שתף קטע נבחר

מי עדן תשווק ברי מים מסוננים: אין בשורת מחיר

החברה ששיווקה עד כה מים מינרליים בבקבוקים וכדים ומכונות קפה תחל למכור בשבועות הקרובים שלושה ברי מים, אחד מהם כולל סודה. המחירים: דומים או גבוהים ממחירי המתחרים

אחרי ששנים הדגישה את יתרונות המים המינרליים על פני מים מסוננים, חברת מי עדן תחל לשווק תוך מספר שבועות מכונות לסינון מים, בדומה לתמי 4 ואלקטרה. היקף ההשקעה במהלך: כ-10 מיליון שקל.

 

 

למי עדן אין בשורת מחיר לעומת החברות האחרות שמשווקות מסנני מים, והברים החדשים שלה מתומחרים במחיר זהה או גבוה מהמתחרות. "אנחנו לא חושבים שנכון להתחרות בזירת המחיר", אמר מנכ"ל מי עדן ישראל יריב שפירא. לעומת זאת, שירות ברי המים המסוננים החדשים של מי עדן לרוב זול משירות כדי המים המינרליים של מי עדן למשפחה (הכולל שלושה כדים בחודש).

 

עד היום מי עדן שיווקה בקבוקי מים מינרליים, ברי מים מינרליים ומכונות קפה. שיווק ברי המים המסוננים יעשה דרך אתר האינטרנט של החברה ובשירות הלקוחות שלה ולא בנקודות מכירה, בניגוד למתחרותיה. החברה האם של מי עדן נמכרה לאחרונה לחברה זרה.

 

שלושה סוגי ברים

מי עדן תמכור שלושה סוגי ברי מסנני מים שיכונו eden pure וישווקו בשבעה צבעים. סוג אחד,כולל סודה ומסך מגע, הסוג השני עם מסך מגע ללא סודה והשלישי - "קלאסיק" - כמו של המתחרים.

כל הברים יספקו מים מסוננים חמים, קרים, פושרים ואקסטרה חמים.

 

למעט בר ה"קלאסיק", ברי המים המסוננים של מי עדן הם בר נייד, שאפשר להעבירו ממקום למקום, בניגוד לברי סינון מים הקיימים בשוק כיום. הדבר מתאפשר בזכות מכל מובנה למילוי מים (שני ליטר) שאינו מחייב חיבור קבוע של הבר לברז וקידוח בשיש. לבר עם מסך המגע יש יכולת תִכנות של ארבע תצורות מים שונות, לפי הצרכים של הצרכנים השונים במשפחה.

 

כמה זה יעלה?

לחברה שני מסלולים: "הכל כלול" או "מסלול מתמשך", כש"הכל כלול" כולל גם אחריות, סננים ונורה.

 

  • בר המים "קלאסיק" במסלול הכל כלול לשלוש שנים יעלה 104 שקל לחודש למשך שלוש שנים - 3,744 שקל סך הכל. מסלול זה כולל אספקה של שני סננים, נורה, אחריות ומשלוח עד הבית.

 

  • בר המים "קלאסיק" במסלול מתמשך שכולל מסנן ונורת UV יעלה 64 שקל לחודש - 2,304 שקל סך הכל לשלוש שנים, כשלזה יש להוסיף 39 שקל משלוח, סנן ב-199 שקל ונורה ב-229 שקל. שירות ואחריות: 74 שקל - סך הכל 779 שקל על חלפים לשנה.

eden pure classic. מכשיר דומה למכשירי המתחרים ()
eden pure classic. מכשיר דומה למכשירי המתחרים

 

  • המכשיר עם מסך המגע ללא סודה יעלה 129 שקל לחודש במסלול לשלוש שנים - 4,644 שקל סך הכל. במסלול המתמשך: 89 שקל לחודש - 3,204 שקל סך הכל לשלוש שנים + 779 שקל על חלפים לשנה.

eden pure touch. יש מסך מגע, אין סודה ()
eden pure touch. יש מסך מגע, אין סודה

 

  • המכשיר שכולל גם מסך מגע וגם סודה  (בשלוש רמות גיזוז) יימכר במסלול אחד בלבד: תשלום של 99 שקל לחודש למשך שלוש שנים - 3,564 שקל סך הכל, כולל פיקדון של 80 שקל למכל גז. המכל עולה 40 שקל ומילויו בגז - 50 שקל.

 

לשם השוואה, שלושה כדי מים מינרליים של מי עדן בחודש - עולים לצרכן 109 שקל לחודש.

pure eden soda. גם מים רגילים וגם סודה ()
pure eden soda. גם מים רגילים וגם סודה

 

שוק המים המסוננים גדל - שוק המים המינררליים - קטן

לפי נתוני סטורנקסט, מ-2011 עד 2012 מי עדן צמחה במים מינרליים ב-16% לעומת השוק שצמח ב-1% בלבד. עיקר הצמיחה - באריזות אישיות. "למרות הקמפיין נגד בקבוקי פלסטיק יש צמיחה בצריכת מים מינרליים על חשבון משקאות ממותקים", טוען שפירא. יחד עם זאת, עיקר הצמיחה בשוק המים מתרחשת במים מסוננים ולא במים מינרליים ולכן מי עדן מבקשים דריסת רגל גם בשוק זה.

 

שוק הברים הכפיל עצמו מ-2006 וצופים ש-200 אלף לקוחות יצטרפו לשוק. ברי מים מסוננים מהווים 27% מהשוק, מי ברז רגילים 25%, מים מינרליים בבקבוקים - 23%, פילטר על הברז - 12%, כלי לטיהור מים (בריטה) - 7% ובר מים מינרליים 6%.

 

"חששנו שזה יפגע במותג אך לפי סקרים שערכנו הציבור ובפרט ציבור הלקוחות שלנו תומך במהלך. אלה הסקרים. בהמשך, נצטרך להתמודד עם המציאות", אמר שפירא.

 

במי עדן מתכוונים להשתמש במערך הקיים, שמשרת את הלקוחות הקבועים של החברה, לשיווק המוצרים החדשים. "אנחנו לא חוששים ממעבר לקוחות הכדים של מי עדן למים מסוננים", אמר שפירא. "הנתונים לאורך השנים מראים ששק הכדים הוא שוק יציב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
בר המים המסוננים "קלאסיק" של מי עדן
מומלצים