4 צפייה בגלריה
לינדוס רודוס יוון
לינדוס רודוס יוון
רודוס, יוון
(צילום: shutterstock)
החזרה המהירה של עולם התיירות לשגרה של אחרי הקורונה הביאה לעלייה מהירה וחדה במחירי החופשות באוגוסט. עבור משפחות רבות אין הרבה ברירה ואם הן רוצות לצאת יחד לחופשה הן נאלצות לשלם את המחירים הגבוהים. אבל בדיקת ynet מגלה כי עבור מי שיכול לחכות מעט ולצאת לחופשה באגן הים התיכון בסוכות - הוא יוכל להוזיל את המחיר בעשרות אחוזים. נכון שבאוקטובר מזג האוויר זה לא שיא הקיץ, אבל שווה לשקול חופשה בראש שקט במחיר מוזל בתקווה שעד אוקטובר גם חווית היציאה מנתב"ג תשתפר. בדקנו עם נשות ואנשי המקצוע בענף התיירות את המגמות, הדילים והמחירים.
טלי נוי סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא: "ישנן הזמנות רבות, בעיקר על ידי משפחות, לצאת לחופשה בת שבוע בחג הסוכות, ואין ספק שהמקדימים להזמין ירוויחו מחיר נמוך של 40-20 אחוז נמוך יותר לחלק מהיעדים, לעומת אוגוסט. ככל שיתקרב הזמן המחירים רק יעלו".
לדברי קאראלאמס לידרה, סמנכ"ל רשת מלונות לואיס הקפריסאית, "קיץ 2022 מסתמן כאחת התקופות החזקות שהיו ברשת מאז הקמתה, עם ביקושי שיא מישראל ומהעולם וזה משתקף במחירים. מי שמתלבט בעת הזאת האם להזמין חופשה של הרגע האחרון באוגוסט באחד ממלונות הרשת בקפריסין או ביוון, המלצתנו היא לשקול להעביר אותה לאוקטובר שכן אז לא רק שהמחירים צונחים בשיעור של עד 50%, אלא שהמלונות שלנו ממשיכים לעבוד במתכונת מלאה, לרבות צוותי בידור, פארקי המים והשירותים הנילווים לאורח".

מזמינים לחגים

הדר כרמל, מנהל מחלקת נופש בקבוצת אמסלם טורס, מחזק את הדברים: "חג סוכות הוא זמן מעולה להזמנת חופשה בחו"ל, ומי שיזדרז לעשות זאת יהנה מהפרש של עשרות אחוזים במחירים. אנו רואים קצב הזמנות חסר תקדים כשהדגש העיקרי הוא לאיחוד האמירויות - דובאי ואבו-דאבי, בשל מזג האוויר הקייצי ביעד בתקופה זו. במקביל, היקפי ההזמנות לאירופה הקלאסית, ארצות הברית ותאילנד שוברים שיאים. מוצר מומלץ לאוקטובר למשפחות - יאס איילנד אבו-דאבי - חופשה ל-5 ימים הכוללת טיסה קצרה, מלון, כניסה לפארקים המובילים בעולם, תסתכם בכ-950 דולר כולל הכל. לצורך השוואה בדצמבר המחירים לאותה החבילה יהיו גבוהים בעשרות אחוזים מאחר וזו שיא העונה".
4 צפייה בגלריה
אבו דאבי
אבו דאבי
אבו דאבי
(צילום: shutterstock)
ניר מזור מקשרי תעופה מוסיף: "חודשי יולי-אוגוסט השנה מבוקשים מתמיד וכמעט בלתי אפשרי למצוא מקומות ביעדים רבים. בהתאם לכך אנחנו מזהים שמשפחות רבות ויתרו על הניסיון לנפוש בקיץ ועברו לתכנון הזמנה מוקדמת של נופש בחגים כדי לא להישאר ללא מקומות בטיסות ובמלונות גם בחגים. יוון והאיים כמו תמיד בראש טבלת הנופשים, אך גם דובאי שהעונה בה תיפתח סביב ראש השנה מבוקשת ביותר ומציעה פתרונות נופש מדהימים למשפחות ביעד שופע אטרקציות. ניתן לצפות שככל שהביקושים יתחזקו המחירים יעלו בכ-15% וזה לפני עליות מחירי הדלקים שטרם התמתנו".
הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בישראייר: "היעדים הנמכרים ביותר כבר עכשו לחגים הם קורפו, סלוניקי, רודוס, מונטנגרו ודובאי. אנו ממליצים לרכוש כבר כעת ולהבטיח מקום לחגים הקרובים. המחירים צפויים לעלות בהתאם לביקוש והיצע על הטיסות".
4 צפייה בגלריה
קוטור, מונטנגרו
קוטור, מונטנגרו
קוטור, מונטנגרו
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
(צילום: shutterstock)
ההשוואה בישראייר מלמדת על פערים בין הקיץ לאוקטובר: שארם א-שייח, 3 לילות במלון 5 כוכבים הכל כלול. באוגוסט המחיר הוא החל מ-887 דולר, בסוכות המחיר יורד ל-790 דולר.
לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס: "מגמת ביקושים החזקים של הקיץ ממשיכה גם לחגים, בין השאר כי הישראלים הבינו שכדאי להם להזמין מוקדם ולהבטיח את החופשה מוקדם ככל האפשר. היעדים המבוקשים דומים לעונת הקיץ. יעדי אגן הים התיכון, שארם א-שייח, מונטנגרו, בטומי ואירופה הקלאסית, לצד גידול בחופשות ארוכות ליעדים רחוקים כמו תאילנד וארה"ב מכיוון שגם ההורים וגם הילדים בחופש. המחירים לסוכות כבר נמצאים בקו עלייה, וכדי להוזיל את מחירי החופשה כדאי להזמין לפני החגים בספטמבר או בימים שבין החגים, שם אפשר למצוא את ההזדמנויות והמחירים המשתלמים באמת".

טיסות שכר זולות

בסיוע של ליאור קורן ממנוע חיפוש הטיסות אקספלורר מצאנו עוד כמה הזדמנויות ליעדים נוספים בסוכות טיסות בהרכב 2 מבוגרים ו-2 ילדים. לקפריסין 5 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר – 5,115 שקל וטיסה 2,008 דולר. (הלוך ישראייר, חזור ריינאייר, טרולי בלבד).
קורן סיפק גם כמה טיפים: "הקפידו להזמין עם אפשרות ביטול מלא. חדרים במלון כדאי כבר עכשיו לשריין במחירים הנמוכים לסוכות, אבל המתינו עם הזמנת הטיסות ובימים לפני מימוש החופש חפשו כרטיסי טיסות צ'רטר (שכר) של הרגע האחרון. בטיסות שכר, להבדיל מטיסות סדירות, כאשר ספק התיירות 'נתקע' עם מושבים פנויים בטיסה, הוא מציע אותם למכירה במחיר מופחת".
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות השטיח המעופף, סיכם: "הישראלים הסתערו על חופשות הקיץ ואנחנו נמצאים בימים שקשה מאוד להשיג מקומות לחופשה משפחתית באוגוסט. ישנה כרגע הזדמנות להזמין חופשה משפחתית לספטמבר ולחגים באוקטובר במחירים מאוד אטרקטיביים".