שתף קטע נבחר

"הישראלים לא ראו בעיניים": 45 אלף חבילות הגיעו לארץ עד כה במסגרת המבצע של אמזון

אמזון יצאה במבצע משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 80 דולר, ככל הנראה כדי לבדוק אם הישראלים מוכנים לשלם מע"מ על קניות אונליין. התוצאה: הם בהחלט מוכנים ואף קנו מוצרים כבדי משקל בעשרות מיליוני שקלים. לפי הערכות מספר כלל החבילות יגיע לכ-70 אלף, לא כולל חג המבצעים של אמזון פריים דיי, שחל השבוע

זרם של חבילות במשקלים של עשרות ק"ג הגיע ארצה בימים האחרונים, לאחר שישראלים רבים הזמינו מוצרים מאמזון במסגרת מבצע השילוח חינם מארה"ב עד הבית בישראל.

 

עד כה, כ-45 אלף חבילות הגיעו לארץ או עושות דרכן הנה. חלקן כבר הגיעו לבתי הצרכנים שהמתינו להן 10 ימים. כל חבילה מכילה מוצרים בשווי של החל מ-80 דולר, כך שמדובר במשלוחים בשווי עשרות מיליוני שקלים.

הלם ממספר החבילות הרב ()
הלם ממספר החבילות הרב
 

למרות שמדובר היה במבצע בינלאומי שהיה רלוונטי למספר מדינות, גורמים בשוק טוענים שזה היה בלון ניסוי של אמזון כדי לבדוק האם הישראלים מוכנים לשלם מע"מ על קניות אונליין. שכן סכום המינימום של הרכישה במסגרת המבצע, 80 דולר, גבוה ב-5 דולרים מהסכום עבורו ישראלים פטורים ממע"מ על קנייה בחו"ל. ובכן, נראה שהם בהחלט מוכנים.

 

זה גם שומט את הקרקע מתחת לכמה מהטענות של היבואנים הישראלים שמבקשים להחיל מע"מ על קניות מחו"ל. עם זאת, אם אמזון היתה גובה דמי משלוח על המוצרים - רוב הפריטים גדולי הנפח היו לא משתלמים לישראלים.

 

במסגרת המבצע, ישראלים אמנם חסכו על משלוח עשרות עד מאות דולרים וקנו בזול מארה"ב למרות תשלום המע"מ, אבל גורמים בשוק העריכו שיגיע לארץ סדר גודל של 10,000 חבילות והמספר 45 אלף הכה את שוק המשלוחים בתדהמה. לשם השוואה במבצע דומה שערכה חברת בורדר פרי עבור טרגט, היו אמורות להגיע לארץ 20 אלף חבילות, אך רובן לא הגיעו, משום שהחברה התחרטה.

 

"זו תוצאה של ימי מכירות ספורים ואנשים פה לא ראו בעיניים, ישראלים רואים מוצר משתלם וקונים בעשרות יחידות", אמר ל-ynet גורם בשוק. גורם אחר אמר: "המחירים בארה"ב הכריעו את הכף. אנשים הזמינו מוצרים במאות דולרים בעלות משלוח של אפס שקלים".

 

קנו כל מה שגדול ומשתלם להביא לארץ בלי דמי משלוח

בין המוצרים שהגיעו לארץ: מעשנות, אוהלים, מזרנים, סטים של כלים, עגלות, צעצועים כבדים, שואבי אבק ועוד ועוד. נראה שאנשים קנו כל מה שגדול ומשתלם לייבא ארצה בלי דמי משלוח והוסיפו לכך גם אלפים רבים של מוצרים קטנים.

 

המשלוחים נשלחו באמצעות שילוח מהיר של DHL ו-UPS ודואר שליחים של iparcel. משלוחים אחרים נשלחו ונשלחים ארצה על-ידי גיאודיס, חברת שילוח בינלאומית, ומי שמשלח אותם קרקעית בארץ זו חברת בוקסיט. עוד משלחת בינלאומית שמעורבת במשלוחים מאמזון היא הרמקס שעובדת עם GCX.

 

יש מוצרים שנתקעו במכס או נדרשים בדיקת במכון התקנים כמו כסאות בטיחות ומוצרים לרכב, שחלקם כבר שוחררו.

 

המבצע של אמזון החל ב-7 ביולי ונמשך עד 12 ביולי. הוא כלל שילוח חינם עד הבית, לישראל, כולל מוצרים בנפחים גדולים. הוא היה על מוצרים שאמזון מוכרת (ולא של מוכרים חיצוניים) והמשלוח חינם ניתן בתנאי ששווי החבילה היה גבוה מ-80 דולר, כשמעל 75 דולר ישראלים נדרשים לשלם מע"מ. תשלום המע"מ היה על עלות המוצר + עלות המשלוח שהמזמין היה אמור לשלם ובכל זאת ישראלים חסכו כסף כי קנו ישירות מארה"ב.

 

בני בוחניק, שהיה אחד הראשונים שזיהו את המבצע באמזון, אמר ל-ynet שלפי ההערכה שלו, יגיעו לארץ כ-70 אלף חבילות של מוצרים שנקנו במסגרת המבצע.

 

"חברות השליחויות חוות רק פריטים שנמצאים בדרך, טופלו או שוחררו אך יש עוד חבילות שטרם יצאו לדרך, מפני שישו מוצרים שהיה להם מלאי זמין באופן מיידי ויש כאלה שלא ולפעמים מדובר פשוט במחסנים שונים. לא הכל יוצא מיידית. יש פה באזור 80-70 אלף חבילות".

 

ובפריים דיי?

"בעקבות הפריים דיי (חג המבצעים של אמזון שנמשך כיום וחצי והסתיים היום מ.ק) יגיע לארץ מספר דומה של חבילות. ההיענות היתה מטורפת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים