הכתבה השבוע ב-ynet ובידיעות אחרונות, אודות המצב הבעייתי מאוד של בית החולים יוספטל באילת, עושה הדים בעיר.
2 צפייה בגלריה
מיון בית חולים יוספטל אילת
מיון בית חולים יוספטל אילת
מיון בית חולים יוספטל אילת. מציאות מאתגרת מדי יום
(צילום: דוברות בי"ח יוספטל)
מנהלת בית החולים, ד"ר רויטל בר אושר, כתבה בעקבות הכתבה מכתב לעובדים, בו אמרה בין היתר: "פורסמה כתבה בידיעות אחרונות ו-ynet על בית החולים שלנו. מעבר לכותרת, הכתבה מייצגת בחלקה את המציאות המאתגרת אותנו יום יום. היא מבטאת הלך רוח בקרב הרופאים הצעירים".
המצב בבית החולים הדרומי:
היא המשיכה וכתבה: "מקצועיותו של הרופא מתפתחת על ידי התמודדות מול אתגרים, כאשר מעל חוסה "מבוגר אחראי" שהוא רופא בכיר. בכך זמן נתון יש רופא בכיר לייעוץ כזה. אני משערת שמטרת הכתבה הייתה לסייע למציאת כוח אדם איכותי, שקשה להשגה בכל מקום בארץ וקשה עשרות מונים בפריפריה".
2 צפייה בגלריה
מנהלת יוספטל רויטל בר־אושר יוספטל ממלא מקום מנהל המיון, ד"ר דאהר אגבאריה
מנהלת יוספטל רויטל בר־אושר יוספטל ממלא מקום מנהל המיון, ד"ר דאהר אגבאריה
מנהלת יוספטל רויטל בר־אושר יוספטל ממלא מקום מנהל המיון, ד"ר דאהר אגבאריה
(צילום: נועה סיטי אליהו )
"בכתבה המצוטטים לא הזדהו, קרוב לוודאי כי באילת כמו במקומות פריפריאלים אחרים, אנשים חוששים להזדהות בשמם. בכל זאת אני מעריכה ושמחה על הכנות. חשוב שתדעו עובדים יקרים שיש פער גדול בין הנכונות להקצות משאבים פיזיים לבין היכולת להביא כוח אדם איכותי, פער שהחריף עם השנים.
"כולכם בוודאי יודעים שהמלר"ד עומד בראש סדר העדיפויות שלי, ואני עושה מאמצים גדולים למצוא את המנהל הנכון. גם אם זה ייקח עוד מעט זמן למרל"ד שלנו יש אופי מיוחד, ואנו נעשה את המאמץ המקסימלי על מנת למצוא את הצוות שיוביל את המקום".
בכתבה נחשף המצב הקשה בו שרוי בית החולים הכי דרומי בישראל, בין היתר לאחר היציאה לפנסיה של מנהל המיון ד"ר קובי ארד. "כולם מגיעים עם ידע רפואי נמוך עד לא קיים", העידו רופאים צעירים שעבדו ביוספטל, "ואף אחד לא ממש רוצה להיות כאן. אתה צריך להיות מנהל באופי שלך כדי לדעת להסתדר לבד. יש פה רק מומחה אחד. קובי היה בכיר לבד 25 שנה. עשה 30 כוננויות בחודש. אין לי מושג מתי היה ישן. הוא היה זמין בטלפון כל לילה כמעט 25 שנה".
בנוסף, סיפרו הרופאים על שחיקה ותחלופה של כח האדם. "מי שעוזב זה הטובים. תחשבו שיחד עם התיירים מגיעים ל- 100 אלף איש. על כמה עשרות רופאים בודדים. והכל מתנקז למיון, שם יש 15 רופאים. זה מאוד קשה. הרוב עובדים בהרבה כסת"ח. שיחררתי מטופלים הביתה ואני מקווה שלא קרה להם כלום".

"הדברים מתחילים לצאת"

תושבי אילת בירכו על הכתבה. "סוף סוף דברים מתחילים לצאת", אמר תושב אילת. חלק ביקשו לשתף את הכתבה. "את הכתבה הזו אי אפשר למחוק", כתבה תושבת בדף הפייסבוק של בית החולים.
סגן ראש העיר אילת, מתן בארי, כתב בתגובה בעמוד הפייסבוק שלו: "אי אפשר להתעלם מכתבת התחקיר המתארת מחדלי רפואה חמורים בחדר המיון בבית החולים יוספטל, אצלנו באילת. לאורך שנים אנו מלינים על שירות רפואי גרוע, על אף המאמצים הגדולים של צוות רפואי וסיעודי טוב ומסור, זה פשוט לא עובד.
"לפני כשנתיים זימנתי ישיבה מיוחדת במועצת העיר בנושא, ולפני כמה חודשים ראש העיר יזם דיון נוסף וחמור, אך לצערנו בית החולים עדיין יושב תחת סמכותה של הקופה ולא תחת רשות מקומית".