שתף קטע נבחר

בית ג': האלופה, המארחת ובארסה שביניהן

פנאתינייקוס מרתקת, ריאל מדריד לא לגמרי מתואמת וברצלונה אינה אותה ברצלונה. שלוש הקבוצות הללו ינהלו את השלב הראשון כרצונן, כשהיתר חלשות מהן באופן משמעותי וינסו לעקוץ

בית א' של צסק"א מוסקבה, אולימפיאקוס פיראוס וטאו ויטוריה הוא ללא ספק 'בית המוות' ביורוליג - אבל לפחות בכל הקשור לצמרת, בית ג' יהיה לא פחות חזק ומעניין ויספק כמה מהקבוצות המעניינות והטובות שיתחרו על הכרטיסים לפיינל פור.

 

פותחים עונה ב-ynet

 

מחזיקת היול"ב קאפ, ריאל מדריד, היא גם זו שתארח את אירוע השיא של העונה. האלופה המכהנת פנאתינייקוס רוצה תואר שני ברציפות, בעוד לברצלונה, היריבה הגדולה של שתיהן, יש כרגיל לא מעט יומרות. יתר הקבוצות בבית חלשות מהשלוש הללו באופן משמעותי וינסו לעקוץ אותן בהזדמנויות כאלה ואחרות.

 

שלוש הגדולות: פנאתינייקוס, ריאל מדריד, ברצלונה

בתחילת הפגרה ספגה פנאתינייקוס מכה לא קטנה, כשרמונאס שישקאוסקאס ניצל פירצה בחוזהו, ריפד את חשבון הבנק של האחים ינאקופולוס במיליון יורו (כאילו שזה מה שהיה חסר להם) ועבר לצסק"א. אבל מאז עבר קיץ חלומי על הירוקים, שהשיגו כל שחקן שרצו ובסופו של דבר הצליחו אפילו להתחזק.


דיאמנטידיס. פוינט פורוורד לתפארת (צילום: רויטרס)

 

אנדריאה זיזיץ', שבצעד לא מובן שוחרר מאולימפיאקוס, נפל היישר לחיקה של היריבה המושבעת ויחזק את הקו הקדמי של מייק באטיסט, דימוס דיקודיס, קוסטאס צרצריס ודיאן טומאשביץ'.

 

במקומו של שישקא הובאו שני שחקנים מפאניוניוס, קנדי ווינסטון וסטראטוס פרפרוגלו המבטיח. פאו השקיעה לא מעט מאמצים וסבלנות, ובסופו של דבר הצליחה להחזיר את ואסיליס ספאנוליס מהספסל של יוסטון. ולבסוף, לקינוח, הוחתם עוד שחקן אחד. שרונאס יאסיקביצ'יוס שמו.

 

מעבר לאיכות השחקנים שעומדים לרשותו של ז'ליקו אוברדוביץ', יהיה בעיקר מסקרן לראות העונה את פאו. דימיטריס דיאמנטידיס, השחקן הכי חכם באירופה, יוסט לעמדת הסמול פורוורד, משם יגדיר מחדש את המושג 'פוינט פורוורד'.

 

הקו האחורי כולל גם את מילוש וויאניץ', סאני בצ'ירוביץ' וניקוס חציברטאס. מישהו שם הולך לאבד את הדקות ולא לשתוק על כך. בצ'ירוביץ', שכבר עשה צרות לאוברדוביץ' בעונה שעברה, הוא המועמד הראשון להיחתך, ואולי יהיה זה ווינסטון.


פפאדופולוס. זה כל הרכש שריאל השיגה? (צילום: רויטרס)

 

בדומה לקודמותיה, גם ריאל מדריד עשתה הרבה רעש לקראת הפיינל פור הביתי. דיברו שם על שמות כמו ניקולה וויצ'יץ', שאראס ורודי פרננדס, אבל בסופו של דבר ביצעו רק החתמה משמעותית אחת - זו של לזארוס פפאדופולוס. גם מיכאליס פלקאנוס הגיע, אבל הוא לא בקאדר הזה. לפחות בינתיים.

 

המאמן חואן פלאסה בונה על ההמשכיות, כי בסיס מצוין ועמוק היה לו כבר בעונה שעברה. לואיס בולוק ימשיך להיות איש המפתח, כשבינתיים ראול לופס מוביל לצידו את הבק-קורט, מאחר שצ'ארלס סמית' שפתח את העונה בכושר לא טוב ואיבד את האשראי. מי שבינתיים מפתיע לטובה הוא סרג'יו יוי בן ה-20, שמגיח לעתים מהספסל ומספק תוצרת לא רעה בכלל.

 

אלכס מומברו פתח את העונה מצוין ומרוויח את הדקות שלו בעמדת הסמול פורוורד, ובצבע מקווה ריאל ליהנות מהשילוב בין פפאדופולוס לפליפה רייס היעיל, שבינתיים לא עובד בצורה יוצאת דופן. הסגל הארוך של פלאסה כולל גם את קרם טונצ'רי, בחוץ, אקסל הרוול ובלאגוטה סקוליץ' בפנים, אבל עד שסמית' ופפאדופולוס יחזרו לעצמם, ריאל לא תמצא את עצמה בטופ.

 

בברצלונה שום דבר אינו כשהיה. הקטאלונים אמנם החתימו רק ארבעה שחקנים חדשים, אבל קשה להגזים במשמעותו של היום שאחרי חואן קרלוס נבארו. אבל מי יודע, אולי דווקא בלעדיו יצליח דושקו איוואנוביץ' להוביל את קבוצתו לפיינל פור. אם זה עבד למכבי אחרי עודד קטש ולאפס פילזן אחרי פטאר נאומוסקי, למה שזה לא יקרה גם הפעם?


באזילה וקאסון. אפקט נבארו כאפקט קטש ונאומוסקי? (צילום: רויטרס)

 

יש כמה סיבות שלא. יאקה לאקוביץ' וג'אנלוקה באזילה בכושר מצוין, אבל אוי לה לקבוצה שתבנה על היציבות של השניים הללו. אלכס אקר, שסומן כמחליפו האמיתי של נבארו, הגיע פצוע ולא ברור איך יסתדר עם הפילוסופיה האיוואנוביצ'ית אחרי שהתקשה עם פיני גרשון.

 

מי שבינתיים מקבל קרדיט הוא הרכש הצרפתי מנאפולי, מישל מורנדה. ארסן איליאסובה נחשב לכישרון גדול, אבל עדיין לא הוכיח את עצמו וספק אם זה יקרה בזמן הקרוב. פפה סאנצ'ס ברח מסרג'יו סקאריולו ומלאגה, ומקווה להביא את החוכמה שלו לידי ביטוי ב'פאלאו בלאוגראנה'.

 

ובקו הקדמי? כרגיל, בלאגן. מריו קאסון, דניס מרקונאטו ופראן ואסקס הם שחקנים מצוינים, אבל מי שמרשים בינתיים (כמו בפתיחת העונה שעברה) הוא ג'ורדי טריאס. זה לא אומר שאיוואנוביץ' לא יספסל אותו במשחק הבא, סתם כי בא לו.

 

בבטן של הבית: רומא, פנרבחצ'ה אולקר, פרטיזן

גם וירטוס רומא תיאלץ להתרגל לחיים בלי כוכבה הגדול, אבל כאן מדובר בסיפור אחר לגמרי. דיאן בודירוגה פרש ומונה למנהל המקצועי במועדון, והשאלה המעניינת היא כיצד יסתדר לצד יסמין רפשה. בינתיים הודיע 'בודי' כי בניגוד למה שאמר בעבר, דווקא מעניין אותו לאמן. האם כסאו של הקרואטי מתחיל להתנדנד?


פוצ'קה. הזכרונות מברצלונה הביאו אותו לרומא (צילום: איי פי)

 

מתנדנד או לא, הסגל של רומא לא מפיל מהכסא. רוקו לני אוקיץ' מסתמן כמי שירכז וינהל ואולי יעשה סוף סוף את הפריצה שלו, דייויד הוקינס ימשיך לטווח, יון סטפנסון ינסה לתת את האקס פקטור, אלן ריי עוד צריך להתרגל לאירופה.

 

באזור הצבע תציג רומא שילוב דורות בין אראזם לורבק, כריסטיאן דרייר ולגרגור פוצ'קה קשישא, שהוחתם כזכר לזכייה המשותפת עם בודירוגה ביורוליג, ב-2003. אריק דניאלס אמור היה לשדרג את הרומאים, אך נפצע לתקופה ממושכת. עד שהוא יחזור, האיטלקים לא שווים יותר מטופ 16, וגם זה בעונה טובה.

 

לפנרבחצ'ה אולקר יש את התקציב הגבוה בטורקיה והיא כבר ניצחה העונה פעמיים את אפס פילזן, אבל קשה למצוא סיבות להתרשם ממנה. אם איברהים קוטלואי תופס יום קליעה ומירסאד טורצ'אן לא מתבלבל בין כחול לוורוד, יש לה על מה לבנות, אבל הרוב תלוי בוויל סולומון. בסופרקאפ הטורקי, קלע הדג 11 מ-13 הנקודות האחרונות של קבוצתו, כולל סל הניצחון עם הבאזר.


וויל סולומון. הכל תלוי בקריזה שלו (צילום: איי פי)

 

הפורוורד המצוין ג'יימס ווייט עדיין לא התאקלם, ולאלופה הטורקית חסר איש דומיננטי בצבע לצידו של טורצ'אן. אוגוז סאבאש, סמיח ארדן וגאספר וידמאר לא יכולים להוביל קבוצה ביורוליג. איפה אלופת טורקיה היתה כשקאיה פקר וחוסיין בשוק התפנו?

 

פרטיזן בלגרד שוב שילמה את מחיר ההצלחה, ואחרי העונה המצוינת שעברה עליה היא איבדה את וונטיגו קאמינגס, פרדראג דרובניאק וקוסטה פרוביץ'. מילט פלאסיו הבלזי ומילנקו טפיץ' המקומי יהיו דומיננטיים מבחוץ, ניקולה פקוביץ' ונוביצה וליצ'וקביץ' יחכו בפנים, ובינתיים זה עובד לא רע בכלל בליגה האדריאטית.

 

קבוצות תחתית: רואן, באמברג

אלופת צרפת המפתיעה, רואן, תשחק העונה לראשונה ביורוליג על חשבונה של פו אורטז, שלראשונה מזה שנים רבות לא נמנית על המפעל הבכיר באירופה. בריון ראש ומארק סליירס יתפסו מנהיגות, פפה בדיאן יהיה המקומי הדומיננטי.

 

באמברג חוזרת לבמה המרכזית אחרי שנה אחת של היעדרות. המאמן דירק באורמן ימשיך להדריך לא מעט שחקנים שעובדים תחתיו גם בנבחרת גרמניה. אדמולה אוקולאג'ה, דמונד גרין ושטפן המאן הם המובילים שבהם, ומי שבינתיים תפס פיקוד הוא הפורוורד הסרבי פרדראג סופוט. בכל מקרה, עלייה של רואן או באמברג לטופ 16 תיחשב להפתעה גדולה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאסיקביצ'יוס
צילום: יאניס קלאברוס, sportime.gr
מומלצים