1 צפייה בגלריה
ניר אורבך
ניר אורבך
ניר אורבך
(צילום: יואב דודקביץ')
יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך החליט לקחת הפסקה מהחיים הפוליטיים, אחרי שעזב את קואליציית בנט-לפיד ולא סיכם את התמודדותו בשום מפלגה אחרת. "בני ובנות הציונות הדתית הם שיכריעו האם תקום לאחר הבחירות ממשלת ימין או שנלך לבחירות נוספות", אמר בצהריים (חמישי) אורבך, שרמז על כוונותיו בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio.
"הגשת הרשימות היום לא מקרבת את גוש הימין ל-61 ואני מציע לכל השחקנים להתעורר", אמר אורבך. "באופן אישי אני מתכוון לעשות כל שביכולתי גם מחוץ לרשימה כדי שהציונות הדתית תצביע להקמת ממשלת ימין".
אורבך כבר העריך כאמור כי לא יתמודד בבחירות הקרובות בשום מפלגה, והודה שהוא מקיים חשבון נפש לנוכח הקואליציה שסייע להקים ובה היה חבר. "במידה רבה, לפחות חלק מהבוחרים שלנו מרגישים נבגדים", הודה ארבך בריאיון בתוכנית של אודי סגל ודוריה למפל. "אז גם אם אני במקום שלי חושב שהכוונות שלנו היו טובות, בסופו של דבר התוצאה היא כזו שחלק גדול מהמצביעים שלנו מרגישים כך, ולכן במידה רבה זה גם מחיר שאני משלם על הדברים האלה, על חלק מהטעויות שעשינו במהלך השנה הזאת. אני מקבל את המחיר הזה בלב שלם וזה בסדר גמור".
אורבך סיפר גם כי היה בקשר לאחרונה עם איילת שקד. "היא התעשתה מבחינתי, אני מקווה שלא מאוחר מדי. כולנו צריכים לעשות חשבון נפש, אני את שלי עושה ואני מניח שגם איילת תעשה".
בחודש יוני הודיע אורבך כי אינו רואה את עצמו יותר כחבר בקואליציה, והמשמעות המעשית של החלטתו הייתה שלא יצביע עמה יותר במליאת הכנסת. בכך, תרם לפירוק ממשלת בנט-לפיד, שהביא את ישראל לבחירות חמישיות בתוך ארבע שנים.