תמיר גבאי מרגיש שעולם ההיכרויות הפך להיות חומרי מדי וזה מתסכל אותו עד כאב. הוא בן 26, משוחרר טרי משירות קבע בצה"ל וסטודנט להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן-גוריון. הוא מתגורר באשקלון בבית הוריו, מחפש את משרת חלומותיו וחולם להכיר מישהי שתקבל אותו כפי שהוא. בינתיים הוא נתקל בלא מעט דחיות, וכן, זה כואב בדיוק כמו שזה נשמע.
"שמתי לב שאם אני אמיתי מדי, מערכת היחסים נגמרת. זה עצוב אבל זה ככה, יותר חומר ופחות רגש", הוא משתף מעט מהתסכול. "היו נשים שאמרו לי, 'אתה לא גבוה מספיק', 'אין לך רכב', 'אין לך עבודה טובה'. קרה גם שהכרתי מישהי שהחליטה שהיא לא רוצה להמשיך את זה רק כי אני גר עם ההורים. אני מניח שאחרי שאמצא עבודה אני אשקול לעבור, אבל מגורים הם עסק יקר ולפעמים רוצים לחסוך, את יודעת".

5 צפייה בגלריה
תמיר גבאי
תמיר גבאי
תמיר גבאי. "יותר חומר ופחות רגש"
(צילום: עינבר בראל)

בשיחה כנה הוא משתף אותי בסיבות שלדעתו מנעו ממנו זוגיות עד כה: "אולי זה חוסר מזל, אולי אני לא יוזם מספיק, או שאין לי מספיק חברים כדי לצאת איתם כי חלקם כבר מסודר מבחינה זוגית, והחלק האחר לא בקטע של לצאת. אבל אני מאוד רוצה להכיר. אני חושב שאני אדם מכיל, מקבל את האחר כפי שהוא ובעיקר מקשיב לצד השני.
"נשים אמרו לי, 'אתה לא גבוה מספיק', 'אין לך רכב', 'אין לך עבודה טובה'. קרה גם שהכרתי מישהי שהחליטה שהיא לא רוצה להמשיך את זה רק כי אני גר עם ההורים. אני מניח שאחרי שאמצא עבודה אני אשקול לעבור, אבל מגורים הם עסק יקר ולפעמים רוצים לחסוך, את יודעת"
"אני מאוד אוהב לעזור לאנשים, בין אם זה לתת להם עצות פרקטיות, בנושאים שאני מבין בהם כמובן, או לעזור להם פיזית במטלות כדי להקל עליהם ככל האפשר. הגובה שלי הוא 178 סנטימטרים, ואומרים עליי שאני מאוד רזה, אבל אני מרגיש שלם עם הגוף שלי ועם איך שאני נראה".
יצא לך שנשים זרקו לך הערות על המשקל?
"לא באופן ישיר".

"תקופת הרווקות יכולה להיות בודדה"

תמיר מספר שהוא אוהב מאוד את הים, שיש לו חיבה גדולה לריצה ולשחייה, ושבזמנו הפנוי הוא מפיק מוזיקלי, תחביב שממלא לו את הנשמה באושר.
מה זאת אהבה מבחינתך?
"רגש שיכול להתבטא בכל מיני פרמטרים כמו תדירות השיחות, טון השיחות, אופן המגע וסקס בין בני הזוג".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"כן, זה אפילו משהו שקרה לי אך הבחורה לא הייתה מעוניינת. אני חושב שזו האהבה החזקה ביותר, אך זה לא בהכרח אומר שהיא תימשך הרבה זמן".

5 צפייה בגלריה
תמיר גבאי
תמיר גבאי
תמיר גבאי. באה לדייט על החוף?
(צילום: עינבר בראל)

כמה זמן אתה רווק?
"בערך שנתיים, מתחילת הקורונה. תקופת הרווקות מכילה המון בדידות וזה יכול להשפיע עליי", הוא מודה ביושר. "לא מזמן יצאתי עם בחורה מאוד נחמדה שלאחר דייט אחד אמרה לי שהיא לא רואה את הקשר מתקדם הלאה.
"בכל פעם שקשר לא מצליח, אני מרגיש שהלב שלי נשבר. שיברון הלב הגדול ביותר היה לפני כשנתיים. ראיתי בבסיס בחורה שמצאה חן בעיניי ובכל פעם שראיתי אותה, הרגשתי את הגוף שלי נמס. כשגיליתי כשהיא לא מעוניינת בי, הרגשתי שנשבר לי הלב לרסיסים, אפילו שלא יצאנו לדייט אחד. לקחו לי כמה חודשים כדי להתגבר על זה".
עצוב. מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"מכיוון שרוב חיי הייתי רווק והסביבה הקרובה שלי הייתה במערכות יחסים, הסתכלתי על זוגיות מהצד שלהם. כשנכנסתי לזה הבנתי שזה מאוד שונה מאיך שזה נראה כלפי חוץ, שזוגיות זאת ממש עבודה לא פשוטה, כי לחבר שני אנשים זרים זו פעולה קשה כקריעת ים סוף. למדתי שישנן דעות ופעולות שונות שצריך לקבל ולחיות איתן באהבה, למדתי לעמוד על שלי ולדעת מתי הקשר לא מתאים לי".
יפה. מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"אינטימיות וקרבה פיזית. כלומר, סקס. בעיניי, זאת ממש מראה למערכת היחסים כי זאת פעולה שדורשת תקשורת מקרבת, כנה ונכונה".
אתה פעיל באפליקציות?
"כן, ב'אוקיי-קיופיד' וב'טינדר' כבר שלוש שנים, ב'באמבל' כשנה וב'שליש גן-עדן' כחצי שנה".
אתה בכל מקום. יפה. מה הדבר הכי טוב שיצא לך משם?
"יצא לי קשר מאוד מורכב ודרמטי, ממש כמו בסדרה טורקית, עם בחורה שמאוד מצאה חן בעיניי. היה מרתק אבל לצערי נגמר לאחר שלושה חודשים".
מהי החוויה הכי גרועה?
"השהייה באפליקציות מאוד מבאסת ומדכאת אותי. לוקח הרבה זמן עד שיש התאמה, וגם כשהבחורה כבר מגיבה, ספק אם התקשורת תימשך. קורה הרבה פעמים שהצד השני נעלם, וגם קיבלתי דחיות על דברים שטחיים כמו גובה, מראה חיצוני והכנסה. כל מערכת הסינון עד להיכרות וליציאה לדייט היא משהו מפרך שאני חווה תקופה ארוכה. גם הדחיות לא מוסיפות וגורמות לירידה בביטחון העצמי".

5 צפייה בגלריה
תמיר גבאי
תמיר גבאי
תמיר גבאי. מתבאס על האפליקציות
(צילום: עינבר בראל)

עצוב לשמוע שזה מה שהאפליקציות גורמות לך להרגיש. מה מעליב אותך?
"ריחוק פיזי וחוסר תשומת לב. אלו דברים שקורים כמעט כל הזמן באפליקציות ופוגעים בי, למרות שבגדול, אלו דברים שאני יכול להתגבר עליהם".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שתהיה איתך, ולמה?
"בגלל שיחסי מין זה הדבר שהכי חשוב לי, הייתי רוצה שהאישה שאהיה איתה תהיה מאוד מחוברת למיניות שלה. גם חשוב לי שהיא תהיה קשובה, סבלנית, אינטליגנטית עם מלא חוש הומור".
מי ה'טייפ' שלך?
"מישהי גבוהה ורזה אך לא מדי, בלונדינית או ג'ינג'ית עם עיניים כחולות זה משהו שפשוט ממיס אותי".
חתונה - ברבנות או אזרחית?
"ברבנות כדי להמשיך את המסורת של המשפחה, אבל אני פתוח לאופציות אחרות כמו חתונה אזרחית או לא להתחתן בכלל".
דעה פוליטית – האם היא אישיו?
"לא, זה משהו שאני פחות מבין בו".
עישון?
"לא מעשן ומעולם לא עישנתי. אשמח אם היא לא תעשן, אבל זה לא דיל-ברייקר מבחינתי".
טווח גילים שאתה מחפש?
"21-31".
גרושה עם ילדים או גרושה בכלל – משהו שיכול לבוא בחשבון?
"גרושה עם ילדים לא, גרושה בלי ילדים כן".
מה ה"דיל-ברייקר" שלך? מה יגרום לך לוותר על אישה?
"אם היא תהיה א-מינית, אם יהיה בינינו פערי דת קיצוניים, מרחק מגורים של מעל שעתיים נסיעה, ובחורה שתיקח אותי כמובן מאליו".

5 צפייה בגלריה
תמיר גבאי
תמיר גבאי
תמיר גבאי. בבקשה אל תהיי שטחית
(צילום: עינבר בראל)

תאר לי את הדייט המושלם.
"הולכים לאורך הים, עוברים דרך שובר הגלים, יושבים במרינה ופשוט בוהים לנו בנוף ומדברים מהלב. אם קיץ אז כמובן שאפשר לתת קפיצה לחוף ולשחות, ואם לא אז לאכול במסעדה טובה באזור. לא צריך יותר מזה".
"לפני כמה שבועות בכיתי. כנראה מהבדידות של תקופת הרווקות, מהחוסר במגע ובאינטימיות. זה משהו שלפעמים פשוט בא בלילות וגורם לי לפרצי בכי"
מה מצחיק אותך?
"ממים מטופשים, בדיחות שנונות בנושאי תכנות, מתמטיקה או מספרים, לראות מישהו אחר צוחק".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"לפני כמה שבועות, כנראה מהבדידות של תקופת הרווקות, החוסר במגע ובאינטימיות. זה משהו שלפעמים פשוט בא בלילות וגורם לי לפרצי בכי".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"משחק הדיונון, סדרה מטורפת".

5 צפייה בגלריה
תמיר גבאי
תמיר גבאי
תמיר גבאי. נשים מצחיקות ומיניות מוזמנות בהמוניהן
(צילום: אלבום פרטי)

איזו מוזיקה אתה שומע?
"תמיד כיף לשמוע את המוזיקה שאני עובד עליה, אבל אני גם מאוד מתחבר למוזיקה אלקטרונית, מהאוס ועד טראנס, עם זיקה קטנה למוזיקה מזרחית".
ספר משהו שאף אחד לא יודע עליך.
"אני יודע לעשות קליקים עם האף".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"אדם מאוד חכם שאוהב לעזור, תמיד נמצא ברגעי קושי, בעל חוש הומור".
מה אתה עושה בימי שישי בערב?
"ארוחת ערב משפחתית ובעיקר לימודים והשלמת פערים כי אני עובד על התזה כרגע. כשתהיה לי בת זוג נוכל גם לצאת ביחד, להשתחרר וליהנות מסוף השבוע שבא עלינו לטובה".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"מתפתח מבחינת הקריירה, מוצא משרה שמספקת אותי, חי עם אישה אוהבת ותומכת שאני אוהב יותר בכל יום".
רוצות להתחיל עם תמיר? שלחו לו הודעה לפייסבוק