שוטר במשטרת קניה התעורר לפני כשבוע מתרדמת בת תשעה חודשים, וגילה כי בפרק הזמן שבו היה מחוסר הכרה פוטר מעבודתו במשטרה ואף הואשם בעריקה – משום שאיש לא ידע לאן נעלם.
1 צפייה בגלריה
אדם ב תרדמת קומה מוות מת מיטה
אדם ב תרדמת קומה מוות מת מיטה
המשפחה כמעט אספה וקברה גופה אחרת. טביעות האצבע הסגירו
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
השוטר, ראובּן קימוטאי לל, בשנות ה-50 לחייו, נפגע בתאונת דרכים ב-21 בדצמבר 2020 והובא לבית חולים כאלמוני, משום שלא נשא עליו תעודות מזהות. במשך כל התקופה הזו לא ידעו בני משפחתו היכן הוא, ומכיוון שהטלפון שלו לא היה זמין – הניחו בסופו של דבר שהוא מת.
ראובן בדיווח של ה-BBC:
לפני כשבוע התעורר השוטר. זיכרונו אמנם לא שב אליו במלואו, אבל הוא ידע לספר לרופאים מה שמו ולומר להם שהוא עובד במשטרת קניה. הרופאים יצרו קשר עם המשטרה, ואז התברר למעסיקיו שראובן איננו עריק – אלא קורבן של תאונה קשה.
רשת BBC מדווחת כי ביום רביעי הצליחה המשטרה ליצור קשר עם אחיינו של ראובן ולומר לו שהוא נמצא בבית החולים. לדברי האחיין, דודו השוטר אינו מצליח לזהות אותו או בני משפחה אחרים, אבל בינתיים הוא שוחרר לביתו, ואשתו והמשפחה מטפלים בו. אישום העריקה נגדו בוטל.
האחיין סיפר ל-BBC כי לאורך התקופה שבה לא ידעה מה עלה בגורל השוטר חיפשה אותו המשפחה בין השאר בחדרי מתים, וכי בשלב מסוים אף כמעט אספה וקברה גופת אדם שנמסר לה כי הוא מזכיר אותו. טביעות אצבע הוכיחו לבסוף כי לא מדובר בו.