאפדרגון 888 של קוולקום, תקשורת 5G, מערך צילום בעל שלוש מצלמות ומערכת הפעלה אנדרואיד. הסמארטפון תומך ביישומי מיקרוסופט, אפליקציות כמו טיקטוק וקינדל ובכ-150 משחקים, שמותאמים כולם לשימוש במסך הכפול. מיקרוסופט השיקה שלושה משחקים חדשים שפותחו במיוחד עבור פלטפורמת המשחקים של הטלפון. הסמארטפון, כמו גם שאר המחשבים בסדרת הסרפייס, לא יימכרו בישראל.
3 צפייה בגלריה
מיקרוסופט Surface DUO
מיקרוסופט Surface DUO
מיקרוסופט Surface DUO 2
(צילום: מיקרוסופט)
אחד המוצרים המעניינים הנוספים שהציגה מיקרוסופט הוא העט הדיגיטלי Slim Pen 2. העט מאפשר לכתוב ולצייר על מסך המחשב תוך שהוא רוטט קלות כדי לדמות את תחושת הכתיבה בעיפרון על דף נייר. הוא נטען בתושבת שלו במחשב, ומזוהה אוטומטית על ידי המחשב עם שליפתו.
3 צפייה בגלריה
מיקרוסופט Surface DUO
מיקרוסופט Surface DUO
מיקרוסופט Surface DUO 2
(צילום: מיקרוסופט)
בראש רשימת המחשבים החדשים שהוצגו היום נמצא מחשב הלפטופ Surface Laptop Studio, החזק ביותר שמיקרוסופט ייצרה עד כה, בעל מסך מסתובב, שמאפשר להשתמש בו כטאבלט "סטודיו". כמו כן הוצגו דגם חדש בסדרת הסרפייס הקלאסי Surface Pro 8, המחשב הקל והזול יותר Surface Go 3 וגירסה חדשה של מחשב ה- Surface Pro X בעל הקישוריות לרשת הסלולרית.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדאלה
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדאלה
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדאלה באירוע היום
(צילום: מיקרוסופט)
מנכ"ל החברה סאטיה נדאלה, שדיבר בסוף האירוע, הדגיש את המקום המרכזי שמיקרוסופט נותנת להנגשת הטכנולוגיה לאנשים עם מוגבלות. באירוע היום הוצגה ערכה להתאמת מקלדות סרפייס לאנשים עם מוגבלות. בין השאר הערכה מכילה כיסויי מקשים עם תווים מובלטים ובצבעים שמקלים על השימוש על ידי אנשים עם מוגבלות ראייה או מוגבלות מוטורית.