שתף קטע נבחר

עיר בספרד אסרה על רעלות: "נקנוס ב-600 אירו"

נשים המכוסות בבורקה, בחיג'אב או סתם בכובע יידרשו לגלות את פניהן בכניסה למוסדות עירוניים וציבוריים בלרידה. "מי שיעבור על התקנה מסתכן בקנס", התריע ראש העיר

העיר לרידה, שבמחוז קטלוניה, הפכה היום (ה') לעיר הראשונה בספרד האוסרת על עטיית בורקה במוסדות ציבור. העירייה הצביעה על התקנות החדשות בקיץ האחרון, והודיעה כי החליטה לאכוף אותן מהיום.

 

בהודעה שפרסמה העירייה נאמר כי חל איסור על עטיית בורקה, חיג'אב או רעלה מכל סוג, בתוך 300 מוסדות עירייה ומוסדות ציבור, ובכלל זה בריכות, בעיר המונה 120 אלף נפש.  בעיר לרידה חיים כ-10,000 מוסלמים, מחציתם ממוצא מרוקני. 

 

"אני מתנגד ללבוש המכסה את הפנים. החיג'אב והבורקה פוגעים בשוויון ההזדמנויות בין גברים ונשים. החברה שלנו נאבקה רבות כדי לצמצם את הפער המגדרי, ואין כל סיבה - לא דתית ולא תרבותית - המצדיקה פגיעה בזכות יסוד זו", אמר ראש העיר, אנחל רוס, לכתב סוכנות הידיעות הצרפתית.

 

לדבריו, לא רק נשים העוטות בורקה יידרשו לגלות את פניהן אם ברצונן להכנס למוסדות ציבור, אלא כל מי שחובש כובע, אביזר או בגד המסתיר את פניו, ולא מאפשר את זיהויו. "מי שיעבור על התקנה מסתכן בקנס בסך 600 אירו. בפעם הראשונה נתריע ובפעם השנייה נטיל קנס", הזהיר ראש העיר.

 

איסור לבישת בורקה מעורר פולמוס חריף באירופה בשנים האחרונות ובעיקר בצרפת, שהיתה למדינה הראשונה שהעבירה בבית הנבחרים חוק האוסר על לבישת בורקה במרחב הציבורי. ואולם, הדיון בנושא זה טרי יחסית בספרד, המונה 47 מיליון תושבים, רובם קתולים.

 

איסור לבישת רעלות בציבור מתקיים בעיקר במדינות בהן יש אוכלוסייה מוסלמית גדולה, כמו בריטניה והולנד. סקר שפורסם הקיץ בלונדון גילה ש-67 אחוזים מאזרחי המדינה תומכים באישור חוק בורקה, אולם השר הבריטי לענייני הגירה הביע התנגדות נחרצת. "זה לא בריטי. אנחנו חברה סובלנית ששומרת על כבוד הדדי", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אשה מוסלמית בבורקה (אילוסטרציה)
צילום: AP
מומלצים