3 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס מדגם A350-1000
מטוס איירבוס מדגם A350-1000
מטוס איירבוס מדגם A350-1000
(צילום: shutterstock)
לא מבזבזים מילימטר: יצרנית המטוסים האירופית איירבוס הולכת בעקבות יריבתה בואינג ומצופפת עוד יותר את מטוס הדגל שלה ה-A350-1000. התכונית: הוספת מושב נוסף לכל שורה במחלקת התיירים כך שיהיו עשרה מושבים בכל שורה במקום תשע. חברת בואינג עשתה מהלך דומה במטוס 777-9X שעדיין לא נכנס לשירות מסחרי בחברות השונות.
סמנכ"ל המסחר של איירבוס, כריסטיאן שירר, אמר בריאיון לאתר FlightGobal כי החברה מתכוונת לייעל את העיצוב הפנימי של המטוס, כך שיוכל להכיל יותר מ-400 מושבים. לדבריו, הצעד לא ייעשה על חשבון רוחב המושבים, אלא באמצעות שינויים שייעשו במבנה של קבינת הנוסעים ובכלל זאת הצרת דפנות המטוס כדי "להרחיק" החוצה עוד קצת את דופן המטוס, וכך, לדבריו, יוכלו להוסיף עוד מושבים מבלי לפגוע בנוחות. מדובר כמובן רק במחלקות התיירים, כך שאם אתם רגילים ליוקרה ולנוחות של מחלקת הביזנס, המהלך הזה לא צפוי להשפיע עליכם.
3 צפייה בגלריה
מחלקת תיירים במטוס A350 של לופטהנזה. עדיין רק עם תשעה מושבים בכל שורה
מחלקת תיירים במטוס A350 של לופטהנזה. עדיין רק עם תשעה מושבים בכל שורה
מחלקת תיירים במטוס A350 של לופטהנזה. עדיין רק עם תשעה מושבים בכל שורה
(צילום: shutterstock)
הריאיון נערך במהלך הסלון האווירי בפארנבורו שבאנגליה שמתקיים בימים אלה. "המהלך יאפשר לחברות שיפעילו את המטוס להוסיף עוד 20 עד 30 מושבים באופן מאוד נח", הוסיף שירר. "זה משהו שמדברים עליו יותר ויותר בשוק התעופה כי האיירבוס A350 כבר הוכיח את עצמו כמטוס נוח באופן חסר תחרות".
איירבוס ספגה בעבר ביקורת על צורת ההושבה וכמות המושבים ב-A350 החדש, שלאחר שהמטוס הענק שלהם ה-A380 יצא מפס הייצור והמסירה, הפך להיות למטוס הדגל החדש עם הכי הרבה מושבים.
על אף ה"שדרוג" המסתמן, כרגע איירבוס לא מתכננים בניית תת-דגם ארוך יותר או רחב יותר כדי להקל על הדחיסות במטוס. "זה לא משהו שהוא באמת על הפרק", הבהיר שירר.
בתוך כך, היצרנית האמריקנית בואינג עדיין מתמודדת עם קשיים רגולטורים בבניית מטוסי 737 מקס חדשים ועיכובים במסירת בואינג 787 חדשים. כמו כן, פרויקט הדגל הבא שלה – הבואינג 777-9X נמצא גם הוא בעיכוב ופיתוחו חורג מלוחות הזמנים. אבל בשונה מאיירבוס, שהודיעו על הכוונה להוסיף מושב עשירי בשורות מושבי המטוס, בואינג הודיעו מראש שה-777-9X החדש יהיה עם 10 מושבים בשורה בתצורה שמחולקת לארבע מחלקות. בשונה מהאיירבוס 350, המטוס של בואינג גדול יותר וקבינת הנוסעים מעט רחבה יותר, כך שהכנסת כמות המושבים הזאת בתצורה הרצויה תרגיש פחות דחוסה.
3 צפייה בגלריה
מחלקת תיירים במטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס. עדיין תשעה מושבים בלבד בכל שורה
מחלקת תיירים במטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס. עדיין תשעה מושבים בלבד בכל שורה
מחלקת תיירים במטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס. עדיין תשעה מושבים בלבד בכל שורה
(צילום: shutterstock)
נציין כי המרוץ של יצרניות המטוסים להכניס יותר מושבים בכל מטוס, תוך שאיפה לא לפגוע בנוחות ובתחושת הדוחק במטוס, נערך בזמן כשעולם התעופה מתאושש ממשבר הקורונה ומתמודד עם ביקוש חסר תקדים לכרטיסי טיסות ולמושבים במטוסים.

אל על מחזירה את הבואינג 777-200 לפעילות

ובתוך כך, חברת אל על הודיעה היום (א') כי היא מחזירה לשירות את מטוסי הבואינג 777-200. "לאור הביקוש הגדול בקרב הלקוחות לטיסות בקיץ ובחגים, אל על מחזירה לצי המטוסים חלק ממטוסי ה-777 לשירות החברה", מסרה חברת התעופה הישראלית. "החזרת המטוסים תאפשר להרחיב את לוח הטיסות בעונה החמה ואף לאפשר בחינת יעדים נוספים. המטוס חוזר לטוס אחרי תקופת קורונה ובחודשים האחרונים השמישה החברה את המטוסים והם עברו את כל הבדיקות וההתאמות על מנת להשיבו לפעילות. המטוסים ייכנסו לשירות החל מהיום למגוון יעדים ויתגברו במהלך חודש אוגוסט את לוח הטיסות, בין היתר, ליעדים בנגקוק, פוקט, אתונה ודובאי, יעדים מבוקשים בעונה זו".