חומוס - או שאוהבים אותו, או שאוהבים אותו אפילו יותר. ואם אתם חושבים שאתם מכורים לחומוס, חכו שתכירו את החומוסולוגים שלא יכולים להעביר יום שלם בלי חומוס, שמוכנים לנסוע חצי מדינה כדי לנגב בחומוסייה חדשה ושמנהלים ויכוחים מלאי להט על פפריקה בחומוס - בעד ונגד.
ביניים
נפגשנו עם חובבי החומוס הרציניים ביותר לשיחה ברומו של עולם: מה השעה האידיאלית ביום לאכול חומוס, כמה פיתות צריך בשביל מנה אחת, איך לא ליפול לשנ"צ וכמובן - בדוך או בסיבוב?
ירון גוטמרק, מחבר הספר "רוכבים בשביל החומוס", הכיר חומוסיות שונות ומשונות במהלך טיולי אופניים בשטח שאליהם הוא יוצא בימי שבת. "חומוס בשבילי זו אהבה ותחושת שייכות", משתף גוטמרק, "זו חוויה חברתית עם חברים". עבור יעל פרנבך, שמעידה כי היא מכורה לחומוס מאז גיל 6, החומוס זה מאכל עממי שהוא נגיש וטעים ורן עצמון, שהרחיק פעם עד ירדן בשביל מנת חומוס מחזק: "חומוס זו המנת אוכל הכי טובה שקיימת".
1 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
את אימאן דסוקי מיפו פגשנו בחומוסיית אבו חסן והיא מודה שאין כמעט יום שעובר שבו היא לא פותחת את הבוקר עם מנת חומוס. ושווה להקשיב לה כי היא אחת שיודעת ומבינה - מהי השעה הנכונה לאכול חומוס, באיזו טמפרטורה הוא צריך להיות מוגש ולמי לעזזל שייך החומוס - לערבים או ליהודים?
רמי אוחנה, לירן כהן ורון דוידסון הם חברי ילדות שמבחינתם החומוס הוא רק תירוץ להיפגש. כמו ישראלים רבים, גם הם מקפידים על מסורת של ניגוב חומוס בימי שישי, אלא שהם שמו לעצמם למטרה לבקר בכמה שיותר חומוסיות ובכל יום שישי הם נוסעים לאכול בחומוסייה אחרת. את הרשמים מהביקור הם חולקים עם העוקבים שלהם ברשת החברתית.
ומה לגבי חומוס תעשייתי בקופסה שאפש רלמצוא על מדפי הסופר מרקט? כמו שסיפר לנו כדורגלן העבר רפעת (ג'ימי) טורק, חומוס מקופסה זה לא חומוס: "האמת שאף פעם לא אכלת חומוס של סופרים. יש דברים אחרים שצריכים להיות במקרר ולא חומוס".
צפו בסרטון החומוסולוגים בראש הכתבה.