חברת הכנסת מירי רגב התייחסה בשיחה עם ynet להקלטת דבריה מישיבת הליכוד, וטענה כי מדובר ב"מקרה חמור של הקלטה והדלפה מכוונת של חצאי דברים מישיבת הסיעה". על אף שמדובר בהקלטה מלאה באורך של כשעתיים, שממנה הוצאו דברי רגב, טענה השרה לשעבר כי מכיוון שלא הובאו דבריה המלאים - "דבריי הוצאו מהקשרם". לדבריה, "אין לי על מה להתנצל. מי שהקליט את הדברים מישיבת הסיעה שיתנצל".

סערת "ממדים ללימודים" - כתבות נוספות

לטענת רגב, "העשייה שלי למען הלוחמים, הנכים והחלשים לאורך השנים מוכרת. אמרתי שהתפקיד של האופוזיציה הוא להפיל את הקואליציה ולא לאפשר להם לעשות עלינו סיבוב ציבורי והנדוס תודעה. אנחנו באמת דואגים לאוכלוסיות האלה, אלה לא כאבי בטן מדומים אלא אמיתיים. כי אכפת לנו מהם".
1 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אנחנו אמורים לדרוש דרישות ולא להתקפל בפני הקואליציה, וההוכחה לכך שפתאום ב-01:00 בלילה מצאו תקציב ל-75 אחוז מימון ללוחמים", הוסיפה רגב. "אם הם לא מסוגלים להביא חוקים ציוניים בלעדינו, אין להם זכות קיום".
בהקלטה, נזכיר, נשמעת רגב - שדיברה על התנגדות הליכוד לחוק "ממדים ללימודים" - כי "ברגע שיש חוק חשוב, שקשור לחיילים, שקשור בנכים, שקשור באותו דבר שנוגע בבטן הרכה של כל אחד ואחת מאיתנו - צריך להיערך נכון. קיבלנו החלטה כאופוזיציה, לא מצביעים בעד אף חוק". לדבריה, "אנחנו כסיעה חייבים לקבל החלטה. החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת ואנחנו רוצים להפיל את הממשלה הזו, אז אין כאבי בטן. אין כאבי בטן למקרי אונס, ואין כאבי בטן עם נשים מוכות ואין כאבי בטן עם חיילים. כולם מבינים שזה הרציונל".

בארגונים הפועלים למען אוכלוסיות מוחלשות לא אהבו לשמוע את דבריה של ח"כ רגב, ותקפו אותה בעקבותיהם. כך למשל, דובר פדרציית ארגוני הנכים פנה הבוקר לרגב ותקף: "היום ראינו את הפרצוף האמיתי שלך. אתם לא מבדילים בין האזרח הזקוק לעזרה לבין המלחמות שלכם בכנסת ישראל".
לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה שנרצחה על ידי בעלה אלירן מלול, אמרה בתגובה על דבריה של רגב כי: "אסור לעשות פוליטיקה במחיר דם שנשפך בגוף ובנפש. בחיי אדם אין אופוזיציה וקואליציה. כולנו שכם אחד, כדי להפוך את העולם הזה לבטוח. כל הצעה המונחת על שולחן המחוקקים, ובאה למנוע את הרצח הבא, ולצמצם אלימות וכאב של קורבנות".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) התייחס באולפן ynet לדברי רגב: "אני חושב שהדברים הוצאו מהקשרם, ההסבר מאוד פשוט לדברים. כל אחד יכול להשתמש במילים המדויקות שבוחר לעצמו אבל ההסבר פשוט - אם נהיה רשת הביטחון של הקואליציה הזו אנו צריכים להיות כאן עם כאבי בטן תמידיים כי הם לא מסוגלים לעשות שום דבר ללא האופוזיציה. ממשלה לא מתפקדת, שכולם בורחים ועוזבים אותה, ומעמיד אותנו כאופוזיציה שמחזיקה את הממשלה למעשה".
בתשובה לשאלה אם יתנגדו להצעות חוק שייטיבו עם הנכים, עם זוגות צעירים ועם נפגעות אונס, ענה: "ההחלטה הגורפת היא שאנחנו נגד כל הצעה של הממשלה או הצעות חוק פרטיות של הקואליציה. אם יש הצעת חוק שאנו שותפים אליה, כמו אתמול – הצעה שהקואליציה הביאה והגשנו כך וכך הסתייגויות - אם אתם רוצים שנשתף פעולה בעניין תקבלו את ההסתייגויות ואת הערך המוסף שלנו להצעה".