שתף קטע נבחר

חשד בליכוד: מתנגדי שרון זייפו חתימות לכינוס המרכז

"הופתעתי לשמוע כי שמי צורף לרשימה הדורשת הקדמת הבחירות הפנימיות של התנועה. אבקש לגרוע את שמי מכל מסמך הנוגע לכך", כך כתבו חברי מרכז ליו"ר צחי הנגבי, לאחר שגילו כי חתימותיהם צורפו ליוזמה. לידי ynet הגיעו מספר תצהירים מתוך עשרות כאלה, שמונעים למעשה את כינוס המרכז ואת הדחת שרון. האם ניסו מתנגדי שרון לזייף את החתימות? בקרב המורדים טוענים שעמרי שרון הוא שהפעיל לחץ על החותמים כדי שיסירו את הסכמתם

חשדות לזיופי חתימות שנאספו לכינוס מרכז הליכוד להדחת ראש הממשלה, אריאל שרון, מתפקידו כיושב ראש התנועה: עד כה נמנו 44 חברי מרכז שטוענים כי לא חתמו והם דורשים להסיר את שמם. בלי ה-44 האלה, אין למתנגדים עשרים אחוז מחברי המרכז (650) - הדרושים לכינוסו ולהדחת שרון. בעקבות כך שיגר יו"ר המרכז, השר צחי הנגבי, מכתב ליועץ המשפטי של המפלגה, איתן הברמן, בבקשה ליידע את בית הדין של הליכוד.

 

איך התגלגלה הפרשה הזו? בימים האחרונים התברר בבדיקה שנערכה בליכוד כי עשרות חתימות שהוגשו על ידי מתנגדי ראש הממשלה לכינוס המרכז זויפו, וכלל לא נרשמו על ידי בעליהן. בתוך כך, הגיעו בימים האחרונים ליו"ר מרכז הליכוד, השר הנגבי, תצהירים מחברי מרכז ליכוד ברחבי הארץ, המבקשים לגרוע את שמם מרשימת הדורשים כינוס מרכז. במכתבים כותבים חברי המרכז כי הם הם כלל לא חתמו על דרישה לכינוס מרכז, או שחתמו על מסמך כלשהו מבלי לדעת מה תוכנו.

 

לידי ynet הגיעו נוסחים של כמה מכתבים כאלה. כך, למשל, כותב חבר מרכז ופעיל מרכזי בליכוד בתצהיר שהעביר להנגבי (שמו של חבר המרכז שמור במערכת): "חברי צחי הנגבי, יו"ר המרכז. הופתעתי לשמוע כי שמי צורף לרשימה הדורשת הקדמת הבחירות הפנימיות של התנועה. אבקש לגרוע את שמי מכל מסמך הנוגע לכך".

 

חבר מרכז אחר כותב: "נודע לי כי שמי נמצא ברשימת חברי המרכז המבקשים להקדים את מרכז הליכוד לטובת קביעת מועד חדש לפריימריז לתפקיד יו"ר

 התנועה. אינני מסכים עם יוזמה זו. אני מאמין כי בתקופה זו חשוב שנשמור על אחדות השורות בתנועה. זה המתכון להצלחת תנועת הליכוד בבחירות הבאות לכשיתקיימו. אשר עם כן, אבקש להסיר את שמי מהמסמך". ואילו חבר מרכז שלישי כותב כי "בעת שחתמתי על המסמך, לא הובהר לי כי זו דרישה לצורך קיום פריימריז מוקדם ליו"ר התנועה, אלא נושא אחר".

 

גורמים בליכוד אומרים כי החשד הוא שמתנגדיו של שרון החתימו חברי מרכז בכנסים שנערכו ברחבי הארץ בחודשים האחרונים על מסמך ללא פרטים מדוייקים, ולאחר מכן השתמשו בחתימות לצרכים אחרים. יצויין כי זיוף חתימות נחשב לעבירה פלילית, והמהלך עלול להוביל בסופו של דבר לביטול או לדחיית המהלך לכינוס המרכז, שנועד, כאמור, לקבוע מועד לקיום פריימריז לראשות התנועה, בניסיון להדיח את שרון מתפקידו כיושב ראש הליכוד.

 

מתנגדיו של שרון תוקפים בתגובה את בנו של ראש הממשלה, עמרי, וטוענים כי הוא הפעיל בימים האחרונים לחץ על עשרות חברי מרכז ודרש מהם להסיר את שמם מרשימת השמות הדורשים את כינוס המרכז. "כרגיל, אנשיו של שרון מאיימים את חברי המרכז, ומפעילים עליהם לחץ", אמרו גורמים בקרב מתנגדיו של שרון.

 

בתוך כך, נרשמת בסביבת ראש הממשלה דאגה מהרכב ספר הבוחרים החדש של הליכוד שנסגר לאחרונה. אנשיו של שרון עובדים במרץ לקראת המהלכים הפוליטיים הצפויים לאחר סיום ביצוע תוכנית ההתנתקות, והמאמצים מרוכזים

 כעת למיפוי הליכוד וספר הבוחרים החדש. מספר המתפקדים בעלי זכות הבחירה בתוך הספר עומד על פחות מ- 150 אלף איש, ומניתוח שנערך לאחרונה התברר כי 25 אחוז מהמתפקדים הם חובשי כיפות ודתיים. נתון זה מדאיג את אנשיו של שרון, לאור הערכות לפיהן באוכלוסיה זו איבד ראש הממשלה את כוחו ואת אמון האנשים.

 

זאת ועוד: מתוך כלל המתפקדים, מספרם של הערבים והדרוזים, אוכלוסיה תומכת שרון, קטן ביותר והוא נע סביב הששת אלפים איש בלבד. עם זאת, בסביבתו של שרון אומרים כי "יש לנו כמה הפתעות בתקופה הקרובה, ואין ספק שאריק ינצח בבחירות. הבעיה הגדולה תהיה עם הרכב הסיעה הבאה שתתמודד לכנסת. משם תבוא הרעה".

 

סגירת ספר הבוחרים מגלה גם כי במפקד הבזק שנערך לפני כחודש וחצי, במסגרתו נעשה ניסיון להחזיר לשורות הליכוד מתפקדי עבר שלא שילמו את מיסיהם בשנים האחרונות, התפקדו רק כששת אלפים איש. אלפיים מתוכם שייכים ל"מחנה אריק", ואילו השאר הובאו על ידי מורדי הליכוד ומתנגדי תוכנית ההתנתקות. מספרים אלה לא משנים אומנם את המפה הפוליטית בתוך הליכוד, אולם הם יכולים להיות מכריעים בסופו של דבר, בבחירות צמודות בין שרון לנתניהו.

 

יו"ר סניף פתח תקווה, אורי פרג', מהמתנגדים הגדולים של שרון בליכוד, אומר בתגובה לטענות על זיוף חתימות לכינוס מרז הליכוד: "אנשים מלשכת ראש הממשלה התקשרו לחברי מרכז והלחיצו אותם. אין אדם אחד שלא חתם בעצמו, ויש לנו עוד מאה חתימות ששמנו בצד, כי ידענו שהם יעשו לנו שטיקים וטריקים".

 

פרג' קרא לכנס את מרכז הליכוד בהקדם, ואמר כי הוא יפנה לבית המשפט המחוזי כדי שזה יורה על כינוס מרכז. לדבריו, "יש גבול להכפשות. אי אפשר להפוך את הליכוד לחבורה של זייפנים. יש גבול לכמה רפש אפשר לשפוך על אנשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המכתב להנגבי, כפי שהגיע לידי ynet
"הופתעתי לשמוע כי שמי צורף לרשימה..."
צילום: אורי פורת
מרכז הליכוד. זייפו חתימות?
צילום: אורי פורת
צילום: איי פי
ואולי זה עמרי?
צילום: איי פי
מומלצים