אופנת האדוונצ'ר כבשה זה מכבר את עולם האופנועים, עם דגמי הרפתקה בכל קטגוריית נפח, תתי-קטגוריות עם דגש על יכולת שטח או דווקא ספורט, מפלצות סמ"ק אירופאיות עם טכנולוגיית על ומחיר בשמיים ובקצה השני כלים סיניים צנועים וזולים. בקיצור, כל מה שזז ובלבד שיהיה מעוצב בהתאם. מרווח גחון מוגדל, כידון גבוה ותנוחת רכיבה זקופה, פלסטיקה מזוהה והנה, עוד להיט מכירות.
5 צפייה בגלריה
(דניאל דהרי)
עד כדי כך הוכיחה עצמה הנוסחה, שזליגה מוצלחת לעולם הקטנועים הייתה רק שאלה של זמן. הראשונה לבחון את השטח תרתי משמע הייתה הונדה עם ה-X-ADV 750. וההצלחה הייתה מיידית ושכנעה את היצרנית להוסיף אשתקד גם כרסת נפח מוקטן בדמות ה-350. לא לחלוטין קטנוע-אקשן כמו אחיו הגדול, אבל המראה לפחות מזוהה.
אגב, אם לדקדק, גם קימקו שם, עם חשיפת ה-DTX360 בשנת 2020, כשנה לפני הונדה. וגם לאפריליה יש נציגות בדמות SR GT שנחת לא מכבר בישראל, סאניאנג לגמרי והיו בטוחים, הקטגוריה החדשה תתרחב עוד יותר. בחזרה לקימקו שהושק כעת בארץ.

שורה תחתונה

קימקו DTX 360 נראה חדשני, ייחודי, משדר מסר נמרץ וצעיר וזה מצוין. אבל על מזבח הספורטיביות מוקרבת מידת נוחות, ועל העיצוב תשלמו יותר. אבל בסופו של יום, השאלה הכי מעניינת היא כיצד הוא מתמודד עם הונדה ADV350. ותשובה לכך תהיה לנו בהקדם.
5 צפייה בגלריה
(דניאל דהרי)

נא להכיר

לא תופתעו לשמוע כי קימקו מבססת את ה-DTX על הפלטפורמה המוכרת של דאון טאון 350, אחד הטובים בין קטנועי ה-300 סמ"ק המשווקים כיום. אבל הפלסטיקה שונה עם פנסי LED קטנים וצרים יותר בחזית, משקף בולט, וכנף דמויית מקור (מסימני ההיכר ההיסטוריים של דגמי אדוונצ'ר) מעל הגלגל הקדמי. המושב גבוה בס"מ בודד (80 ס"מ) ביחס לדאון טאון והוא מרגיש פחות כורסתי, מעט יותר ספורטיבי. יחד עם הכידון הגבוה מתקבלת תנוחת רכיבה זקופה מתבקשת.
5 צפייה בגלריה
(דניאל דהרי)
המראה מסובב ראשים, בעיקר עם סכמת צביעה שחורה-כתומה של קטנוע המבחן. צמיגים עם פרופיל 'קרבי' ומגיני ידיים תורמים את שלהם לפוזה. וזו פוזה, כי למרות שכמעט מיותר לציין, אל תבנו על יכולת שטח כלשהי, ומידות החישוקים-צמיגים הזהות לאלו של הדאון טאון מבהירות את זה: "14 מלפנים, "13 מאחור.
המנוע מגיע ישירות מהדאון טאון, סינגל מוזרק ומקורר נוזל בנפח 321 סמ"ק וכ-28 כ"ס. אבל בסיס הגלגלים קוצר לטובת זריזות, המתלים הוקשחו כדי לספק תחושה ספורטיבית וצמד הבולמים האחוריים אפשרים כוונון עומס הקפיץ. עוד במפרט: בלמי דיסק פרפריים, ABS, בקרת משיכה, לוח מחוונים דיגיטלי ומפתח חכם.
5 צפייה בגלריה
(דניאל דהרי)
המחיר עומד על 38 אלף שקלים. אלה 3,000 שקלים יותר מהדאון טאון 350 ולכן גם אחד היקרים בקטגוריית ה-300 סמ"ק. מצד שני, הוא זול ב-4,000 שקלים מהמתחרה הגדול מבית הונדה.

התרשמות בזק

את המנוע אנחנו מכירים, והוא מוצלח גם כאן כמובן. התגובות נמרצות ועד 100 קמ"ש הוא מאיץ היטב ובמהירות. אחר כך מתמתנת תחושת הכוח וקצב צבירת המהירות מואט עד לשיא סביב קצת יותר מ-130 קמ"ש. אז כן, הוא יכול להסתדר עם כביש מהיר אבל עוד קצת כוח היה מסייע לו להיות בטוח יותר בעקיפות.
5 צפייה בגלריה
(דניאל דהרי)
איך עובד תמהיל המתלים? ההתנהגות וההיגוי טובים כל עוד לא מנסים לאתגר אותו מעבר לייעוד. אם לדקדק, הבולם האחורי נוקשה מדי ובכלל, התחושה היא כי אפשר היה לכייל את המערך באופן מעט פחות מוצק. הוא אמנם מרגיש כך יציב, אבל נוחות הנסיעה נפגמת.
עוד על הכלי? במבחן המלא.