בקצרה:
  • סיטרואן C4 X תהיה גרסת סדאן ל-C4 המוכרת
  • עם יותר מקום לנוסעים מאחור ותא מטען גדול יותר
  • שיווק מקומי יחל במהלך השנה הבאה
ועכשיו הסדאן: בעוד ה-C4 העדכנית מנסה להיות אלטרנטיבה למשפחתיות קומפקטיות עם חמש דלתות, ה-C4 X שהוצגה כעת תהיה גרסת סדאן, ולכן מסמנת יריבות אחרות, למשל סקודה אוקטביה, טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה הסופר פופולריות. וזו בזירה ממנה נעדרה סיטרואן עד כה, תוך שהיא מעדיפה באופן גורף תצורת האצ'בק. בשני הדורות הקודמים של ה-C4 ואפילו בקודמותיה לשושלת, הקסארה ואפילו ה-ZX.
באירוע ההשקה העולמי קל היה לזהות שבהשוואה ל-C4 העדכנית, השינוי העיקרי הוא לחלק האחורי. עם תא מטען נפרד, ללא מנגנון דלת חמישית, אבל בנפח גדול ב-130 ליטר (510 ליטר). בסיס הגלגלים זהה אמנם ל-C4 רגילה (267 ס"מ), אבל המרכב ארוך ב-24 ס"מ (460 ס"מ). מסעד הספסל האחורי מוטה מעט לאחור ומאפשר ישיבה נוחה יותר, עם מרווח רגליים נדיב במעט ומרווח ראש זהה. כמו באצ'בק, גם כאן יש פתחי מיזוג ושקע USB ייעודיים עבור היושבים מאחור.
3 צפייה בגלריה
סיטרואן C4 X
סיטרואן C4 X
(צילום: ניר בן זקן)
עיצוב החרטום נותר ללא שינוי, וכך גם פסי ההגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב. קצת מראה קרבי של רכב פנאי, מעט אשליית גובה. ובסך הכל, מראה מרשים, בוגר ומעניין יותר מה-C4 הרגילה. לעומת זאת, עיצוב הפנים זהה ומאכזב לגלות לוח מחוונים דיגיטלי צנוע מהמקובל ("5.5). היצרנית כן מדווחת על עדכון הגרפיקה ומהירות התגובה במסך המגע ("10). כמו בגרסה הרגילה, גם כאן יש את מושבי הנוחות הייחודיים של היצרנית, וכך גם לגבי מערך המיתלים שכולל בולמים פרוגרסיביים.
בנזין, דיזל או חשמל: כמקובל בדגמי הקונצרן על בסיס פלטפורמת CMP, גם כאן אפשרות בחירה בין בנזין, דיזל או חשמל. יש בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר, שניהם עם 130 כ"ס ובחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
3 צפייה בגלריה
סיטרואן C4 X
סיטרואן C4 X
(צילום: ניר בן זקן)
הגרסה החשמלית תהיה היחידה בהיצע הדגם בגרמניה, אנגליה וסקנדינביה, לדברי סיטרואן, הביקוש ל-C4 חשמלית באירופה גבוה משמעותית ממנועי בנזין ודיזל. עם המערכת המוכרת של הקונצרן שכוללת מנוע (136 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, מצברי 50 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 360 ק"מ, 10 ק"מ יותר מגרסת ה-e-C4 הרגילה הודות למקדם גרר נמוך במעט, עם טעינה מהירה (100DC) ומילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.
מערכות הבטיחות זהות לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
3 צפייה בגלריה
סיטרואן C4 X
סיטרואן C4 X
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: עם היצע הדגמים הנוכחי, סיטרואן מנסה לחזק את מעמדה בקטגוריות ליבה בשוק הרכב, תוך שמירה על מראה ייחודי ונוחות חסרת תחרות. זה מצליח לה חלקית בלבד ומסיבות רבות. ולפחות בישראל יש ל-C4 X יכולת לשנות זאת, עם מרכב ארבע דלתות אהוב על חברות ליסינג. נכון, הגרסה החשמלית תהיה מאוד מעניינת אם יוצמד לה מחיר דומה ל-e-C4 הרגילה (כ-165 אלף שקל), אבל לטעמנו דווקא הבנזין עשויה להיות הפופולארית יותר. זאת אם יבואנית סיטרואן תתמחר אותה בדומה למשפחתיות סדאן (135-140 אלף שקל).

הכתב היה אורח חברת סיטרואן