שתף קטע נבחר

שטייניץ: המפה היא מסר למתנחלים, "אנו אתכם"

שר האוצר הבהיר כי מתן העדיפות הלאומית להתנחלויות אינו מקרי, ויש לו זיקה להקפאת הבנייה בהן. הוא איים כי אם הפלסטינים לא יפגינו נכונות למו"מ, ההקפאה תידון מחדש בקבינט. הרשות: מפת העדיפויות היא מכשול נוסף לשלום

נחמה פורתא למתיישבי יהודה ושומרון? שר האוצר, יובל שטייניץ, הבהיר הערב (יום א') כי כלילת ההתנחלויות במפת העדיפות הלאומית שאישרה הממשלה היא מסר לתושביהן, על רקע הקפאת הבנייה. "אנחנו אומרים למתיישבים, 'אנחנו אתכם, ותקבלו את תמיכתנו בדרך זו או אחרת'", הצהיר השר.

 

בנאום בכנס שנתי לרגל חג החנוכה באור יהודה, שבו השתתפו שרים, חברי כנסת ופעילים של הליכוד, אמר שטייניץ כי ההחלטה על מתן עדיפות להתנחלויות מבודדות ביהודה ושומרון אינה מקרית, אלא אמירה של ממש למתיישבים.

 

בדברים שנשא אמר שטייניץ גם כי ישראל תבחן מחדש את נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות אם הפלסטינים לא יראו התקדמות בנוגע למשא ומתן המדיני. לדבריו, "אם הפלסטינים ימשיכו להפנות כתף קרה, נבוא לקבינט ונדון מחדש בכל סוגיית ההקפאה". הוא הבהיר כי "לא נושיט את הלחי השנייה, ולא נסכים למצב שבו אנחנו עושים מחוות, ובתמורה מקבלים הסתה".

 

שטייניץ התייחס גם לסוגיית רמת הגולן והמשא ומתן עם סוריה, בעקבות חוק משאל העם שעבר בכנסת בשבוע שעבר. שר האוצר הבהיר כי הוא אינו מתנגד למשא ומתן שכזה, אך הדגיש: "לא נרד מרמת הגולן, שהוא חלק מההיסטוריה היהודית".

 

בתוך כך גינה דוברו של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, את אישור מפת העדיפות הלאומית בממשלה. אבו

רודיינה אמר כי המהלך מעודד את ההתנחלות, וכי מדובר ב"אתגר לקהילה הבינלאומית" ומכשול נוסף בפני חידוש תהליך השלום.

 

גם יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, גינתה הערב את אישור מפת העדיפויות. "איני יכולה להבין כיצד הנהגה אחראית, שמבינה מה צריך כדי לקיים את ישראל כיהודית ודמוקרטית, יכולה לעודד ישראלים להתיישב במקומות מבודדים, כשכולם יודעים שהם המחיר הנדרש כדי לייצר עתיד לעם ישראל כולו", אמרה לבני באירוע פוליטי בהרצליה לרגל הדלקת הנר השלישי של חנוכה.

 

"נתניהו בירך אותנו על יצירת קונצנזוס סביב גושים, הוא צריך אומץ כדי להצטרף לקונצנזוס הקיים, לא רק סביב מה שיהיה חלק מישראל, אלא גם מה שלא", אמרה לבני.

 

בהכנת הידיעה השתתף אטילה שומפלבי
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שטייניץ. "תקבלו תמיכה - כך או כך"
צילום: פלאש 90
אבו מאזן. "המפה - מכשול נוסף"
צילום: AP
מומלצים