שתף קטע נבחר

גולדהאר הורה לקרויף למנות מאמן זר

סרחיו גונסאלס שפוטר מאספניול וזואן קאריו מאלמריה הם בין השמות שעלו להחליף את יוקאנוביץ'. המטרה: מינוי מאמן עד למשחק מול רעננה. השחקנים הביעו שביעות רצון מהפרידה: "כולם היו מאושרים, מקווים שיגיע מאמן שאוהב כדורגל". ג'ורדי קרויף: "מעריך את המקצוענות שלו". הקבוצה תעמוד לדין בגין קריאות גזעניות נגד טועמה

לאחר שסלבישה יוקאנוביץ' הודיע רשמית על עזיבתו, מכבי ת"א מתכוונת למנות מאמן זר כבר לקראת משחק הליגה הקרוב בשבת נגד הפועל רעננה בנתניה. ההערכה כי כבר מתנהלים מגעים מתקדמים עם המועמדים לתפקיד.

 

 

שמות של מועמדים רבים יעלו בימים הקרובים ביניהם סרחיו גונסאלס שפוטר לאחרונה מאספניול ומקורב לשוער העבר דודו אוואט או עוזרו של פאולו סוזה מווידאוטון שהיה מועמד בקיץ האחרון ואימן באלמריה מליגת המשנה, זואן קאריו. שם נוסף שעלה הוא תומאס כריסטיאנסן שאימן בעבר בקפריסין.

 

סלבישה יוקאנוביץ' יטוס כבר היום ללונדון, ויצטרף לפולהאם ששילמה בעבורו כחצי מיליון יורו. את אימון הבוקר בקריית-שלום יעביר כבר עוזרו חאבייר שיעמוד על הקווים אם לא יוחתם מאמן בחמשת הימים הקרובים. במכבי ביקשו מיוקאנוביץ' כי חאבייר יהיה האיש שיגשר בין המאמן החדש לצוות המקצועי החדש שיגיע ורק לאחר מכן יעזוב יחד איתו ללונדון.

 

ההודעה על מינויו של יוקאנוביץ' התפרסמה בתזמון שנקבע מראש בין הנהלות פולהאם ומכבי. בעלי המועדון הלונדוני חשף כי הוא ניהל מגעים עם יוקאנוביץ' מזה תקופה ארוכה.

 

אחד השמות שהוזכרו. סרחיו גונסאלס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
אחד השמות שהוזכרו. סרחיו גונסאלס(צילום: gettyimages)

 

מייד לאחר שריקת הסיום, נכנסו ג'ורדי קרויף ויוקאנוביץ' לחדר ההלבשה והודיעו לשחקנים על עזיבת המאמן. תחילה דיבר המנהל המקצועי ואמר לשחקנים: "זה יומו האחרון של יוקאנוביץ' בישראל. בתוך כשבוע יגיע לפה מאמן חדש, נגד רעננה יכול להיות שחאבייר יעמוד על הקווים, הוא יעשה חפיפה למאמן החדש ואז יצטרף ליוקאנוביץ' בפולהאם".

 

אחריו שוחח עם השחקנים יוקאנוביץ' ואמר להם: "נהניתי פה מאוד, אי אפשר לדעת מתי שוב ניפגש, עולם הכדורגל קטן וזה עשוי לקרות. יש פה קבוצה עם שחקנים טובים, עשיתם את העבודה בעלייה לליגת האלופות ואתם צריכים להשלים עכשיו עם האליפות בליגה המקומית".

 

"טוב שיוקאנוביץ' עזב"

השחקנים מחאו בסיום כפיים ליוקאנוביץ', אך בחדר ההלבשה שררה תחושה של שביעות רצון נוכח עזיבתו. "זה מדהים. כל השחקנים פשוט היו מאושרים בסיום המשחק שהמאמן עזב את הקבוצה", אמרו שחקנים, "שחקנים ששיחקו או לא שיחקו, כולנו היינו מאושרים לשמוע שהוא עוזב. מקווים שיגיע מאמן שאוהב כדורגל, שנחזור ליהנות. הוא היה חייב לעזוב וטוב שזה קרה".

 

לפני שיצאו השניים למסיבת העיתונאים על מנת לבשר על עזיבתו של יוקאנוביץ', הזהיר קרויף את השחקנים: "אל תוציאו כלום ואל תדברו עם התקשורת עד שנבשר על כך רשמית".

 

קרויף ביקש להיזהר מהדלפות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קרויף ביקש להיזהר מהדלפות(צילום: אורן אהרוני)

 

קרויף הבהיר כי זהבי יישאר לפחות עד לסיום העונה במכבי ("זהבי לא למכירה בחלון הקרוב. לא נמכור אותו תמורת שום סכום"), זהבי הגיב בעניין ואמר: "למה אתם אומרים לי את זה? מישהו אמר שאני הולך? אם ג'ורדי אמר, זו זכותו".

קרויף ניסה להסביר את ההחלטה של מכבי לשחרר את יוקאנוביץ': "בעבור כל איש מקצועי בכדורגל, אנגליה זה המקום להיות, גם אני חוויתי את זה ככדורגלן. הליגה האנגלית זו הליגה שאנשים שואפים להיות בה ואני מבין את ההחלטה שלו. זה לא משנה מתי התחילו השיחות עם פולהאם. כדורגל זה עולם קטן, אני בטוח שניפגש בעתיד. ניסינו להיאבק על המאמן, אבל אנחנו מבינים את

הקסם של הליגה האנגלית. זה לא צירוף מקרים שזה מועדון שלישי באנגליה שלוקח מאמן של מכבי תל אביב. מכבי צריכה להיות גאה שמאמנים שלה זכו בתארים במקסיקו, בשוויץ, ועכשיו שוב יש לנו מאמן באנגליה. זה שם את מכבי על מפת הכדורגל העולמי ואנחנו נמשיך בדרך שלנו".

 

על המאמן עצמו אמר: "אני מעריך את המקצוענות של יוקאנוביץ' עד הסיום. אנחנו אסירי תודה לעבודה שלו. הוא הוביל את הקבוצה להישג בלתי רגיל של ליגת האלופות. חאבייר העוזר יישאר למשך השבוע הקרוב ויעזור בזמן ההתאקלמות עד להגעת צוות אימון חדש. היו לנו שישה חודשים מדהימים עם סלאבישה ואנחנו לא נשכח את התקופה הזו . קשה לאבד מאמן בעל שיעור קומה שכזה. למרות פרק הזמן הקצר יחסית בו שהה בישראל, יוקאנוביץ' הוביל אותנו לשלב הבתים של ליגת האלופות ותמיד נזכור אותו בחום במכבי בעקבות הרפתקה זו".

 

כנשאל אם הוא לא חושב שמכבי הופכת למקום לא יציב, אמר: "מכבי צריכה להיות גאה, היא לא –סובלת בשנים האחרונות. גם עכשיו ביקשנו מהצוות של יוקאנוביץ' להישאר לעזור לנו. יהיה לנו עכשיו אתגר, מאמן חדש שמגיע אחרי 17 מחזורים, בטוח שנתמודד גם איתו".

 

יוקאנוביץ' מודיע על עזיבתו. "מתנצל בפני האוהדים" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יוקאנוביץ' מודיע על עזיבתו. "מתנצל בפני האוהדים"(צילום: אורן אהרוני)

 

על יחסו של מיץ' גולדהאר למהלך אמר קרויף: "גולדהאר מודע לעניין. הגענו לסיכום שמקובל על שלושת הצדדים. אלו החיים".

 

יוקאנוביץ': "נהניתי עם השחקנים"

יוקאנוביץ אמר: "אני מודה למכבי ולפולהאם שדחפו חזק מאוד לעסקה הזו. מכבי הבינה את ההחלטה המקצועית שלי ואני מודה לה על כך. פולהאם מועדון חשוב באנגליה והיא התאמצה מאוד להחתים אותי".

 

על התקופה האחרונה: "נהניתי מהחצי שנה הזו, במיוחד עם השחקנים שלי. הם עשו 50% אחוז מהעבודה בהעפלה לאלופות. שאר האחוזים הם התואר בסיום העונה בליגה. אני מתנצל בפני האוהדים של מכבי, מבין שזו לא סיטואציה קלה. אני מניח שהם חשבו שאסיים את עבודתי כאן. הם מהאוהדים הכי נאמנים שנתקלתי בהם. העיר הזו הייתה נפלאה, האנשים היו נפלאים ויש לי הרבה תודות לומר לכולם".

 

זהבי, שכבש רביעיה ראשונה בקריירה שלו, אמר בעניין המאמן: "זה לא נעים שדרכים בין מאמן לקבוצה נפרדות במהלך העונה, אבל זו החלטה שהמועדון לקח עם איתו. אני כנציג השחקנים רק רוצה לומר למאמן יוקאנוביץ' תודה רבה על התקופה המשותפת".

 

ערן זהבי. "הוכחנו עליונות גם נגד באר-שבע" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ערן זהבי. "הוכחנו עליונות גם נגד באר-שבע"(צילום: עוז מועלם)

 

על המשחק עצמו אמר זהבי: "אני חושב שגם במשחק העונה מול באר-שבע הוכחנו עליונות ולפרקים גדולים במשחק נראינו טוב מאוד, אם תסתכלו על הסטטיסטיקה של המשחק הזה תגלו שמלבד התוצאה שהייתה לרעתנו כל שאר הדברים במשחק הזה היו לטובתנו. הוכחנו אופי נגד קריית-שמונה והראינו שההפסד לבאר-שבע לא השפיע עלינו. העונה עוד ארוכה. מי שחשב שנוותר על התואר בקלות, עמד על טעותו".

 

מכבי ת"א לדין

קריאות גזעניות נגד סלים טועמה שנשמעו במהלך ה-0:5 אתמול, יביאו להעמדתה של מכבי ת"א לדין ביום רביעי הקרוב, כך החליט תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף. בדו"ח המשחק צוין כי חלק מהאוהדים ניסו להשתיק את האוהדים המקללים בשריקות בוז.



 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
סלבישה יוקאנוביץ'
צילום: אורן אהרוני
מומלצים