שתף קטע נבחר

הפיצוץ ברכב הפרקליט: נחקרו אנשי מולנר

כמה עבריינים, שנחשבים ל"חיילי" מולנר, עוכבו לחקירה בעקבות ניסיון חיסול הפרקליט שהיה אמון על תיק מולנר. ראש היחידה החוקרת: "מזהים שינוי אצל העבריינים - חלק יורדים מהארץ, חלק יורדים למחתרת וחלק מאיצים את פעילותם"

פיצוץ מטען החבלה במכוניתו של הפרקליט מובילה לחקירת עבריינים המזוהים עם הארגון שמולו ניהל מלחמות משפטיות: בעקבות פיצוץ המטען רב העוצמה אמש (יום ה') בתל אביב, עוכבו הבוקר לחקירה כמה עבריינים, המזוהים כ"חיילים" בארגונו של עמיר מולנר. הפרקליט, שלא נפגע באירוע, היה האחראי על הטיפול בארגונו של מולנר מטעם פרקליטות מרכז. אנשי מולנר נלקחו לחקירה במשרדי היאחב"ל בלוד.

 

דיווחים נוספים בחדשות ynet:

נצרת עילית: ילד שוטט לבד ברחוב, הוריו ישנו

נחשים באורך של אוטובוס, סוסים בגודל חתול

 

אתמול, לאחר שהתבררה זהות יעד ניסיון החיסול, הועברה החקירה ליחידה להב 433, האחראית על ארגונו של מולנר. היום התייחס ראש היחידה, ניצב מנשה ארביב, לפיצוץ המטען: "הפרקליט שאירע פיצוץ ברכבו שייך לפרקליטות מחוז תל אביב, זהו פרקליט שפעל בכוח משימה משותף למשטרת ישראל ולרשויות אכיפה נוספות ומתמקד בפעילות כנגד ארגוני הפשיעה. מדובר באירוע חמור ביותר. הוא הושם בראש סדר העדיפות הארגוני וכמובן בראש סדר העדיפות של להב 433".

פיצוץ המטען במכוניתו של הפרקליט (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
פיצוץ המטען במכוניתו של הפרקליט(צילום: ירון ברנר)

עמיר מולנר (צילום ארכיון) (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
עמיר מולנר (צילום ארכיון)(צילום: גיל יוחנן)
 

אבטחה ליד ביתו של עורך הדין  (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אבטחה ליד ביתו של עורך הדין (צילום: מוטי קמחי)

ניצב ארביב הבהיר כי "ביטחון האזרח הוא יעד מרכזי של המשטרה ונעשה הכל כדי להעניק את הבטחון לאזרחים. האירוע אמש מצטרף למספר אירועים חמורים שאירעו לאחרונה. לאור הפעילות המאומצת האחרונה אנו מזהים תכונה בקרב העבריינים - חלקם עוזבים את הארץ, חלקם יורדים למחתרת ומסתגרים וחלקם מאיצים את פעילותם ומנסים לחבור לגורמים עברייניים נוספים. נמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות כדי לתפוס את האחראים לאירועים האחרונים".

 

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ציין אתמול כי המשטרה נמצאת רק בתחילת החקירה, "יכול להיות שיגיעו גם לתוצאות אבל אם זה ייקח יום או כמה ימים. בסוף נפענח את זהות מניחי המטען. אין אפשרות אחרת בלי להגיע לפענוח של המקרים האלה". אהרונוביץ' ציין כי הוא מכיר זירות כאלה מאירועים אחרים, "אם הפרקליט היה ברכב התוצאות היו טרגדיה. אני קודם כל רואה את זה בחומרה רבה, אירוע קשה מאוד". הוא אמר כי למשטרה יש מגוון רחב של אפשרויות לפעול, "כולל אמצעים טכנולוגיים וכולל מעצרי מנע וננקוט את הפעולות האלה".

 

לזירת האירוע ברחוב דפנה הגיעו אתמול בכירי מערכת החוק, בראשם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור. הם גינו בחריפות את האירוע ולדור אף כינה אותו כ"פיגוע" והבטיח כי מערכת החוק לא תירתע. "אנחנו רואים המחשה של חציית קו אדום, שלפי הערכתי עדיין לא חצינו בעבר - ניסיון לפגוע במי שממלאים את תפקידם. הפרקליטות עומדת במשימות לא קלות, כשארגוני הפשיעה נלחמים אחד נגד השני, אבל כשמגיעים גם אל מערכת האכיפה והפרקליטות זהו מעשה חמור מאין כמותו", אמר פרקליט המדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
הפיצוץ בת"א, אתמול
צילום: ירון ברנר
מומלצים